«تغییر و تحول بر اساس آموزه‌های انیاگرام»

«ِنیاگرام» یک شکل هندسی است که نُه تیپ شخصیتی اصلی طبیعت انسانی و روابط پیچیده‌ی بین آنها را ترسیم می‌کند. اِنیاگرام از توسعه‌ی روانشناسی جدید بدست آمده است که ریشه‌های آن به حکمتهای معنوی از منابع مختلف از سنتهای دنیای باستان می‌رسد.

در این کتاب، تئوری انیاگرام در دو قسمت بررسی می‌شود: نخست: انیاگرام با تیپ‌‌شناسی‌های دیگر مقایسه می‌شود و دوم اینکه، دلایل صریحی را توضیح می‌دهد که چرا انیاگرام درست کار می‌کند.

«دان ریچارد ریزو» نویسنده‌ی کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد، از نویسندگان و توسعه‌دهندگان انیاگرام در دنیای امروز است. وی دارای بیشترین کتب منتشره و بالاترین کتب فروش رفته در این زمینه، رئیس موسسه‌ی اِنیاگرام تیپهای شخصیتی، از بنیانگذاران بنیاد اِنیاگرام و مدیر موسس سازمان بین‌المللی اِنیاگرام است. « تغییر و تحول براساس آموزه‌های اِنیاگرام » چهارمین کتاب پرفروش او در زمینه‌ی انیاگرام است.

این کتاب در زمینه‌ی اعتماد به‌نفس و خودیاوری یک کار پیشگامانه است. این رهاییها و تصدیق‌های تطبیق‌پذیر و روان، یک فهرست روانشناسی ژرف و عمیق در مورد دردها و رنجهای درونی ما، و توانایی‌های شخصی ما به نمایش می‌گذارند. آنها در تمام برنامه‌های “بهبود”، مثل برنامه‌های “دوازده قدم” و “کودک درون” و کارهای “وابستگی متقابل” مثمرثمر خواهند بود. کسانی که قبلا کتابهای “ریزو” را استفاده کرده‌اند، این مراقبه‌ها و تفکرات را یک وسیله‌ی فوق‌العاده ارزشمند تازه در توسعه‌ی توانایی‌های فردی خواهند یافت.

کتاب «تغییر و تحول براساس آموزه‌های اِنیاگرام» تالیف دان ریچارد ریزو با ترجمه‌ی جعفر واعظی از سوی انتشارات بازاریابی در 248 صفحه و با قیمت18000تومان چاپ و منتشر شد.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *