30درصد مدارس خراسان‌رضوی خیرساز است

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در حدود 30درصد مدارس استان خراسان رضوی توسط خیرین احداث‌ شده است.

قاسمعلی خدابنده در مراسم افتتاح آموزشگاه خیرساز خاکپور یک گناباد با بیان این مطلب گفت: در سطح خراسان‌رضوی 10 هزار و 500 مدرسه با یک ‌میلیون و 200 دانش‌آموز وجود دارد، برهمین اساس، بهسازی و بازسازی همه فضاهای مدارس تنها توسط آموزش ‌و پرورش امکان‌ پذیر نیست و در همین راستا از خیرین برای بهسازی و بازسازی مدارس استفاده می‌‌شود.

وی عنوان کرد:مهم‌ترین سیاست‌‌های اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان‌رضوی در سال 96 توسعه عدالت آموزی و کیفیت ‌بخشی بوده که تحقق این اهداف نیازمند توسعه و بهبود فضاهای فیزیکی است. به همین دلیل برای ما خیلی مهم است که دانش آموزان ما در مدارس استاندارد و با کیفیت درس بخوانند.

فرماندار گناباد نیز در این مراسم با بیان اینکه باید در همه ایام عزت و احترام معلمین حفظ شود، اظهار کرد: همه ما در هر سمت و جایگاهی که هستیم بندگان معلمین خود هستیم و خواهیم بود.

محمدعلی نبی‌پور، فرماندار گناباد گفت:نهاد مدرسه یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نهادهایی است که شکل گرفته و پایه و اساس آن نیز آموزش و پرورش انسان بوده و هست و کشور ما که یک کشور اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد دین اسلام بر آموزش است، خاطرنشان کرد: آغاز دین اسلام با تعلیم و تعلم بوده و انسان از زمانی که متولد می‌شود و تا زمانی که در دنیا است باید به دنبال آموزش باشد.

فرماندار گناباد تصریح کرد: اگر نهاد مدرسه و معلمین با خانواده‌ها دست به دست هم دهند، قطعا موفقیت‌های چشم‌گیری به دست خواهد آمد و در طول یک قرن تاریخ آموزش و پرورش گناباد نیز افراد زیادی تربیت شده‌اند که هم اکنون در سطوح بالای کشور مشغول خدمت هستند.

سیدمحمد مهدوی، مدیر آموزش و پرورش گناباد نیز گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز گناباد از فعال‌ترین مجامع در کشور بوده و تاکنون کمک‌های بسیار خوبی به این امر شده و همچنین دانش آموزان نیازمند نیز از حمایت‌های آنان بهره‌مند می‌شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *