آمریکا بدون خروج از موافقتنامه برجام، اعمال فشار می‌کند

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره احتمال خروج آمریکا از توافق برجام گفت: درصورت خروج یکی از کشورها از توافق برجام هیچ غرامتی پیش بینی نشده اما در فضای بین المللی انعکاس نامناسبی دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در صورت خروج آمریکا از برجام، این موافقتنامه به قوت خود باقی خواهد بود و سایر کشورها بر اجرای آن صحه می گذارند.

وی افزود: درباره بررسی این موضوع که آیا بعد از خروج آمریکا، خروج ایران نیز از این موافقنامه به نفع ما هست یا خیر باید گفت که ما در جریان برجام به چیزی که خواسته ایم دست پیدا کردیم و لازم نیست در بازی آمریکایی ها بازی کنیم.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: امروز افکار عمومی جهان و منطقه به نفع ما بوده و دلیل ندارد اجماعی که با ما همراه شده را از دست بدهیم آن هم در شرایطی که آمریکا به واسطه نقض مفاد برجام منزوی شده است لذا اکنون زمان آن شده که ایران بر انزوای بیشتر آمریکا تأکید کند ضمن اینکه آمریکا از برجام خارج نمی شود اما اعمال فشار می کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه به واسطه برجام تحریم های شورای امنیت و سازمان ملل علیه ایران فسخ شد، خاطرنشان کرد: تحریم های یک جانبه آمریکایی ها تأثیری ندارد اما تحریم های ذیل فصل هفتم و بین المللی به واسطه برجام لغو شد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *