انشالله منظور از «آتش‌بس» توقف تخریب‌ها علیه دولت باشد

معاون رئیس‌جمهور گفت: ممکن است در کار دولت اشکالاتی باشد که جای نقد دارد، این نقد می‌تواند در یک فضای سالم و به دور از تنش و اساعه ادب مطرح شود.

معصومه ابتکار، درباره طرح پیشنهاد آتش بس یکطرفه و پس گرفته شدن آن بعد از 48 ساعت از سوی یک چهره اصولگرا، گفت: اینکه نیت افراد چیست؟ نمی شود قضاوت کرد چون فقط خدا می داند. انشاءالله که همه نیت ها خیر است.

وی با بیان اینکه انتقاد برای بهبود شرایط کشور و عملکرد دولت باید صورت بگیرد، افزود: اینکه گروهی از ابتدا منتقد دولت بودند، در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کردند و الان هم منتقد سیاست های دولت هستند امری واضح و پذیرفته شده است. شاید منظورشان از آتش بس این بود که دیگر وقت رقابت های انتخاباتی و آن رویکرد را که در آن دوران مطرح می کردند تمام و الان رئیس جمهور انتخاب شده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار و دولت هرچه زودتر تشکیل شود تا کشور با سرعت بیشتری به سمت ثبات و استمرار برنامه ها و پیشرفت سوق پیدا کند، البته لازمه اش این است که همه قوا و دستگاه ها کمک کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بارها از همه جناح ها، طیف ها و افراد دلسوز و توانمند برای کمک به آینده بهتر کشور دعوت کرد چون دولت برای نیل به این مقصود با دشواری ها و سختی های زیادی مواجه است و انتقاد مشفقانه بر پایه نظارت و مراقبت می تواند در پیمودن این مسیر راهگشا باشد. ولی هدف تخریب و رقابت تخریبی، تضعیف است انشاءالله منظورشان از «آتش بس» انتقاد مشفقانه و توقف رفتارهای تخریبی علیه دولت بود.

عضو دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آقای رئیس جمهور بسیار در مقابل انتقادها صبور است، آنجایی هم که توضیح و پاسخ داد، برای دفاع از حیثیت دولت و نظام بود و لازم می دید برخی مواضع را تبیین و روشنگری کند. مشی او این بود که فضا را آرام نگه دارد و عمدتا هم صبورانه به مسائل وارد می شود.

ابتکار اظهار کرد: همه جناح های سیاسی که عاقل و علاقمند به آینده ایران هستند سرنوشت کشور را در گرو همدلی و همکاری می دانند، کسی هم منکر انتقاد نیست، ممکن است در کار دولت اشکالاتی باشد که جای نقد دارد، این نقد می تواند در یک فضای سالم و به دور از تنش و اسائه ادب مطرح شود. انشاءالله بتوانیم کشور را به نتایج مطلوبی که مورد خواست و مطالبه مردم است برسانیم.

 

منبع: خبرآنلاین

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *