شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی بررسی شد

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.
محمد مهدی مروج الشریعه در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال و تاثیر گذاری در تولید اقتصادی هدف اصلی ما در سال جاری است، گفت: می توان از کمک های فنی و اعتباری موضوع اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی استان برای طرح های صنعتی کوچک اولویت دار با پیشرفت فیزیکی  مناسب و طرح های دانش بنیان و واحدهای صنعتی کوچک فعال و صادراتی که با کمبود سرمایه در گردش مواجه می باشند ، همچنین  واحدهای فنی و مهندسی و خدمات مشاوره ای و نظایر آن استفاده کنیم.
رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز به تشریح چگونگی تدوین گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان بر مبنای چارچوب های ابلاغ شده پرداخت.
وی گفت: بر مبنای چارچوب ابلاغی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استانها ، عملکرد سال جاری دستگاه های اجرایی مرتبط با این چار چوب مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و براین اساس رتبه بندی خواهند شد.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: لازم است این گزارش از سوی دستگاهها و نهاد های استان مورد بررسی کارشناسی دقیق قرارگیرد و نظرات کارشناسی آنها ، نهایتا ظرف مدت مشخص شده و تصمیم گیری به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شود.
رضا جمشیدی درخصوص بسته های رونق اشتغال و پروژه های ملی اولویت دار گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به منظور رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی دستگاههای اجرایی باید برنامه اجرایی مربوطه را مطابق مفاد و زمانبندی تعیین شده تنظیم و به دبیرخانه ستاد ارسال و گزارش ماهانه اقدامات نیز  برای اجرای این مصوبه را به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد : تعداد پروژه های پیشنهادی دستگاههای اجرایی از محل اعتبارات استانی ارتقای شاخص های اقتصادی بالغ بر 542 پروژه با اعتبار مورد نیاز 3577 میلیارد تومان می باشد . وی افزود : برای اتمام این پروژه ها مبلغ 1347 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس نتایج رصد و پایش پیشرفت پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی درسال گذشته 71پروژه بین 51 تا 75 درصد ، 65 پروژه بین 76 تا 99 درصد و  175 پروژه نیز 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند ، گفت: تعدادی از پروژه های استان نیز پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته اند که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *