میزبانی رییس شورای شهر مشهد از منتخبین شورای پنجم

منتخبین مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، به دعوت رییس شورای شهر چهارم، مهمان این شورا شدند
یکی از اعضای منتخب شورای پنجم در این خصوص گفت: اتمسفرِ كلّي نشست، دوستانه و هدف گرا بود. دوطرف در اظهارات خود كوشيدند به نكاتي بپردازند كه با يكديگر، هم بُردار بودند.
امیر شهلا افزود: دوستان ما در شورای چهارم، از كوتاه بودن دوره چهارساله خدمت گفتند و اين كه تا چشم برهم بزني، مراسم معارفه شوراي ششم از راه رسيده است.
وی ادامه داد: صحبت‌های مختلفی در این جلسه مطرح شد از جمله كم لطفي نمايندگان مجلس كه در “قانون ماليات بر ارزش افزوده”، همه اختيارات پارلمان شهري را از بين برده و شورا را در حق تعيين عوارض، مصلوب الاختيار كرده اند. همچنین ضرورت همدلي و يك آهنگي ميان اعضاء، كه بايد سرمايه اصلي دوره چهارساله شورا باشد، مورد تاکید قرار گرفت.
شهلا اضافه کرد: از نکات مهم دیگری که مطرح شد این بود که طرح اطراف حرم حضرت معصومه(س)، داراي رديف بودجه اي است، اما طرح اطراف حرم حضرت رضا(ع)، حتي يك ريال هم از بودجه ملي نصيب نبرده است. همچنین طرح تفصيلي مشهد، پهنه‌هاي بلندمرتبه‌سازي را از بين برده اند و با كاستن از تراكمِ ساخت وساز، عملا رغبت سرمايه‌گذاري در حوزه ساختمان را از سرمایه‌گذار ستانده‌اند.
منتخب شورای پنجم اظهار داشت: شهر اگر منابع درآمدي پايدار نداشته باشد، نامتوازن و معيوب رشد مي كند و تا اين موقع از سال، تنها ٤٠درصدِ درآمدهايي كه بايد از محل ماليات بر ارزش افزوده اخذ مي شده، كسب شده است.
وی اظهار داشت: اعضاي شوراي چهارم، علاوه بر اين نکات، با بیان برخی از تجربیات خود، بر عدم بهره‌گیری از شهردار سیاسی برای آینده مشهد تاکید کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *