افزایش سهم بانوان و استفاده از ظرفیت آنان در مدیریت کشور

نوروزیان: استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه و بخشی از قشر تحصیلکرده و فرهیخته به عنوان ضرورت در برنامه ششم توسعه و برنامه های دولت تدبیر و امید آمده است و باید سهم زنان در مدیریت کشور را افزایش دهیم.

محمد رحیم نوروزیان در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان  افزود: استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان نیازمند تهیه بانک اطلاعاتی  از بانوان توانمند جهت تصدی مشاغل مدیریتی در استان است و دستگاه های اجرایی باید  به تهیه این بانک اطلاعاتی کمک کنند و کارگروه زنان و خانوتده این موضوع را پیگیری نماید.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، نیاز به کار و تلاش مضاعف داریم اظهار داشت:شرایط کنونی کشور همت فوق العاده ای را می طلبد  اما سیستم اداری متناسب با این شرایط نیست و با دستگاه های کم کار در حوزه های مختلف علاوه بر آنکه برخورد مقتضی خواهد شد  باید از طریق رسانه ها  به مردم معرفی شوند.

نوروزیان با بیان اینکه در حوزه ازدواج اسناد بالادستی تکلیف دستگاه ها را مشخص نموده است گفت: مجموعه تکالیف دستگاه های مرتبط در حوزه ازدواج احصا شده است وحرکت دستگاه باید بر اساس این اسناد و قوانین بالادستی باشد.

معاون استاندار با اشاره به نقش اساسی  بانوان در ترویج  فرهنگ  صرفه جویی  بویژه در خانواده ها افزود: بین 7 تا 10 درصد صرفه جویی موجب عبور کشور از تمامی مشکلات بویژه در حوزه آب و برق می شود و در این میان باید از ظرفیت مجامع مشورتی زنان ، سازمان های مردم نهاد ، صدا و سیما، رسانه ها و کارگروه تخصصی زنان و خانواده در توجیه و تبیین فرآیند صرفه جویی در سطح خانواده ها استفاده نمود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *