مسکن مهر و یارانه ها مستمسک برخی نامزدها برای جلب رای شده است

فعال سیاسی و مشاور ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: برخی از نامزدها 2 موضوع مسکن مهر و یارانه ها را مستمسکی برای رای آوری خود قرار داده اند.

غلامعلی رجایی، سه شنبه شب در آیین افتتاح ستاد مرکزی فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی در مشهد افزود: این در حالی است که مسکن مهر و یارانه ها از نمادهای ضعف سیستم و بی عدالتی در جامعه به شمار می آیند.
وی خاطر نشان کرد: به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی 200 میلیارد دلار هزینه ساخت مسکن مهری شده که اکنون خالی از سکنه است و عمدتا به دلیل مکان یابی نامناسب و کیفی نبودن ساخت طالبی ندارد.
وی با بیان اینکه 17 تا 20 هزار واحد مسکن مهر با هزینه های کلان در کشور احداث شد، افزود: برخی این موضوع را نقطه قوت دولت قبل می دانند، در حالی که این ضعف دولت بود که صنعت مسکن را نابود کرد و بودجه محدود را در محلی هزینه کرد که اکنون متقاضی ندارد.
وی بیان کرد: از سوی دیگر یارانه ها برای همه اقشار مردم یکسان پرداخت می شد، به طوری که کسی که 6 خودرو در خانه داشت با کسی که محتاج خرج زندگی اش بود، به طور مساوی یارانه می گرفتند، که آیا این عین بی عدالتی نیست؟
رجایی خاطر نشان کرد: برخی نامزدها در شعارهای تبلیغاتی خود وعده سه برابر کردن یارانه ها را می دهند، در حالی که نمی دانند که اولا مجلس مصوب کرده است که یارانه ها نباید افزایش یابد و در ثانی تا زمانی که رشد اقتصادی ما که الان هشت درصد است به 26 درصد نرسد، نمی توانیم سه برابر یارانه پرداخت کنیم.
به گفته وی، حرف هایی که در این رابطه این روزها از سوی نامزدهای ریاست جمهوری برای جمع کردن رای مردم زده می شود، کلاهبرداری، تدلیس و فریب مردم به شمار می رود.
این فعال سیاسی در بخشی دیگر ادامه داد: در بین شما فرهنگیان از ضرورت شرکت در انتخابات نباید سخن گفت، چراکه قشر فرهنگی و دانشگاهی همواره نهادی مرجع برای دانش آموزان و اقشار مختلف مردم هستند.
رجایی با اشاره به دستاوردهای بسیار دولت روحانی و لزوم معرفی آن به مردم گفت: روحانی دولتی را تحویل گرفت که سفرای ما به دلیل عدم توانایی در تبادلات مالی با چمدان پول جابه جا می کردند؛ روابط سیاسی آشفته با کشورهای دیگر، تاثیرات تحریم، خزانه خالی؛ آسیب های قطع رابطه با عربستان و اشغال سفارت بریتانیا در تهران همه وهمه از چالش های پیش روی این دولت بود.
وی خاطر نشان کرد: با دپیلماسی قوی، حمایت رهبری، تدبیر دولت و تیم کارکشته هسته ای خوشبختانه برجام به نتیجه رسید و اکنون دولت های خارجی برجام را به دیده تحسین نگاه می کنند، چراکه مذاکره با 6 کشور که یکی از آنها آمریکا بود؛ کار ساده ای نیست.
به گفته وی، این درحالی است که برخی افراد که مصلحت کشور را نمی خواهند، فقط ظواهر قصیه را بزرگنمایی می کنند و مثلا می گویند چرا ظریف با جان کری قدم زد، در حالی که همان قدم زدن هم نیز علت داشته و به دلیل پیشگیری از شنود بوسیله اسرائیل بوده است.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به دستاوردهای دولت روحانی گفت: روحانی با مشکلاتی عدیده روبرو بود و دو سال طول کشید تا ماشین را از ته دره به بالا بیاورد و با تدبیر و برنامه ریزی پیش رفت و به موفقیتهای زیادی دست یافت.
وی خودکفایی در تولید گندم و صادرات آن، صادرات گازوئیل؛ جلوگیری از مصرف بنزین سرطان زای یورو 4، احیای دریاچه خشکیده ارومیه و تالاب هورالعظیم و قرار گرفتن در بهترین سطح روابط با کشورهای اروپایی را از دستاوردهای دولت روحانی برشمرد.
به گفته وی؛ آزاد شدن بنادر ایران از تحریم، آزاد شدن انتقال پول، ورود 12 میلیارد دلار به کشور، رشد اقتصادی از منهای 7 به 8 درصد، برقراری امنیت و ارتقای سطح علمی در کشور از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطر نشان کرد: نظر آیت الله هاشمی این بود که مردم فرصتی مجدد را به دکتر روحانی بدهند تا ایشان بتواند با مصلحت و تدبیر توسعه و تعالی کشور را محقق سازد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون تنگناهایی فراروی این دولت قرار دارد، چراکه دولت کارش نظارت بر امور است و کارش برق، آب و تلفن دادن به مردم نیست و این اقدامات از طریق بخش خصوصی باید دنبال شود.
وی با بیان اینکه ارتباط دولت روحانی با مردم باید ارتقاء یابد، افزود: دکتر نوبخت اعلام کرده است که حقوق معلمان صد درصد افزایش می یابد، درحالیکه این موضوع قبلا اعلام نشده بود و اکنون به عنوان شائبه انتخاباتی مطرح شده است و دولت تدبیر در برخی از موارد تدبیر نداشته است.
رجایی با بیان اینکه شرکت در انتخابات رابطه مستقیم با انسجام و اقتدار ملی دارد، افزود: به این موضوع باید با نگاه تکلیف نگریسته شود، لذا باید رای های خاکستری و خاموش مردم جذب شوند تا حضور حداکثری واجدین شرایط را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: با کمال تاسف در انتخابات گذشته در برخی از مناطق کشور 45 درصد از واجدین شرایط شرکت نکرده اند.
به گفته وی به طور مثال در کلانشهر مشهد با یک میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات، نماینده مجلسی با 170 هزار رای برگزیده شده است و این شرایط نباید تکرار شود.
رجایی گفت: خوشبختانه از این بابت نگرانی نداریم که در آرای مردم دخل و تصرفی صورت نمی گیرد و مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات ریاست جمهوی حماسه دوم خرداد دیگری را رقم خواهند زد.

 

منبع: ایرنا

image_print
1 پاسخ
  1. Rastrear Teléfono Celular
    Rastrear Teléfono Celular گفته:

    Algunos programas detectarán la información de grabación de la pantalla y no podrán tomar una captura de pantalla del teléfono móvil. En este caso, el monitoreo remoto se puede usar para ver el contenido de la pantalla de otro teléfono móvil.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *