تداوم مطرح کردن سند 2030 با هدف لطمه به نظام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: مسلم است افرادی که هنوز سند 2030 را مطرح می‌کنند به دنبال اهداف دیگری هستند و قصد دارند به دولت و نظام آموزش و پرورش لطمه وارد کنند.

فخرالدین دانش آشتیانی در حاشیه شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از اینکه مقام معظم رهبری نظر نهایی خود را در مورد این سند اعلام کردند سند از دستور کار خارج شد، اما همچنان افرادی سند 2030 را مطرح می‌کنند و مسلم است این افراد به دنبال اهداف دیگری هستند و قصد دارند به دولت و نظام آموزش و پرورش لطمه وارد کنند، به این افراد توصیه می‌کنیم که این کار بداخلاقی است و این اقدام به جایگاه نظام تعلیم و تربیت و مسئولان آن که با اعتقادات به نظام فعالیت می‌کنند و در راستای موضوعات هویت ملی و دینی فعالیت گسترده‌ای دارند ظلم است.

وی در خصوص سند 2030 و کسانی که همچنان آن را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: چه قبل از اینکه سند 2030 در جامعه مطرح شود و چه بعد از آن در مجموع نظام آموزش و پرورش هیچ موردی بر مبنای چارچوب اقدام 2030 وجود نداشته و ملاک عمل ما سند تحول بنیادین بوده است.

دانش آشتیانی عنوان کرد: پس از اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این سند نقطه نظراتی داشتند به ایشان اطمینان خاطر دادیم که در مجموع نظام آموزش و پرورش ما این‌گونه نیست که برای سند 2030 برنامه داشته باشیم و ملاک ما سند تحول بنیادین است و چارچوب اقدامی که با موضوعات فرهنگی، اعتقادی و … ما مغایرت داشته باشد جایگاهی در نظام آموزش و پرورش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه بر آموزش و پرورش پیدا نخواهید کرد که ملاک عمل ما چارچوب اقدام 2030 بوده باشد.

 

اظهار تاسف وزیر آموزش و پرورش از قتل آتنا

وزیر آموزش و پرورش از قتل آتنا، دانش‌آموزی که مورد تجاوز قرار گرفته بود اظهار تاسف کرد و در خصوص سند 2030 گفت: افرادی که همچنان این سند را در جامعه مطرح می کنند به دنبال وارد کردن لطمه به دولت و آموزش و پرورش هستیم.

دانش‌ آشتیانی در خصوص قتل آتنا، اظهار کرد: این خبر تاسف‌انگیز است باید به این نکته توجه داشته باشیم که با توجه به گستردگی آموزش و پرورش اتفاقات این چنینی نادر است و ما در رابطه با برخورد با این قضیه جدی هستیم، موردی مشابه این اتفاق چند ماه گذشته رخ داده بود که به مسئول آموزش و پرورش آن منطقه دستور پیگیری دادیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قاطع با متخلف برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی بسیار مهم است،  ادامه داد: در این موارد مساله پیشگیری نکته مهمی است ما دو نوع رابطه مکانیکی و ارگانیکی داریم که برای پیشگیری از چنین حوادثی باید سعی کنیم این رابطه خشک مکانیکی از نظام تعلیم و تربیت خارج شود و محیط انعطاف‌پذیر باشد و تعامل صمیمی و خوبی داخل محیط مدرسه و نظام آموزشی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی رابطه ما با دانش‌آموزان ارگانیکی باشد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان در رابطه با ناهنجاری‌های موجود در جامعه به دانش‌آموزان آموزش  داد و مشاور‌های خوبی برای آنان بود، در این رابطه دانش‌آموز جرات می‌کند مشکلات و مسائل را مطرح کرده و از ما مشاوره بگیرد، اما هنگامی که روابط مکانیکی باشد تمام رفتارها پنهان خواهد شد.

دانش آشتیانی افزود: هنگامی که رفتارها پنهان می‌شود آموزش شکل نمی‌گیرد و چنین اتفاقات ناهنجاری اتفاق می‌افتد، رابطه ارگانیکی نباید بین مدرسه و دانش‌آموز وجود داشته باشد بلکه خانواده هم بسیار مهم است اگر تعامل مدرسه و خانواده به شکل دقیق وجود داشته باشد هشدارها و توصیه‌های دو طرف موجب می‌شود از این رفتار ناهنجار جلوگیری شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *