تهدید کثیف آینده دختر جوان را تباه کرد

رابطه ما در تلگرام به یک علاقه شدید به عشق مجازی تبدیل شد برایم از گذشته تلخ و دوران کودکی اش می گفت او فرزند طلاق بود و ادعا می‌کرد دنبال دختری میگردد که مونس تنهایی اش شود، با این حرفای چرت و پرت احساساتم را به بازی گرفته بود در برابر او احساس مسئولیت می کردم و برای به دست آوردن سعید مصمم‌تر شدم.

خواهرم میگفت می‌توانیم او را زیر پروبال خودمان بگیریم. متاسفانه فریب همین حرف‌ها رو خوردم و دلبسته سعید شدم .

سعید یکی دو بار به بهانه‌های مختلف از من پول قرض می‌گرفت هرموقع هم در مورد خواستگاری حرف می‌زدم  می‌گفت پدر و مادرش فراموشش کرده اند و منتظر است عموی بزرگش از تهران بیاید و مراسم خواستگاری برگزار شود .

ماشین خواهرم را می‌گرفتم و بدون اطلاع پدر و مادرم با سعید این طرف و آن طرف می‌رفتیم یک روز که به منطقه ای ییلاقی در اطراف مشهد رفته بودیم فهمیدم نیت شیطانی در سر دارد با هم جر و بحث کردیم و در برابرش مقاومت نشان دادم، او که ترسیده بود از خودرو پیاده شد و به راه خودش رفت من هم به خانه برگشتم، اما نمی دانستم با گوشی تلفن همراهش از تمام لحظه هایی که در خودرو صحبت می‌کردیم و حتی درگیری مان فیلمبرداری کرده است.

تماس تهدیدآمیز سعید از چند ساعت بعد شروع شد نه تنها از آبروی خودم می‌ترسیدم بلکه نگران زندگی خواهرم هم بودم. اگر شوهرش بفهمد خودروی آنها در اختیارم بوده و با پسری نامحرم این طرف و آن طرف رفته‌ایم غوغا به پا می‌کند.

سعید در آخرین تماس ۳ میلیون تومان از من پول خواسته و تهدید کرده اگر این پول را به من بدهند فیلم و عکس هایم را منتشر خواهد کرد می‌خواهم شکایتم را پیگیری کنم. نمی‌دانم این چه حماقتی بود که مرتکب شدم.

درباره این ماجرا نظر یکی از مدرسان مهارت های زندگی را جویا شدیم: حمید نجات دکترای روانشناسی در این باره گفت: انتخاب درست در ازدواج بر اساس ملاک‌ها و معیارهای عقلانی و منطقی است ، امری مهم و تعیین‌کننده برای سرنوشت هر فردی است که دختر خانم ها و آقا پسرهای عزیز و همچنین خانواده ها باید در این رابطه توجه ویژه‌ای داشته باشند این استاد دانشگاه افزود: اهمیت انتخاب درست در ازدواج نگاه دقیق و هوشیارانه به این موضوع را ضروری می‌سازد تا فرد معیار و اصولی را برای سنجش طرف مقابل خود در نظر داشته و بتواند نه تنها شخصیت شریک آینده سرنوشت خود بلکه برخی خصوصیات لازم برای یک همسر ایده آل را نیز در نظر داشته باشد.

دکتر نجات تاکید کرد: قدم اول در ازدواج صحیح و انتخاب درست این است که فرد خودش را درست بشناسند و مطمئن باشد که آیا آمادگی ازدواج دارد و اصلاً برای چه میخواهند ازدواج کنند،  در گام بعدی فردی که می خواهد ازدواج کند باید همسر آینده اش را بر اساس خواسته ها و موقعیت فعلی خود تصور کند.

تصور کردن همسر ایده آل با توجه به آرزوهای فرد راحت است و همیشه باید به این موضوع فکر کنند که یک ترازو دو کفه دارد و آیا او و فردی که انتخاب کرده هم سنگ همدیگر هستند .

دکتر نجات تاکید کرد: غربالگری برای همسریابی نکته ضروری و مهم در انتخاب همسر است ساده ترین معیار هایی که در این رابطه می‌توان در نظر گرفت عبارتند از: تفاوت قد ،تفاوت ظاهری، تفاوت طبقاتی، تفاوت زبانی، تفاوت تحصیلات و از همه مهم‌تر تفاوت دینی است .

پس از این مرحله فر باید به دیدن و دیده شدن بیاندیشد و البته در این مسیر هوشیارانه و با اطلاع و آگاهی و مشورت خانواده خود اقدام کند تا مانند آنچه در این ماجرا خواندیم به سرش نیاید.

 

غلامرضا تدینی‌راد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *