تلاش مذبوحانه برای تخريب اتفاقيه راهی جز شكست ندارد

همزمان با روز قلم كه ياداور رعايت حرمت قلم و اخلاق مداري در بين اهالي اين حرفه است ، انتشار تيتر (ثبت نام ١١ هزار نفر تبعه خارجي بي هويت در مدارس ) در اتفاقيه روز سه شنبه ١٣ تيرماه در راستاي تقدير از محبت مقام معظم رهبري و دستور حكيمانه ايشان در ثبت نام از جمعي از اتباع بيگانه كه فاقد مدارك هويتي مي باشند در مدارس واكنش هايي را در پي داشت .
برخي از فرهيختگان افغان كه سالهاي طولاني به علت شرايط خاص كشور دوست و برادر مان مجبور به جلاي وطن شده اند و زير سايه عنايات جمهوري اسلامي ايران روزگار گذرانده و از هم كيشي و هم زباني با ايشان برخوردار مي باشيم گلايه هاي بعضا به جا و درستي در انتخاب تيتر مطلب فوق مطرح نموده اند .
(محمد كاظم كاظمي ) شاعر بزرگ و سرشناس معاصر افغانستان يادداشتي بسيار دقيق و در بسياري نكات صحيح و قابل استناد نشر داده اند كه توجه ايشان به مطالب منتشره در اتفاقيه برايمان باعث بسي فخر و مباهات مي باشد.
بنده و ساير همكارانم در روزنامه اتفاقيه بايستي پيرامون اين مباحث تاكيد كنيم كه همواره سعي كرده ايم نگاه بشر دوستانه و فارغ از ملي گرايي صرف را در نوشته هاي خويش ارائه داده و افراط و خداي ناكرده توهين به افراد با مليت هاي مختلف جايي در روش و منش فكري ما نداشته است .به خصوص در مورد برادران و خواهران عزيز افغان كه اگر تقسيمات سرزميني در سالهاي دور رخ نمي داد شايد اينك آن ها جزيي از خراسان بزرگ بودند و يا ما بخشي از سرزمين افغانستان بوديم .
قطعا با وجود آنكه هيچ گونه قصدي براي بيان تفكري از نوع آنچه جناب كاظمي در يادداشت شان طرح فرموده اند پشت صحنه انتشار اين تيتر وجود نداشته است و عكس و مطلب نشر يافته اتفاقا در جهت حمايت از تصميم مقام معظم رهبري و انعكاس مظلوميت فرزنداني است كه تعدادي از آن ها در ايران به دنيا آمده اند ولي به اين علت كه پدران و مادرانشان مدارك لازم هويتي و شناسنامه اي را در اختيار نداشته اند از تحصيل بازمانده اند و احساس ميكنيم اختلاف موجود ناشي از برداشت ها و كمي تفاوت فرهنگي است ، از اين بزرگ منشان عذرخواهي مي نماييم .
وليكن همت برخي خبرگزاري هاي خاص و تلاش مذبوحانه ايشان در جهت انتقام جويي هاي سياسي امري ديگر است .
در تيتري كه يكي از آن ها به كار برده است و ديگر همراه هميشگي اش هم آن را بازنشر داده است از عباراتي استفاده شده كه هر چه گشتيم در متن يادداشت فرهيخته ارزشمند جناب كاظمي نيافتيم .
عبارت (تیتر و تصویر روز گذشته یک روزنامه محلی در واکنش به ثبت‌نام کودکان مهاجر افغانستانی فاقد مدارک هویتی در واقع نوعی تلاش مذبوحانه در برابر نگاه پدرانه رهبر انقلاب نسبت به جامعه بدون مرز اسلامی است که گویا برخی ملی‌گرایان رادیکال آن را برنمی‌‌تابند. . .) در هيج جاي متن كامل يادداشت ذكر شده وجود ندارد.
نويسنده محترم در يادداشت خود با ادبياتي بسيار محترمانه و دقيق به ارائه ديدگاه هاي خود پرداخته اند و نشر چنين ليدي از اين مطلب جاي تعجب و تاسف دارد.
به نظر مي رسد دوستان عزيز در برخي رسانه ها هر موقعيتي را قدر مي دانند تا در جهت عقده گشايي هاي سياسي و شخصي خويش گام بردارند .
اميد است روزي فرارسد كه هيچ اهل قلمي براي كسب منافع حزبي و جناحي و برطرف نمودن حوائج دنيايي خويش در جهت تخريب ديگران و ذبح نمودن حقيقت حركت ننمايد.

 

مجید خرمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *