امید اجتماعی حلقه مفقوده در جامعه امروز است

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی از اعتماد عمومی و امید اجتماعی به عنوان حلقه مفقوده جامعه امروز یاد کرد.

شهیندخت مولاوردی در دیدار با نخبگان، فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان تربت جام ضمن تبریک هفته دولت، تقارن این مناسبت را با اعیاد سعید قربان و غدیر به فال نیک گرفت و گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم و انتظار این است که دولتمردان با شعار شفافیت، پاسخگویی و کارآمدگی که شعار این هفته است در بین مردم حضور یافته و با تشریح دستاوردهای نظام و دولت نشاط و امید را به ارمغان آورند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی تمام عیار و تشکیل چندین اتاق فکر در خارج از کشور با راهبرد افزایش نارضایتی عمومی، افزود: هر گونه همنوایی، همصدایی، فرصت طلبی و سودجویی در این شرایط آب به آسیاب کسانی می ریزد که خیال خام فروپاشی تمامیت ارضی ایران را در سر می پرورانند. اینان با بی اعتنایی به منافع ملی، نه به آینده کشور می اندیشند و نه به آینده مردم.

مولاوردی، هفته دولت را فرصتی مناسب برای تبیین اقدامات و دستاورهای دولت دانست و عنوان کرد: باید از این مجال برای اعلام دلایل شعارهای بر زمین مانده، بیان چالش ها و موانع و سنگ اندازی ها و بهره گیری از صاحب نظرانی که دل در گروی ایران و اسلام  دارند؛ نهایت استفاده را برد تا به سلامت از این گردنه تاریخی عبور کرد.

وی توجه به تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی و الزامات آن را که چندین سال است رهبری با نامگذاری عناوین اقتصادی برای سال های متمادی اهمیت آن را به همه گوشزد می کنند، ضروری دانست و گفت: باید به گونه ای با این شعارها و عناوین رفتار شود که تاثیر و خروجی ملموس آن در کاهش مشکلات مردم دیده شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی از شهروندان امیدوار به عنوان یک شاخص برای جامعه رو به توسعه یاد کرده و تاکید کرد: ما رنگین کمانی از قابلیت ها و ظرفیت ها در کشور داریم که باید با به رسمیت شناختن تنوع ها و تکثرهای موجود و پذیرش این واقعیت، به عنوان یک فرصت به آن نگاه کنیم .در این صورت است که شعار«ایران برای همه ایرانیان» و «همه برای ایران »، معنای خود را می یابد.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی 22 حق و 120 ماده دارد. مفاد این منشور برگرفته از فصل سوم و اصول 19 تا 43 قانون اساسی است و برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی یک دولت قوانین پراکنده در خصوص حقوق بشر و شهروندی را در یک سند گردآوری و با تدوین منشور، احقاق این حق ها را به عنوان تعهد خود تعریف کرد.

مولاوردی توسعه کمی و کیفی انجمن های حقوق شهروندی در سطح کشور را یک موفقیت بزرگ در این بخش توصیف و بیان کرد: رشد این بخش منجر به شکل گیری مطالبه عمومی در خصوص حقوق شهروندی و تبدیل آن به گفتمان حاکم و مسلط بر جامعه می شود.

حمیدی فرماندار شهرستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک دهه ولایت، گفت: تربت جام زادگاه شیخ احمد جامی، ابولوفا بوزجانی ، پایتخت وحدت کشور و شهر بلندآوزه با 630 شهید و سرداران شهیدی، همچون شهیدان علیمردانی، شریفی و نماینده شهید علی اکبر دهقان که یار شهید مظلوم شهید بهشتی است.

وی به ارائه گزارش از وضعیت شهرستان پرداخت و افزود: از دی ماه سال گذشته مشکل خاصی در شهرستان وجود ندارد و تمام گروه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صمیمی تر از همیشه با هم همدل و هماهنگ هستند.

فرماندار تربت جام ادامه داد: در حوزه امنیتی با تدابیر و هماهنگی شورای تامین از امنیت پایداری در شهرستان برخوردار هستیم . حمیدی عنوان کرد: در هفته دولت امسال 60 پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان در شهرستان در حوزه های سلامت، راه روستایی، آب روستایی و آبیاری تحت فشار و تقویت برق روستایی در حال افتتاح است .

وی خاطر نشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی 12.5 درصد اعتبارت استان بالغ بر 27 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص داده شده است.

گفتنی است؛ حضور در مزار شیخ احمد جامی، شرکت در مراسم ازدواج 140 زوج تحت پوشش کمیته امداد و بازدید از بازارچه توانمندی های بانوان تربت جامی از دیگر برنامه های سفر یک روزه دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی به این شهرستان بود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *