اصولگرایی و بحران تمامیت‌خواهان

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تمامیت‌خواهی ائتلاف اصولگرایان را با شکست مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد آرین‌منش درمورد چگونگی روند وحدت اصولگرایان برای ورود به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر واقع‌بینانه برخورد کنیم و منشور اصولگرایی را مبنای قضاوت قرار دهیم، این جریان طیف گسترده و دایره موسعی است که همه سلایق مختلف اصولگرایی را شامل می‌شود.

وی افزود: طوری که در این دایره وسیع هم جریان‌های تندرو اصولگرا که خود را انقلابی‌تر از دیگران می‌دانند جای می‌گیرند و هم نیروهای متعادل‌تر که برخی از آنها حتی همکاری با دولت را مغایر با اصولگرایی نمی‌دانند نظیر دکتر لاریجانی، باهنر و … .

آرین‌منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گروه‌هایی نظیر پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و شاجا(شورای ائتلاف جریان اصولگرایی) هریک علم وحدت اصولگرایی را در دست گرفته‌اند و خود را محور وحدت می‌دانند.

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آفت وحدت و ائتلاف اصولگرایان همواره تمامیت‌خواهی جریان‌های تندرو بوده است، گفت: این افراد نه تنها خود را انقلابی و دیگران را غیر انقلابی که بخشی از اصولگرایان نظیر آقای لاریجانی و طرفدارانش را اصولگرا نمی‌دانند و از معادلات خود حذف می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان ادوار خراسان ادامه داد: همچنان که امروز در مشهد هم طیفی که مدعی پرچمداری وحدت اصولگرایان هستند ۲۰ تشکل رسمی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را اساسا در خط رهبری نمی‌دانند و شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله طبسی را که رهبری با عملکرد خود و تجلیل جانانه‌ای که در مراسم تدفین ایشان از شخصیت وی انجام داد بر نزدیکی تفکر و اندیشه اومهر تایید زدند را اصولگرا و انقلابی نمی‌دانند و هم اکنون در نشست‌های وحدت و ائتلاف طرفداران سلیقه و همفکران او را حذف کرده‌اند؛ همین گروه‌ها افرادی مثل لاریجانی را از شورای ائتلاف اصولگرایان حذف کرده‌اند.

آرین منش تاکید کرد: ادامه این روند تعدد لیست‌های اصولگرایان و تکرار شرایط انتخابات شوراها خواهد بود که آثار آن از هم اکنون مشاهده می‌شود.

image_print
25 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *