تصویب یک فوریت طرح الزام دولت به شفاف سازی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین

مجلس به دنبال شفافیت بنزینی

نمایندگان خانه ملت طرح الزام دولت به شفاف سازی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت یک فوریت بررسی می کنند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز (یکشنبه، 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم با 101 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 193 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریتی این طرح موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با 93 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 192 نماینده حاضر در جلسه با دو فوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم مخالفت کردند.

نصرالله پژمانفر به عنوان نماینده درخواست کننده اولویت، گفت: این طرح در رابطه با موضوع شفاف سازی است و تمامی تلاش های نمایندگان باید معطوف به شفاف سازی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نگرانی های مردم نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین است، اظهار کرد: با توجه به جلسه سران کشور و تصمیم های گرفته شده در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین باید تمامی این منابع صرف مردم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه میزان صرفه جویی بنزین پس از سهمیه بندی 10 میلیون لیتر در روز است، افزود: درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین بسیار قابل توجه است بنابراین در این طرح تاکید شده است که عوائد حاصل از این افزایش قیمت در حساب خزانه داری آورده شده و 100 درصد آن در مسیر ارائه یارانه به مردم و مازاد بر یارانه قبلی پرداخت شود.

پژمانفر گفت: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی در این طرح مکلف به ارائه گزارش های هفتگی و علنی به منظور شفافیت به مردم شدند، در این راستا باید تلاش کنیم هزینه کرد و درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را کاملا برای مردم شفاف کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در سال 95، 35 میلیارد لیتر مصرف سالیانه بنزین در کشور بوده است، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین بسیار قابل توجه بوده و حتما باید در مسیر وعده داده شده هزینه شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *