هیچگاه در امور نهادهای شهری دخالت نداشته‌ام

آیت الله علم الهدی روز گذشته در دیدار با منتخبین مردم ‎در پنجمین دوره شورای شهر مشهد افزود: در شوراهاي قبلی مشهد فعالیت‌های ارزشمندی انجام شده و نمی توانیم بگوییم تاکنون شورای منفی در شهر داشته ایم

‎ وی تصریح کرد: منتخبین این دوره از شورای شهر باید تلاش کنند تا شورای پنجم به یک شورای نمونه تبدیل شود.

امام جمعه مشهد گفت: اعضاي اين شورا را افرادي فرهيخته تشكيل مي دهند و قطعا با تجربه اي كه در اختيار دارند مي توانند منشا خدمات ارزنده اي شوند.

‎آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ممکن است اختلاف نظر و بینش های متفاوتی در خصوص مديريت شهری وجود داشته باشد که هر کدام از آنها دارای اعتباری است ولیکن باید رویکردی اتخاذ شود که آثار و برکات بیشتری برای مردم به همراه داشته باشد.

‎نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد:: استفاده از سرمایه گذار در خصوص تامین منابع یک امر ضروری است ولیکن باید تفاوت های شهر مشهد با دیگر شهرهای کشور مد نظر قرار گیرد.

‎وی با اشاره به اینکه هویت شهر مشهد با دیگر شهرها متفاوت است تصریح کرد: مالک اصلی این شهر امام رضا (ع) که باید در آن هویت این امام بزرگوار مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

‎امام جمعه مشهد ادامه داد: ممکن است در خصوص روش های ساخت و ساز تفاوت های دیدگاهی وجود داشته باشد که ایرادی ندارد اما نباید در این خصوص از هویت اصلی شهر غفلت کرد.

‎وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از این مغازه ها و فروشگاه‌ها گناه و معصیت رخ می دهد و حتی اجناسی بر خلاف اقتصاد مقاومتی به فروش می رسد.

‎نماینده ولی فقیه گفت: مدیریت شهری مشهد با حفظ هویت امام رضا (ع) باید مطالبات مردم را پیگیری کند این اولویتی است که باید مدنظر مسئولان این شهر قرار گیرد.

‎آیت الله علم الهدی گفت: معتقد نیستم که همه باید مثل من فکر کنند و ممکن است در بینش های سیاسی و اجرایی اختلاف نظر وجود داشته باشد که یک امر طبیعی است.

‎وی با تاکید بر اینکه بنای تحمیل عقیده توسط من در شهر مشهد وجود ندارد تصریح کرد: به دلیل اینکه منتخبین شورای شهر مشهد انسانهای متدین و دینداری هستند باید در خصوص اقداماتی که انجام می‌دهند حجت دینی داشته باشند و حلال و حرام را رعایت کنند

‎امام جمعه مشهد تصریح کرد : کارگزاران نظام نیز ممکن است دارای عقاید و بینش های مختلفی باشند اما مشروعیت ولایت فقیه باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد.

‎وی ادامه داد: برخی اوقات سرمایه گذاران که در این شهر مشغول به کار می شوند تنها منافع خود را در نظر می گیرند و باعث می‌شود که تعارض فرهنگی در جامعه شکل بگیرد. برای مثال مراکز فرهنگی متعددی که در مشهد شکل گرفته موجب شده فرهنگ شهر دچار مشکل شود و این مراکز به یکی از مراکز تفریحی برای مردم سراسر کشور تبدیل شود.

‎وی با بیان اینکه شهر مشهد دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری است تصریح کرد: باید صنایع خرد و کوچک این شهر تبدیل به صنایع بزرگ کشور شود تا با انتخاب یک مسیر درست نرخ اشتغال رشد یابد.

‎وی ادامه داد: بسیاری از هتل های شهر مشهد در زمان اوج حضور زائران خالی است آن هم به دلیل آنکه امکانات پذیرایی از مسافران خارجی به درستی فراهم نشده است بر همین اساس در راستای توسعه زیارت باشد.

‎آیت الله علم الهدی با بیان اینکه توسعه مراکز فرهنگی در راستای جریان فرهنگی این شهر باشد تصریح کرد: باید ابعاد مختلف شهری مد نظر مسئولان قرار گیرد و توازن و توسعه مناسبی شهر پیدا کند برای مثال هزینه گل کاری در یکی از خیابان های شهر با آسفالت برخی از خیابان های حاشیه شهر برابری می کند وباید در این زمینه توسعه متوازن شکل بگیرد.

‎وی به تشکیل ستاد هماهنگی حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در این ستاد مجموعه های مختلفی اعم از شهرداری، سپاه، سازمان تبلیغات، استانداری و غیره عضویت دارد ولیکن شهرداری مشهد به دلیل ظرفیت ارزشمندی که در اختیار دارد می تواند خدمات بسیار زیادی را در حاشیه شهر ارائه کند.

 


رأی بالای مردم پشتوانه محكم شورای پنجم است

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد نیز در این دیدار گفت:‌ از همه ظرفیت‌های موجود و دستگاه‌های مختلف برای مدیریت شهر مشهد استفاده خواهیم کرد.

محمدرضا حیدری افزود: مبنای تعامل و همکاری ما با تمام نهادها و دستگاه‌ها تبعیت از قانون بوده و قانون به عنوان فصل‌الخطاب باید مبنای عمل همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات پر شور و حماسی 29 اردیبهشت عنوان کرد: مردم در یک انتخابات آزاد و رقابتی به طور واضح رویکرد و نگاه خود در مدیریت شهری را با رای خود اعلام کردند و ما نیز به عنوان شورای منتخب، خود را شورای شهر تمام مردم مشهد می‌دانیم.

وی تصریح کرد: شورای پنجم شهر مشهد را افرادی با سابقه در حوزه‌های مدیریتی، دفاع مقدس و عضويت در هیات علمی دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که قطعا می‌توانند زمینه‌ساز دستاوردهای ارزشمندی در جامعه شوند.

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد با اشاره به فعالیت‌های منتخبان بعد از انتخابات افزود: تلاش شده در دوره انتقالی شورای شهر آسیب‌ها و مشکلات فعلی و موانع و راهکارهای مناسب در خصوص توسعه فعالیت‌های شهری مدنظر قرار بگیرد.

حیدری اظهار کرد: منابع و امكانات شهر امانتي است که در اختيار شورا قرار دارد و بر همین اساس در ارتباط با واگذاري آنان با دقت لازم عمل خواهيم كرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در شورای پنجم حرکت در مسیر اصلاح‌طلبی است، اظهار کرد: وضعیت فعلی ایجاد شده در ترکیب شورای شهر، می‌تواند شرایط بهتری را در حوزه مدیریت شهری مشهد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قطعا تلاش‌های زیادی در گذشته انجام شده اما مشکلات جدی در شهر وجود دارد، افزود: در شرایط موجود ایجاد امید و انسجام در شهر و هم‌افزایی همه نیروها و ظرفیت‌ها در کنار فرصت‌های موجود، بهترین راهبرد و شرط لازم برای حل مشکلات است.

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد به برخی از مشکلات شهر مشهد اشاره کرد و گفت: تامین ‎منابع شهری با توجه به رکود شکل گرفته در صنعت ساختمان یکی از موضوعاتی است که منتخبین این دوره به صورت جدی آن را دنبال می‌کنند لذا راهي جز ورود سرمايه به شهر و سرمايه‌گذاري در حوزه زيرساخت‌ها و امكانات گردشگري وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رای مردم به منتخبین این دوره نسبت به دوره‌های قبلی رشد چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد:‌ نفر اول این دوره بیش از سه برابر نفر نخست دوره‌های قبلی رای مردم را کسب کرده و این نشان دهنده این موضوع است که این شورا از پشتوانه رای بالایی برخوردار است و مردم به طور روشن و مشخص به برنامه‌هاي اين ليست راي دادند.

‎حیدری تصریح کرد: هر چند که مدیریت واحد شهری در شرایط فعلی وجود ندارد ولی ما به دنبال مدیریت هماهنگ شهری بوده و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های مختلف شکل بگیرد.

دبیر و سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی تلاش خواهیم کرد فرهنگ شهروندی و احساس تعلق مردم به این شهر افزایش یابد و در این زمینه حتما دغدغه‌های دینی مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: خرده فرهنگ‌های گوناگونی در مشهد وجود داشته و از گذشته مشکل انسجام اجتماعی و واگرایی فرهنگی موضوع جدی بوده است و ما سعی می‌کنیم با تلاش در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی، احساس تعلق به مشهد را ارتقا دهیم.

حیدری خاطرنشان کرد: معماری و شهرسازی اسلامی، توسعه متوازن شهر، نظارت جدی بر عملکرد شهرداری برای کاهش آسیب‌ها و برقراری نظام مالی شفاف و پاسخگو، توجه به حاشیه شهر مشهد و ارتقای رضایتمندی مردم از جمله رویکردهایی است که در شورای پنجم دنبال می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *