کارگاه فرزندپروری در مشهد برگزار شد

کارگاه آموزشی فرزندپروری همگانی با عنوان «نوجوان سالم من» با حضور مدیران دفتر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانشگاههای علوم پزشکی کشور روز دوشنبه در مشهد گشایش یافت.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کارگاه گفت: برنامه نوجوان سالم من یکی از برنامه های پیشگیرانه در حوزه سوء مصرف مواد مخدر می باشد که اثربخشی آن در تمام دنیا اثبات شده است.

حمیدرضا فتحی افزود: هدف این برنامه، نوجوانان واقع در گروه سنی 12 تا 17 سال است بطوری که والدین این گروه سنی آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در فرزندانشان فرا می‌گیرند.

به همین منظور 60 مربی در سطح کشور برای انتقال آموزش‌های مربوط به فرزندپروری در قالب طرح نوجوان سالم من تربیت می‌شوند و این مربیان آموزش‌های لازم را به کارشناسان بهداشت و روان مستقر در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ارائه می‌دهند.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: تاکنون 30 نفر از مربیان این طرح در دانشگاه شهید صدوقی یزد آموزش‌های لازم را فرا گرفته و آموزش 30مربی دیگر به مدت سه روز در مشهد در حال اجراست. هم اکنون هزار و 140 کارشناس بهداشت و روان در قالب طرح تحول نظام سلامت در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی سطح کشور فعالیت دارند که بسته نوجوان سالم من را با هدف پیشگیری از اعتیاد در این گروه سنی از طریق فراگیری آموزش‌ها اجرا می‌شود.

فتحی تصریح کرد: در قالب طرح فرزندپروری همگانی، نوجوانان و جوانان علاوه بر مهارت‌های مقابله ای و جرات ورزی باید از محیط حمایت‌گر مناسبی که خانواده است نیز برخوردار باشند.

کارگاه آموزشی فرزندپروری همگانی با عنوان «نوجوان سالم من» با حضور مدیران دفتر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا 20 اردیبهشت جاری در مشهد ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *