اجرای عدالت در جامعه بدون تعطیلی است

حجت الاسلام مظفری در دیدار با مدیران و اعضاء سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه ها در ایجاد ثبات اجتماعی گفت: اجرای عدالت در جامعه تعطیل بردار نیست.

همزمان با ایام بزرگداشت قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مظفری در ادامه دیدار با مسئولان و خبرنگاران، طی دیدار با اعضاء سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات این عزیزان، نقش رسانه ها در ایجاد ثبات اجتماعی و همچنین برقراری عدالت در سطح جامعه را مؤثر و ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: از جمله افتخارات دستگاه قضایی، همراهی و همگامی با رسانه‌هایی است که به خوبی به رسالت خود بویژه در زمینه ارتقاء آگاهی‌های عمومی و سالم‌سازی جامعه عمل می کنند.

وی افزود: امروزه نقش رسانه ها در حوزه های مختلف اجتماعی برکسی پوشیده نیست و قوه قضائیه نیز در زمینه بسط و گسترش عدالت در جامعه به رسانه ها بعنوان یک فرصت نگاه می کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: عدالت قضایی یکی از مهمترین ارکان عدالت در جامعه است و بدیهی است رسانه ها می توانند در دست یابی دستگاه قضایی به اهداف متعالی نقش مؤثری ایفا کنند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به ویژگی های برجسته شهید بهشتی گفت: یکی از مهمترین ابتکارات این شهید مظلوم تبدیل دستگاه قضایی عرفی به دستگاه قضایی اسلامی- ایرانی بود و روند رو به رشد این مجموعه پس از آیت الله دکتر بهشتی تا زمان کنونی ادامه داشته است. یکی از دلایل پویایی دستگاه قضایی، اتکاء آن به فقه غنی اسلامی است و برهمین اساس معتقدیم اجرای عدالت هیچ گاه در جامعه تعطیل بردار نیست و با ملاک قراردادن اصالت حقوق عمومی باید تمام مسئولان در برابر اقدامات خود پاسخگو باشند.

وی دستگاه قضایی را مجموعه ای مظلوم دانست که متأسفانه در دوره های مختلف بویژه در ساله‌ای اخیر بشدت مورد هجمه دشمنان و برخی افراد ناآگاه قرار گرفته و خاطر نشان کرد: مجموعه قضایی به دلیل محدودیت های قانونی در زمینه اطلاع رسانی نمی تواند تمامی اقدامات عظیم خود را به سمع و نظر مردم شریف برساند و این نکته زمینه مظلومیت بیش از پیش خادمان مردم در این دستگاه را فراهم آورده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی پرونده ها خاطر نشان کرد: چنانچه بخواهیم در مورد بعضی از پرونده ها اطلاع رسانی کنیم چه بسا آبروی بسیاری از افراد و گروه‌ها در معرض تهدید قرار گیرد.

مظفری با تأکید مجدد بر نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این نقش را در انعکاس اقدامات دستگاه قضایی مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: در متون اسلامی برای مخبر، خبرنگار و محدث شرایط بسیار ویژه ای از زبان بزرگان دین بیان شده که در نوع خود بسیار مهم و قابل توجه است و براین اساس رسانه ها می بایست ضمن رعایت اصول حرفه ای از جمله سرعت و دقت؛ در زمینه دریافت خوب اخبار، انتقال مناسب اخبار و انتشار مطلوب اخبار بصورت صحیح توجه ویژه ای داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *