وقف عمارت تاریخی روستای سعدالدین خلیل‌آباد

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل‌آباد از واگذاری عمارت تاریخی به میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، حمید رضا محمودی قوژدی صبح امروز شنبه 3خرداد ماه اظهار داشت: دین اسلام در تمام عرصه‌ها و محورها راهکارهای مهم و عملی برای رشد و تعالی زندگی مسلمانان بیان کرده که در صورت توجه به مفاهیم این حوزه می‌توان بیش از گذشته زمینه رشد و تعالی آن را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از این مفاهیم و ارزش‌ها تعریف وقف بوده که به صورت گسترده در اسناد تاریخی و اسلامی موجود هستند و همواره به آن توجه و تاکید شده به همین جهت، وقف به عنوان یک میراث مهم فرهنگی برای کشور نیازمند توجه ویژه و ییش تر از گذشته است.

محمودی گفت: شورا و دهیاری روستای سعدالدین از توابع بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد یک باب عمارت تاریخی را به منظور کاربری فرهنگی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد واگذار کردند.

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات متعدد با شورا اسلامی و دهیاری روستای سعدالدین در خصوص حفظ و حراست آثار ارزشمند تاریخی واقع در روستای سعدالدین  و توجه به نیاز های فرهنگی روستا، واگذاری این بنای تاریخی با هدف  بهره برداری فرهنگی انجام شد .

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آباد عنوان کرد: این عمل شایسته و  قابل تقدیر وقف در حوزه میراث فرهنگی نشان از سبقه تاریخی مردم متدین این روستا به حوزه فرهنگ و وقف دارد .

اوگفت: واگذاری بناهای تاریخی به میراث فرهنگی ضمن تضمین بقای این ثروت های فرهنگی، پس از مرمت و احیا به منظور بهره برداری فرهنگی در اختیار مردم همان منطقه قرار می‌گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *