لزوم برنامه ریزی برای توسعه اشتغال بانوان، بازشناسی و تجمیع ظرفیت های شغلی بانوان استان

با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی جلسه تخصصی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی عضو ستاد اشتغال بانوان استان برگزار شد.
فرشته سلجوقی اظهار داشت: این جلسه  ذیل ستاد استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی و با هدف توسعه اشتغال بانوان و بازشناسی و تجمیع ظرفیت های شغلی بانوان، تشکیل شده است.
وی افزود: با عنایت به این که زنان نیمی از پیکره هر جامعه ای را تشکیل می دهند؛ در پروژه ها و شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها در تحقیق مولفه های 24 گانه اقتصاد مقاومتی، در نظر داشتن سهم این قشر، در ایجاد 160 هزار شغل پیش بینی شده سال 96 در استان، مورد تاکید است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان این که امروزه زنان ایرانی در حوزه هایی به کسب دانش، مهارت و تخصص دست یافته اند که فراتر از بخش های خدمات و کشاورزی است؛ تصریح کرد: اشتغال زنان نباید تنها به این امور محدود شود.
سلجوقی خاطر نشان کرد: نادیده گرفتن ظرفیت های بی بدیل زنان در رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، به معنای دور ریختن سرمایه هایی است که برای آموزش نیمی از جمعیت کشور صرف شده است.
وی گفت: نکته دارای اهمیت دیگر این که حمایت از کارآفرینی زنان در شهرهای کوچک و مناطق روستایی و کم برخوردار، باید مورد توجه قرار داشته باشد چرا که تجربه نشان داده هرچه سطح محرومیت منطقه بالاتر است، راهیابی زنان به بازار کارآفرینی کمتر می شود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *