دانشگاه و دانشجویان به ورزش کمک کنند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ظهر روز گذشته در دیدار با سهرابی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای پتانسیل‌های متعددی است به خصوص در حوزه نهاد‌ها ارگان‌های نیرومند در بخش‌های مختلف که یکی از این نهاد‌ها دانشگاه فردوسی است.

کوروش صبوریان افزود: بین اداره کل ورزش و جوانان استان و دانشگاه تعامل هست اما کافی نیست، باید فراتر از این حد باشد در استان بین دستگاه‌های مختلف در حوزه ورزش تعامل خوبی ایجاد شده است، امیدواریم دانشگاه‌ها هم به حوزه ورزش توجه بیشتری داشته باشد و نقش پررنگ‌تری را در استان خراسان رضوی در بخش‌های مختلف ورزشی ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: دانش و زیرساخت دوعامل مهم در پرورش قهرمان و موفقیت ورزش است در استان از لحاظ زیرساخت ضعیف هستیم، ورزشکارانی که با این زیر ساخت قهرمان می‌شوند مشقت فراوان کشیده‌اند زیرا زیر ساخت‌های ما با مسابقات بین‌المللی قابل قیاس نیست، اما در بحث دانش غنی هستیم ولی آن را به کار نمی‌گیریم که این موضوع خوشایند نیست و امیدوارم این مشکل حل شود.

صبوریان درخصوص حمایت از ورزشکاران گفت: باید قدر قهرمانان را بدانیم که با همت خود قهرمان می‌شوند و  شور و نشاط بین مردم ایجاد می‌کنند، همه مسئولین با برافراشته شدن پرچم احساس غرور می‌کنند اما این حس غرور زیاد دوام ندارد و زمانی که قهرمان باز می‌گردد دیگر کسی به فکر مشکلات او نیست.

وی روانشناسی را  از مسائل بسیار مهم در ورزش دانست و افزود: بهترین امکانات و تمرینات گاهی نمی‌تواند باعث موفقیت شود اگر ورزشکار از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل باشد، در گذشته برقراری ارتباط محدود بود اما در شرایط فعلی ارتباطات گسترده شده و بعضاً با پیام یا تماسی تمرکز ورزشکار از بین می‌رود که چنین مواردی نیاز به مدیریت و روانشناسی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: دیگر مسئله مهم، تغذیه در ورزش است، نباید بگذاریم کسانی که تخصص و علم ندارند در باشگاه فعالیت کنند و سلامت ورزشکاران را در معرض خطر قرار دهند، می‌توانیم ایجاد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه فضایی را به وجود آوریم تا فارغ‌التحصیلان این رشته در باشگاه‌ها حضور پیدا کنند و از علم آن‌ها استفاده شود.

صبوریان در ادامه از افزایش اعتبارات پژوهشی گفت و افزود: در بخش پژوهش امسال مبلغ قابل توجهی به ما اختصاص می‌یابد و به دنبال ایجاد کارگروه پژوهش هستیم تا با پژوهش کاربردی بتواند مشکلات ما را حل کند، برای هر هیئت در هر رشته پژوهشگر مشخصی تعیین شود و مشکلات آن رشته را بررسی و سپس به مسئولین آن هیئت و ما معرفی می‌کند.

وی افزود: دانشجویان که فارغ‌التحصیل می‌شوند در کنار تیم‌های ورزشی قراربگیرند تا علاوه بر کسب تجربه، علم را به ورزش وارد کنیم، ما از خلاقیت دانشجویان و طرح‌های ابتکاری آن‌ها استقبال می‌کنیم و می‌توانیم در ایجاد اشتغال با ارائه وام کمک کنیم.

صبوریان تصریح کرد: رایزنی‌های خوبی با نمایندگان مجلس، شورای شهر و مسئولین شهری در راستای فعال کردن تیم‌های لیگ برتری در تمام رشته‌ها در حوزه بانوان و آقایان صورت گرفته و مطمئن به کسب سکو و مقام هستیم، سال ۹۷، سال خوبی برای ورزش استان خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *