افتتاح راستگرد فدک

طی مراسمی، راستگرد فدک بین میدان شهید فهمیده و میدان خیام افتتاح و عملیات بهسازی و آسفالت 3 میلیون و 600 هزار مترمربع از معابر مشهد آغاز شد.
نارضایت مردم در پی شکافتن آسفالت، نتیجه نبود مدیریت یکپارچه شهری است

به گزارش صبح امروز، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهددر مراسم افتتاح راست‌گرد فدک و آغاز عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت معابر مشهد که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به اینکه نیازهای اولیه آسفالت معابر شهر پاسخ داده شده و اکنون وارد بحث کیفیت بخشی به آسفالت شده‌ایم، گفت: در حال حاضر شهرداری باید به سمت بهره‌‌گیری از روش‌های جدید و علمی حرکت کرده و ارتقای کیفیت آسفالت معابر شهر را مورد توجه قرار دهد.
محمد هادی مهدی‌نیا افزود: یکی از موضوعاتی که به دلیل نبود مدیریت یکپارچه شهری باعث نارضایتی شهروندان می‌شود، تخریب و شکافت آسفالت پس از انجام آسفالت معابر توسط دستگاه‌های خدماتی است.
وی با بیان اینکه برخی اوقات شاهدیم پس از اجرای آسفالت معبری آسفالت آن که قرار است 10 تا 12 سال مورد استفاده قرار گیرد، چند روز یا چند ماه بعد به منظور عملیات اجرایی سایر دستگاه‌ها تخریب می‌شود، اظهار کرد: باید میان شهرداری و دستگاه‌های خدما‌تی از جمله شرکت‌های آب، برق، گاز و تلفن و … هماهنگی بیشتری ایجاد شود تا پس از انجام عملیات آسفالت، معابر توسط این مجموعه‌ها شکافته و یا تخریب نشوند.

فرهنگسازی توقف خودروها قبل از خط عابر پیاده

هم چنین شهردار مشهد در این مراسم با تاکید بر اینکه جلب رضایت شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری برخوردار است، گفت: با توجه به این مهم بهسازی و آسفالت معابر باید با بالاترین کیفیت انجام شود.
محمدرضا کلائی افزود: شهروندان به جزئیات کار نیز توجه دارند لذا معاونت فنی و عمران به ویژه سازمان عمران شهرداری باید نظارت دقیقی بر کار پیمانکاران در آسفالت معابر با بالاترین کیفیت داشته باشند.
وی اضافه کرد: شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در آسفالت اجرا شده موضوع را از طریق سامانه ارتباط مردمی 137 اطلاع‌رسانی کنند.
کلائی با بیان اینکه اجرای طرح آسفالت معابر مشهد با اقدامی فرهنگی نیز همزمان است، اظهار کرد: سال 98 فرهنگ‌سازی برای توقف خودروها پشت خطوط عابر پیاده و همچنین عبور عابران از خط عابر پیاده یکی از اولویت‌های فرهنگی شهرداری مشهد است لذا در روند آسفالت معابر زیرسازی و گذرگاه‌های مناسب جهت عبور عابران مورد توجه قرار گیرد.
شهردار مشهد تصریح کرد: امیدواریم اقدام مدیریت شهری مشهد در بهسازی و آسفالت 3 میلیون و 600 هزار مترمربع از معابر مشهد در دوره‌ای که گفته می‌شود شهرداری‌ها در رکود قرار دارند، رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

ایجاد راستگرد برای کاهش ترافیک میدان فهمیده
وی در ادامه به افتتاح راستگرد فدک اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی میدان شهید فهمیده ترافیک سنگین این محل به دلیل عبور خودروها از کندروها بود لذا برای کاهش ترافیک و رفع این مشکل ایجاد راستگرد ورودی بزرگراه شهید چراغچی به فدک (خین عرب) در دستور کار قرار گرفت.
کلائی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این پروژه ظرف 70 روز به بهره‌برداری برسد اما با تلاش‌های همکارانمان در معاونت فنی و عمران، پروژه راستگرد فدک 10 روز زودتر به اتمام رسید که امیدواریم این سرعت در همه پروژه‌ها همراه با کیفیت مورد توجه قرار گیرد.

45 درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: 45 درصد بهسازی و آسفالت معابر در مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود.
خلیل‌ا… کاظمی افزود: یکی از تاکیدات شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد آسفالت معابر بود که در این راستا شهردار خواستار بررسی وضعیت آسفالت معابر شهر شد که این کار انجام و شناسنامه‌ای 5 ساله از وضعیت آسفالت معابر شهر تهیه شد.
وی اضافه کرد: در ادامه نیز کمیته‌ای تشکیل و شاخص‌های کیفیت آسفالت معابر تعریف شد که براساس آن 7 میلیون مترمربع از آسفالت معابر شهر مشهد مناسب نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد تصریح کرد: این موضوع به شهردار مشهد اعلام و سپس به شورای شهر برده شد که با موافقت شورای شهر امسال 220 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر مشهد در نظر گرفته شد که دو برابر اعتبار سال گذشته است.
کاظمی با بیان اینکه در راستای افزایش سرعت در اجرای کار، 8 اکیپ، عملیات بهسازی و آسفالت معابر مشهد را براساس اولویت‌بندی‌های انجام شده آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: از 220 میلیارد تومان اعتباری که برای آسفالت معابر در سال جاری در نظر گرفته شده 80 میلیارد تومان را در اختیار مناطق برای لکه‌گیری و آسفالت معابر قرار داده‌ایم.
معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از 140 میلیارد تومان اعتبار باقی مانده نیز 75 درصد آن صرف خرید آسفالت و 25 درصد هزینه اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به کیفیت و مواد اولیه به کار گرفته شده در نوع آسفالت ذخامت آسفالت کمتر اما کیفیت آن بیشتر است، گفت: بر این اساس می‌توانیم سطوح بیشتری از معابر شهر را که نیاز به آسفالت دارند، تحت پوشش قرار دهیم.
کاظمی افزود: یکی از تاکیدات دیگر شهردار و شورای شهر در اجرای پروژه‌ها، توجه به مناطق کم‌برخوردار است لذا 45 درصد از بهسازی و آسفالت معابر در معابر مناطق کم‌برخوردار انجام می‌شود.
گفتنی است عملیات بهسازی و آسفالت معابر 8 منطقه شهر مشهد به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور شهردار مشهد آغاز شد.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *