افزایش 2 برابری دیابت در مشهد نگران کننده است

دبیر کنگره نقش ریز مغذی‌ها در تغذیه گفت: رشد 33 درصدی فشارخون و افزایش دو برابری دیابت در مشهد نگران‌کننده است.

به گزارش«صبح امروز»، مجید غیور در نشست خبری کنگره نقش ریز مغذی‌ها در تغذیه که با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، افزود: هدف ما در برگزاری این کنگره بررسی مشکلات تغذیه‌ای ایران با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی است. همچنین در انتهای این کنگره سازمان بهداشت جهانی گزارشی از مشکلات تغذیه در ایران ارائه می‌دهد؛ این گزارش می‌تواند در شناخت مشکلات تغذیه در ایران و پیش‌بینی راه حل راهگشا باشد.

وی افزود: امروز دیگر بیماری‌های واگیردار مشکل ما نیستند و بیماری‌های غیر واگیر هم چالش برانگیز شده‌اند، به‌عنوان مثال رشد 33 درصدی فشارخون و افزایش دو برابری دیابت در مشهد موجب نگرانی است.

دبیر علمی کنگره تغذیه دررابطه با زمان برگزاری این مراسم گفت: این همایش بین‌المللی از پانزده تا هفده شهریور ماه با حضور سه گروه  از سازمان‌ها و نهادها و متخصصین داخلی و خارجی مرتبط با بهداشت عمومی در سالن همایش‌های دانشگاه علومپزشکی مشهد برگزار میشود. گروه اول سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، یونیسف و گروه دوم انجمن‌های وابسته به این رشته مانند انجمن بیولوژی و بیوشیمی امریکا، انجمن تغذیه مالزی و دیگر انجمن‌های وابسته به بهداشت عمومی است که دفاتر اصلی آنها در ایران است و گروه سوم به متخصصین و دانشمندان داخلی و خارجی اختصاص دارد. حدود چهل نفر از مهمان خارجی شرکت کننده در این مراسم از کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه و ایتالیا و امریکا و مصر و اتریش و کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و ارمنستان هستند.

پریزاد در ادامه تصریح کرد: در این کنگره حدود صد و بیست متخصص داخلی کشور از جمله دکتر فریدون عزیزی با سخنرانی در رابطه با چاقی کودکان و مشکلات ناشی از آن و همچنین دکترهاشمی وزیر بهداشت به همراه معاونین وزیر در این جلسه حضور دارند.

وی با اشاره به چاپ تمامی مقالات در مجله ISI دانشکده علوم پزشکی مشهد گفت: 120 مقاله بصورت سخنرانی و625 مقاله بصورت پوستر در این کنگره ارائه می‌شود.

 

 

سرویس اجتماعی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *