ریشه کنی بی سوادی مطلق اولویت اصلی استان است

نشست بررسی اولویت های راهبردی، سیاست ها و برنامه های عملیاتی معاونت سوادآموزی با حضور رؤسای ادارات و کارشناسان حوزه سوادآموزی و رئیس گروه تجزیه تحلیل و نیروی انسانی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، در محل سالن جلسات این معاونت برگزار گردید.

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: برمبنای تعهدات و معاهدات بین المللی آنچه در مورد به صفر رساندن بی سوادی مهم است، جذب، نگهداشت و آموزش افراد بی سواد مطلق جامعه می باشد .

وی فعالیت در حوزه سوادآموزی را کاری بسیارسخت و پرمشقت عنوان کرد و جذب خانه به خانه، تغییر آدر س های در دسترس افراد بی سواد و جابجایی سوادآموزان را از مصادیق این سختی برشمرد.

معاون سوادآموزی استان از کسب رتبه های برتر کشوری در شاخص های عملیاتی ارزیابی و عملکرد در سال 95 حوزه کاری خود خبر داد واز زحمات همکاران این حوزه خصوصاً آقایان بهشتی سعادت و دکتر خدابنده معاونت های سوادآموزی در سال گذشته تقدیر به عمل آورد.

وی  میزان جذب در دوره های انتقال و تحکیم سال 95 را بیش از100درصدعنوان کرد وازجذب80 درصدی دوره سواد در استان پهناور خراسان رضوی خبر داد.

اسدی در پایان، اعلام با سوادی 98درصدی استان را در سال گذشته برمبنای سرشماری  سال1390 اظهار کرد وافزود:  با توجه به این نکته که در سرشماری ها اعلام با سوادی به شیوه خود اظهاری می باشد و از طرفی با توجه به مهاجرپذیر بودن استان خصوصاًدر شهر های مشهد، سبزوار و نیشابورو عدم انسداد مبادی ورودی بی سوادی میزان باسوادی استان را97.4درصد برابر با میانگین کشور بر اساس سرشماری سال1395 است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *