تشکیل بیش از یک میلیون پرونده در دادگستری خراسان رضوی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال اخیر یک میلیون و 500 هزار پرونده قضایی در دادگستری این استان تشکیل شده است.

سید امیر مرتضوی در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود تا تعداد پرونده‌های قضایی کاهش یابد و در این زمینه باد همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند. بسیاری از سازمان‌ها ظرفیت‌های میانجی‌گری و ساز‌شگری را در مجموعه‌های خود فعال کرده و کمک بسیاری با کاهش پرونده ارجاعی به دادگستری خراسان رضوی می‌کنند.

معاون دادگستری خراسان‌رضوی گفت:باید برای تمامی عناوین مجرمانه موجود در جامعه برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا جنبه‌های پیشگیرانه مد نظر قرار بگیرد. برای جرائم مهمی که امنیت و آرامش مردم را هدف قرار می‌دهد می بایست در جامعه برنامه‌ریزی مناسب انجام شود تا این جرائم بطور محسوس کاهش یابند.

وی افزود: در سایه برنامه ریزی‌های انجام شده بسیاری از جرائم سنگین کیفری در سطح استان بیش از 60درصد کاهش یافته‌اند.  همچنین ستاد کنترل و پیشگیری از وقوع جرائم در سطح خراسان‌رضوی تشکیل شده و به صورت جدی به مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد.

مرتضوی بیان کرد: در چارچوب فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته 800 مرکز توزیع مواد مخدر در سطح خراسان‌رضوی پلمپ شد. شناسایی هشت هزار چاه غیرمجاز از دیگر اقدامات ارزشمند است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز اقدامات مناسبی انجام شد. رتبه پنجم استان در طلاق نیز طی سال 94 با اجرای طرح‌های آموزشی و مشاوره ای در قالب طرح صیانت از نهاد خانواده به جایگاه هشتم در سال گذشته رسید این درحالی است که این استان در سال 92 رتبه نخست طلاق در کشور را داشت.

همچنین در سه ماه نخست امسال 2 هزار و 436 فقره طلاق توافقی در این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *