پایان انتظار 15 ساله مشهدی‌ها

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کشور از سال 93 از رکود خارج شده است اما تاثیرات آن ممکن است مدتی طول بکشد تا در زندگی مردم نمایان شود.

علی ربیعی در همایش افتتاح هتل هما شماره یک در مشهد که جمعه 30 تیرماه در سالن همایش‌های این هتل که با حضور استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران و مسئولان استانی برگزار شد بیان کرد: وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف نسبت به گذشته بهبود یافته است و کشور از سال 93 از رکود خارج شده است اما تاثیرات آن ممکن است مدتی طول بکشد تا در زندگی مردم نمایان شود.

وزیر کار با اشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور گفت: تولید ناخالص کشور از منفی ۱.۸ در سال ۹۲ به رشد ۶.۴ درصد در سال ۹۶ رسید که این امر محور شکل‌گیری اشتغال به ویژه در حوزه‌های خدماتی است.

ربیعی با اشاره به مثبت شدن تراز بازرگانی خارجی در دولت یازدهم و مثبت تلقی کردن روند پیشرفت کشور عنوان کرد: در این دولت تورم نیز از ۳۴ درصد به ۸.۴ درصد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم که کشور در سال‌های آتی با ثبات بیشتری اداره شود.

وی با بیان این موضوع که در دولت در راستای افزایش فرصت کسب‌وکار به دنبال طرح‌هایی برای بهبود فضای کسب‌وکار در فضای مجازی هستیم افزود: دولت تلاش می‌کند زمینه حضور بخش خصوصی بیش از پیش محیا شود و در زمینه‌های صنعت گردشگری، حمل و نقل و تکنولوژی طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون اجرا کرده است.

وی افزود: با تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای جوان و نخبه بسیاری از پروژه‌های بزرگ در مدت کوتاه به بهره‌برداری می‌رسد.

ربیعی یادآور شد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه خود را وارد صنعت گردشگری و دیگر بخش‌ها کند.

وی با مذموم خواندن این موضوع که تامین اجتماعی به رفاه صدقه‌ای روی بیاورد گفت: فراهم کردن رفاه بیشتر برای کارگران و بازنشستگان نیز از دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تلاش شده گام‌های موثرتری نسبت به گذشته در این زمینه برداشته شود.

گردشگر به محض ورود به کشور باید جذب شود

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش افتتاح هتل هما شماره یک در مشهد با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در آینده نزدیک افزود: باید شرایط گردشگری در کشور به گونه‌ای فراهم شود که از لحظه ورود توریست به کشور، جلب رضایت او به مهم‌ترین هدف تبدیل شود.

عزیزی با بیان اینکه کشوری مثل یونان با جمعیت 11 میلیون نفر و اقتصادی بدهکار سالانه 20 میلیون گردشگر دارد، ادامه داد: برنامه‌ریزی در کشور یونان به گونه‌ای است که انتظار دارند این جمعیت گردشگر به 30 میلیون نفر در سال‌های آتی برسد؛ همچنین کشوری مانند ترکیه که از امنیت چندانی نسبت به کشور ما برخوردار نیست نیز اقتصاد خود را بر اساس گردشگری استوار کرده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت بحث زیرساخت‌های لازم برای گردشگری گفت: باید اراده لازم صورت گیرد تا کاستی‌هایی که در سر راه وجود دارد برطرف شود و زمینه ورود گردشگر به کشور را فراهم کنیم چرا که کشور ما دربحث جاذبه‌های گردشگری و تامین امنیت از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند سالانه تعداد بسیار زیادی توریست را به خود اختصاص دهد.

تمرکز سازمان تامین اجتماعی بر گردشگری

محمد حسین مهدوی عادلی، رییس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در این همایش با مبارک خواندن افتتاح هتل هما شماره یک قبل از پایان دولت یازدهم که آن را نشانه توجه این دولت به بخش صنعت گردشگری خواند، گفت: صنعت گردشگری و آی‌تی از مهم‌ترین صنایع رو‌به‌رشد دنیا است که جای صنایع سنتی را به زودی خواهند گرفت و همه چیز آی‌تی محور خواهد شد.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به آمادگی 70 شرکت از سازمان تامین اجتماعی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، متذکر شد: این سازمان یکی از اولویت‌های خود را تمرکز بر صنایع آی.تی، آی.سی.تی، نفت، گاز و گردشگری قرار داده است.

عادلی ادامه داد: با رشد تکنولوژی افراد زمان بیشتری را برای فراغت خواهند داشت که این زمان را صرف گردشگری خواهند کرد و گردشگری توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این موضوع که بازسازی هتل‌های قدیمی مانند هتل هما شماره یک، نشانگر همت عمومی برای استفاده از ظرفیتهای صنعت گردشگری در مشهد است، ادامه داد: کشور ما جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و نوعی از گردشگری در ایران وجود دارد که سالم ترین نوع آن یعنی گردشگری فرهنگی-زیارتی و توریسم سلامت است.

 

استقبال سرمایه‌گذار خارجی برای ساخت هتل در سراسر کشور

در ادامه همایش غلام حیدر ابراهیم بای سلامی عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در شرایط کنونی پیشران توسعه ملی در عرصه های مختلف است و تلاش می کند دارایی ها و املاک این سازمان در همه جا زنده شود.

وی گفت: بازسازی و احیای هتل شماره یک هما در مشهد نیز در راستای برنامه ها و اهداف مزبور است که با تلاش دولت تدبیر و امید بعد از 13 سال توقف در کار خود به بهره برداری رسید.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی با بیان اینکه در بازسازی این هتل از توان داخلی و تکنولوژی روز جهان استفاده شده است افزود: از این پروژه می توان به عنوان پروژه نوین گردشگری کشور نام برد.

ابراهیم بای سلامی افزود: طرحهای اجرایی در صنعت گردشگری مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی نیز قرار گرفته و هم اکنون ساخت چندین هتل در سراسر کشور به صورت جدی دنبال می شود.

افتتاح ناوگان پیک موتوری هوشمند “تاچ‌سی” در مشهد

در حاشیه این مراسم، ناوگان پیک موتوری هوشمند “تاچ‌سی” در مشهد توسط وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

احسان صفار خراسانی، رییس هیئت مدیره شرکت تاکسیرانی موبایلی تاچ‌سی، در گفت و گو با اتفاقیه گفت: تاچ‌سی اولین شرکت حمل و نقل هوشمند است که در عین کامل بودن نرم افزار ابتدا تمام مجوزهای لازم را کسب کرده است و سپس وارد فضای کسب و کار شده است و امروز در حدود 18 هزار سفر در روزهای عادی داریم.

وی افزود: ابتدا با ده میلیارد تومان سرمایه مجموعه شروع به کار کرد و به دلیل تبلیغات گسترده و سرمایه‌گذاری گسترده در استان‌ها که قصد داریم تا یک سال آینده در ده استان دیگر نیز تاچ‌سی را فعال کنیم، 17 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دیگر نیاز است.

رییس هیئت مدیره تاچ‌سی ادامه داد: برنامه دیگر ما  این است که در کنار 5 هزار نفری که امروز به گونه‌ای در تاچ‌سی مشغول به کار هستند و به همین تعداد پیک موتوری به شرکت اضافه کنیم و تا پایان سال، حدود 15 هزار نفر در ناوگان حمل و نقل تاچ‌سی مشغول به کار خواهند شد.

وی در خصوص این موضوع که تاچ‌سی از سوی نهاد ریاست جمهوری به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان شناخته شده است افزود: در حدود یک ماه است که با بررسی‌های صورت گرفته از سوی نهاد ریاست جمهوری، این شرکت توانست به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان به ثبت برسد که این موضوع در شهر مشهد بی‌سابقه است.

 

گزارشی از حسین خندان‌دل

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *