دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت

ادغام برنامه طب ایرانی در نظام سلامت

به گزارش خبرنگار «صبح امروز» در نیشابور، مریم مردانی سرپرست گروه جوانی جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور،از ادغام طب ایرانی در نظام سلامت طبق دستورالعمل وزارت بهداشت خبرداد. وی افزود: علی‌رغم این که در سال‌های اخیر در کنترل بیماری‌های واگیر موفق بوده‌ایم، تغییر سبک زندگی، تغییر الگوی تغذیه‌ای، کم تحرکی و تغییر الگوی خواب موجب شده که بیماری‌های غیرواگیر و مرگ‌ومیر ناشی ازآن‌ها افزایش پیدا کند.

 

در ادامه مسئول اجرای برنامه گفت: افزایش دانش، اصلاح نگرش مورد نیاز برای داشتن شیوه زندگی سالم براساس آموزه های طب ایرانی از اهداف این برنامه است و این برنامه برای جمعیت بالای ۶ سال اجرا می شود.

 

مریم کلاهدوز با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر بازشناسی، تبیین، ترویج و نهادینه نمودن طب سنتی و اصلاح سبک زندگی و تغذیه مردم توسط وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه شامل آموزش به تمام رده‌های پیش‌بینی شده از سطح مراقبین سلامت در پایگاه‌های بهداشتی و بهورزان در خانه‌های بهداشت تا کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان مراکز است که تا پایان سال باید انجام شود.

 

وی با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت به کاربرد گسترده گرایش مردم به طب های سنتی و مکمل در دنیا در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری، سهولت دسترسی و کاهش هزینه ها افزود: اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال ارائه می‌شود و از ابتدای سال آینده مرحله اجرایی برنامه آغاز می شود.

🔰 مسعود میرادی: روزنامه‌نگار

image_print