سیل مهربانی از مشهد به لرستان

سیل ویران گر طی هفته های اخیر چندین شهر و روستا را در ایران اسلامی ویران کرد، اما مردم مهربان مشهد تنهایشان نگذاشتند و سیلی از مهربانی را به سوی مردم دلاور لرستان به راه انداختند، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این امر خیر پیشگام شده و ایستگاه هایی با نام ایستگاه پویش «مشهد مهربانی» برای جمع آوری کمک های مردمی در نقاط مختلف سطح شهر مشهد ایجاد کرده است.

به گزارش صبح امروز عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری و شورای اسلامی این شهر در کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده پیشگام بوده‌اند.

مجتبی بهاروند با اشاره به برپایی ایستگاه‌های پویش «مشهد مهربانی» در نقاط مختلف این شهر اظهارکرد: بنده در استان لرستان حضور داشتم و از نزدیک در جریان عمق فاجعه سیل قرار گرفتم و ارسال کمک‌های مردمی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات سیل‌زدگان داشته باشد.
رئیس شورای شهر مشهد در حاشیه بازدید از ایستگاه های جمع‌اوری کمک های مردمی برای سیل‌زدگان غرب کشور:

کمک های مدیریت شهری در مقابل دریای احسان مردمی ناچیز است

رئیس شورای شهر مشهدمقدس در حاشیه بازدید از ایستگاه مشهد مهربانی واقع در میدان شهدا که به منظور جمع‌آوری کمک های مردمی برای هموطنان سیل‌زده غرب کشور برپا شده است، به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد:  بدون شک کمک های مدیریت شهری برای هموطنان سیل‌زده، در مقابل دریای احسان و نیکوکاری مردم قطره‌ای بیش نیست و برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک های مردمی از سوی شهرداری صرفا برای سازماندهی بهتر این کمک‌هاست.

محمدرضا حیدری گفت:  مدیریت شهری مشهد خود را در غم هموطنانمان در اقصی نقاط کشور، شریک می‌داند.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد از روزهای نخستی که این اتفاق تلخ رخ داد، محموله‌ای از کمک های اولیه برای استان های گلستان و پس از آن، لرستان ارسال شد، گفت: چنین اقداماتی زمانی موفق خواهند شد که مردم در آن مشارکت و حضور فعال داشته باشند و در تمامی بحران‌ها و چالش‌ها این مردم بوده‌اند که حرف اول و آخر را زده‌اند.

حیدری خاطرنشان کرد: بدون شک کمک های مدیریت شهری در مقابل دریای احسان و نیکوکاری مردم قطره‌ای بیش نیست و برپایی این ایستگاه‌ها از سوی شهرداری صرفا برای سازماندهی بهتر کمک های مردمی، تحت نظر جمعیت هلال احمر است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: امیدواریم در مقابل این سیل سهمگین، سیل مهربانی، نیکوکاری و همدلی مردم بتواند بخشی از آلام هموطنان عزیزمان را جبران کند.

حیدری از پیش‌بینی 4 نقطه در سطح شهر برای جمع‌آوری کمک های نقدی و غیرنقدی همشهریان مشهدی خبرداد و افزود: این پایگاه‎‌ها در میدان شهدا، میدان جانباز، بلوار هاشمیه و چهارراه مخابرات مستقر شده‌اند و از تمامی مردم خیر و فعالان اقتصادی برای حضور در این مراکز و تشویق سایر افراد نیز دعوت بعمل میآوریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت والای مردمی، از شهر امام‌رضا(ع) بعنوان شهر امام مهربانی‌ها بتوانیم امکانات خوبی برای هموطنانی که در سراسر استان‌های کشور دچار آسیب شدهاند، فراهم کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه «مجتبی بهاروند»، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد که اهل استان لرستان است، طی 15 روز در جلسات شورای شهر خرم‌آباد حضور داشته تا خدمتی به هم‌استانی های خود ارائه دهد، اظهارکرد: ضایعه ازدست دادن برخی از اعضای خانواده ایشان را در سیل اخیر تسلیت عرض می‌کنیم و بدون شک حضور وی در کمک های مدیریت شهری به استان های سیل‌زده مغتنم خواهد بود.

«پویش مشهد مهربانی» دومین گام کمک به هم‌وطنان سیلزده

دبیرستاد ایستگاه‏های مهربانی و مشاورشهردارمشهد  گفت: کمکرسانی خدمات شهرداری مشهد به سیل‌زدگان در دو قسمت بوده است، قبل از آغاز پویش  «مشهد  مهربانی» که شهرداری مشهد کمک‌هایی به ارزش حدود دومیلیارد تومان به دو استان گلستان و لرستان ارسال کرد.
محسن قریب با اعلام مطلب بالا خاطرنشان کرد: پویش مشهد مهربانی نیز با همراهی کمیته امداد و هلال احمر در چهار مرکز هاشمیه، عرصه میدان شهدا، قاسم‏آباد و جانباز کمکهای نقدی و غیرنقدی شهروندان به هم‌میهنان سیل زده را هم جمع‌آوری می‌کند.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد بالا شهرداری مشهد در زمینه رفع نیازهای دارویی و ماشینآلات مورد نیاز این عزیزان نیز کمکهایی داشته اشت.

تقدیر رزم حسینی از حرکت مدیریت شهری مشهد در برپایی پویش «مشهد مهربانی»

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: باید از شهرداری و شورای شهر مشهد تشکر کرد که با راه‌اندازی پویش ارزشمند و داوطلبانه «مشهد مهربانی» باعث شدند ‌مردم مشهد به هم‌وطنان آسیب‌دیده در استان‌های سیل‌زده کمک کنند.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از ایستگاه جمعآوری کمک‌های مردمی به هموطنان سیل‌زده در میدان شهدای مشهد اظهارکرد: طی روزهای گذشته، ستادی را در استانداری گلستان تشکیل دادیم و تیمی از دستگاه‌های مسئول استان در آنجا مستقر شده است تا طبق بازدیدهای میدانی، اعلام استاندار گلستان و ستاد بحران، کمک‌ها ارسال شود.
وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در برخی نقاط کشور ادامه داد: این استان در زمینه کمک به استان‌های سیل‌زده پیش‌قدم بوده که در این راستا به کمک دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی مانند استانداری، شهرداری مشهد و آستان قدس تا امروز حدود 850 تن کالا به گلستان ارسال شده است. در کنار این، کمک‌هایی هم به استان‌های خوزستان و لرستان فرستاده شده است.
استاندار خراسان‌ رضوی ادامه داد: هفته گذشته هم طبق اعلام وزیر کشور، به عنوان معین کمک‌رسان به استان گلستان مشخص شدیم و بنا شد ‌همه کمک‌هایمان به ‌سوی این استان متمرکز شود. به همین منظور، تا امروز 3 جلسه ستاد بحران داشتیم و فردا هم با گروهی از استانداری خراسان رضوی و مسئولان ستاد بحران به استان گلستان سفر می‌کنیم.

علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *