سالنی برای اجرای نمایش‌های خود نداریم

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان جغتای گفت: هیچگونه سالنی برای اجرای نمایش و تمیرین‌های خود نداریم.

رحمت‌الله ثقفی  با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه ما سالن آمفی تئاتری به منظور اینکه در آن بتوانیم تئاترهای خود را اجرا کنیم و تمرین‌هایی داشته باشیم نداریم و تنها یک سالن ورزشی کوچکی است که هیچگونه امکاناتی از جمله نور، صدا و… مناسبی ندارد که آن‌ هم در اختیار آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در واقع همین سالن را هم هر زمانی که می‌خواهیم بگیریم باید رایزنی‌هایی بسیاری صورت گیرد تا آن را در اختیارمان قرار دهند و ما بتوانیم تمرین‌های خود را در آن انجام دهیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی جغتای خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم یک مجتمع فرهنگی تفریحی در حال ساخت که متاسفانه به علت نبود بودجه دو سالی است که تعطیل شده و امیدوارم با کمک و حمایت مسئولین این سالن ساخته شود و ما بتوانیم فعالیت‌های خود را بهتر از گذشته انجام دهیم.

ثقفی عنوان کرد: در واقع به دلیل اینکه این انجمن هنوز به صورت اداره نیست و همچنان به صورت نمایندگی است و مسئولین به گونه‌ای که باید همکاری نمی‌کنند. این در حالی است که مقداری از فعالیت‌های ما محدود شده و امیدواریم آقای اشکذری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد تا بتوانیم نمایش‌های خود را پویا تر دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه این مشکل را داریم که هنوز سرپرستی برای این اداره مشخص نشده و در حالت تعلیق است که با این وجود دست ما بسته است و نمی‌توانیم فعالیتی داشته باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان جغتای تصریح کرد: ما با وجود این مشکلاتی که بر سر راه ما قرار دارد؛ تمام سعی خود را کردیم اما متاسفانه نتوانستیم برای جشنواره رضوان، گروهی را آماده و اعزام کنیم.

ثقفی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ یک نمایش برای اجرای عموم داشتیم که در کنار این نمایش نیز تعزیه‌های مختلفی را به مناسبت‌های گوناگون اجرا کردیم، گفت: امسال هنوز فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز نکرده‌ایم، اما تنها چند تعزیه را به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) به روی صحنه بردیم.

وی در خصوص استقبال افراد در این شهرستان از هنر تئاتر اظهار کرد: اگر اجرای عموم داشته باشیم استقبال خوبی خواهیم داشت، چرا که مکان تفریحی خاصی ندارند اما متاسفانه بدین صورت که بخواهند گیشه‌ای تئاتر را تماشا کنند و خرید بلیط داشته باشند، نیست و ما تاکنون نتوانسته‌ایم فعالیتی را انجام دهیم که به صورت گیشه‌ای فروشی داشته باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان جغتای تصریح کرد: ما تصمیم داریم که در روزهای آینده اجرای نمایش‌های کوتاهی را داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *