خدایی: اگر اتفاقی می‌افتاد، چه کسی پاسخگو بود؟

ماجرای استفاده از اسپری فلفل در لیگ برتر کشتی آزاد

در پی اعتراض تیم «تا ثبت جهانی توس» در خصوص سوزش چشم و صورت کشتی‌گیران این تیم در حین مبارزه با تیم اترک، فدراسیون کشتی موضوع را مورد بررسی قرار داد.

صبح روز جمعه مسابقه دوم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی آزاد برای معرفی دومین فینالیست رقابت‌ها در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد که درنهایت تیم اترک خراسان شمالی با نتیجه 5-5 از سد «تا ثبت جهانی توس» گذشت و جواز حضور در دیدار فینال را پیدا کرد.

بعد از این مبارزه اعضای تیم توس از اتفاقی عجیب صحبت می‌کردند که در حین مبارزه نیمه‌نهایی کشتی‌گیران‌شان دچار سوزش چشم و صورت شده‌اند و این موضوع نیز با فدراسیون کشتی در میان گذاشته شد.

مجید خدایی، درباره اعتراض تیم کشتی «تا ثبت جهانی توس» به اتفاقات عجیب مبارزه نیمه‌نهایی لیگ برتر آزاد اظهار داشت: ما امیدوار هستیم که فدراسیون کشتی مسئله را پیگیری کند، چون موضوع مهم و خطرناکی است. سلامتی کشتی‌گیران در درجه اول اهمیت قرار دارد.

اتفاق ناگوار در مسابقه نیمه‌ نهایی

وی با اشاره به حضور حسن یزدانی در این مسابقه و گلایه‌اش از سوزش چشم و صورت تاکید کرد: ما از ابتدای لیگ نشان دادیم، جدا از بحث نتیجه، مسائل دیگری برای ما اهمیت دارد. شما مشاهده کردید که در همان مسابقه اول دور رفت که شکست خوردیم، از کشتی‌گیران امیدمان که راهی مسابقات جهانی بودند، به خاطر منافع ملی استفاده نکردیم. اکنون نیز اتفاق ناگواری در مسابقه نیمه‌نهایی رخ داد که ممکن بود امید اول کشتی ما در المپیک،‌ دچار آسیب جدی شود و نتواند مدتی تمرین کند. باید مشخص شود که علت این مسئله چه بود.

خدایی ادامه داد: خیلی اهمیت دارد مشخص شود چه کسی چنین کاری را کرده که همه کشتی‌گیران ما دچار مشکل شده‌اند. این ها سرمایه‌های کشتی کشور هستند. علاوه بر این ما دو کشتی‌گیر خارجی داشتیم که آنها هم از این اتفاق گلایه می‌کردند. اگر اتفاقی برای‌شان می‌افتاد، چه کسی پاسخگو بود؟ جبرئیل حسن‌اف امید کسب مدال آذربایجانی‌ها در المپیک است. همانطور که حسن یزدانی امید اصلی کسب مدال طلاست.

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در پایان گفت: لیگ مسابقاتی است که شور و هیجان را به کشتی کشور بازگرداند. اهمیت آن به اندازه‌ای نیست که بخواهیم سلامت کشتی‌گیران‌مان را به خطر بیندازیم.

واکنش سرپرست مسابقات

عبدالله عزیزی، سرپرست این مسابقات درباره ادعای مسئولان تیم کشتی آزاد تا ثبت جهانی توس مبنی بر استفاده از اسپری فلفل یا گاز اشک‌آور در رختکن آنها پس از مراسم معارفه،‌ گفت: متأسفانه مجید خدایی در این مدت مسائل حاشیه‌ای زیادی را به وجود آورد؛ مگر می‌شود در حضور حدود 100 تا 150 نفر از نیروهای امنیتی که در سالن حضور داشتند، چنین اتفاقی رخ دهد؟

وی ادامه داد: استفاده از گاز اشک‌آور به این راحتی‌ها هم نیست؛ به هر حال اگر چنین اتفاقی می‌افتاد باید اثری از خود در مکان مورد نظر باقی می‌گذاشت، در حالی که ما نه چیزی دیدیم و نه چیزی شنیدیم؛ این مسائل ساخته ذهن دوستان است. به هر حال تیمی که می‌بازد همیشه دنبال توجیه و بهانه است.

سرپرست مسابقات مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال که مسئولان تیم توس مدعی بودند که پزشک مسابقات استفاده از این موارد را در رختکن آنها تأیید کرده، تصریح کرد: وظیفه پزشک مسابقات چیست؟ مگر غیر از این است که باید به آسیب‌دیدگی کشتی‌گیران رسیدگی کند. نام این پزشک را اعلام کنند تا اگر نیاز به بررسی بود از او سؤال کنیم. آن پزشک چه کسی است که چنین موضوعی را که در حیطه اختیارات او نیست را تأیید کرده است؟

عزیزی در خصوص اینکه آیا شکایت کتبی از سوی مسئولان تیم توس ارائه شده است یا نه، گفت:‌ هیچ شکایت کتبی نبوده است و تمام این مسائل به صورت حرف و شفاهی مطرح شده است. اگر مورد و مشکلی بود همان زمان اعتراض می‌کردند و مسئولان مسابقات هم حتماً رسیدگی می‌کردند. برای ما چه فرقی می‌کند کدام تیم روی سکو برود. تنها خوشحالی ما حضور حامیان مالی در لیگ برتر کشتی بود که به گردش چرخه مالی این رشته کمک می‌کند.

چک کردن دوربین‌ها

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی نیز در این رابطه به تسنیم تاکید کرد: بعد از اینکه شاهد اعتراض تیم توس بودیم، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و حتی از حراست مجموعه هم خواستیم که دوربین‌ها چک شود. کسی اجازه ورودِ بدون آیدی‌کارت به محل اسکان تیم‌ها را نداشته و رختکن دو تیم نیز از هم فاصله زیادی داشتند. درِ اتاق‌ها قفل بوده و بعید است این گاز فلفل و یا گاز اشک‌آور از هوا هم منتقل شده باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *