بیلبوردهای شهری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری به مردم

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای رونق گردشگری داخلی از ظرفیت بیلبوردهای شهری بهره‌گیری و ظرفیت‌های گردشگری به مردم شناسانده شود.

نصرالله پژمان‌فر با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل وابستگی اقتصاد کشورمان به نفت به راحتی از کنار بسیاری از ظرفیت‌ها مانند صنعت گردشگری عبور کرده‌ایم، افزود: امروزه اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود، حتما حوزه گردشگری رشد خواهد یافت زیرا یکی از عرصه‌هایی که اقتصاد را از وابستگی به نفت جدا می‌کند، همین مولفه است.
نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد رشد در عرصه گردشگری باید به هر دو عرصه گردشگری داخلی و خارجی توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: همه افراد اذعان دارند که تا چشم‌انداز 1404 باید به جذب بیست میلیون گردشگر خارجی دست یابیم لذا برای تحقق این مهم باید تدبیر مناسبی شود و در این میان با برنامه ریزی اقدام به تهیه زیرساخت‌ها شود.
وی با اشاره به اهمیت دوچندان تقویت گردشگری داخلی نیز افزود: امروزه می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از افراد ساکن در یک منطقه از ظرفیت‌های گردشگری حوالی خودشان مطلع نیستند که این مهم یک ضعف محسوب می‌شود.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر افراد به پتانسل‌های موجود صنعت گردشگری توجه کنند می‌توانند به اشتغال پایدار برسند، تصریح کرد: به عنوان مثال در سفری که به استان سیستان و بلوچستان داشتم، از آثار باستانی همچون شهر سوخته دید کردم؛ باید اذعان کرد که این آثار منحصر به فرد مورد توجه نیست و گردشگران داخلی به دلیل اطلاع نداشتن از وجود چنین آثاری به این اماکن نمی‌روند.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بیلبوردهای شهری بهره خوبی گرفته شود تا مردم هر شهر بدانند چه میزان از مواهب طبیعی، آثار تاریخی و باستانی در اطراف‌شان وجود دارد و می‌توانند با خانواده‌ها به بازدید از این اماکن بپردازند و اوقات خوبی را در کنار همدیگر داشته باشند از این رو باید گفت که چنین ضعفی به دلیل وجود ضعف در برنامه ریزی توسط مسئولان و متولیان حوزه گردشگری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *