سخنگوی دولت:

با دسته‌بندی مردم برای ارائه خدمات مخالفیم

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم بوده که همان زمان ابلاغ شده و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است ، تاکید کرد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد.
علی بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری هفتگی خود با اشاره به وضعیت کشور از جهت شیوع مجدد کرونا، گفت: خواهش من از هم‌میهنان این است که برای حفظ سلامت عمومی استانداردهای بهداشتی را جدی‌تر بگیریم و برای تزریق دز بعدی واکسن هم اقدام کنیم. تدابیر لازم برای پیشگیری از تأثیر آفرینی بیشتر این شیوع مجدد هم توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است.
دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برخی شایعات در زمینه دخالت دولت برای انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد. پیروزی تیم‌ملی در جام جهانی متعلق به همه مردم است. فدراسیون فوتبال به عنوان متولی، درخواست‌هایی برای حمایت از تیم ملی فوتبال به خصوص در پشتیبانی برای اردوهای تدارکاتی و برخی مسائل مالی و اجرایی داشته است که صرفا در سطح حمایت از تصمیم‌های فنی و کارشناسی فدراسیون و تیم بوده، دولت هم اعلام آمادگی کرد و جلساتی به این منظور بین فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شد.
بهادری جهرمی یادآور شد: وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حاضر شدند و در جلسه‌ای با حضور معاون اول گزارش این دیدارها را هم ارائه کردند. دولت برای حمایت از تصمیمات فنی فدراسیون اعلام آمادگی کرده و تاکید داشته است که در هیچ یک از تصمیمات فنی فدراسیون و تیم ملی دخالت نمی‌کند، اما آماده حمایت از این تصمیمات است. طبیعتاً تصمیم‌های فنی بر عهده فدراسیون فوتبال است.
تکذیب شایعه دیدار برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال با مخبر
سخنگوی دولت در خصوص دیدار برخی بازیکنان تیم ملی با معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: هیچ دیداری با معاون اول صورت نگرفته است. اما ملاقات‌هایی با برخی مقامات دولت صورت گرفته و خود بنده با رییس فدراسیون و سرپرست فعلی دیدارهایی داشته‌ام. وزارت ورزش صرفا با فدراسیون و تیم موجود مذاکراتی داشته و نکات را شنیده و نتایج این دیدارها در جلسه‌ای با حضور معاون اول که در آن صرفا رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزیر و شخص بنده و نماینده وزارت خارجه و رییس دفتر رییس جمهوری حضور داشته‌اند، ارائه شده است.
بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت در مسائل فنی و تخصصی فوتبال دخالت نکرده و نمی‌کند، اما همیشه پشتیبان تصمیمات فنی فدراسیون است. دولت با جدیت مدافع عملکرد تیم ملی است.
باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی بهره‌مند شوند
وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه هفته گذشته شاهد ابلاغ قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ از سوی رئیس جمهوری و به دنبال آن افزایش برخی هجمه‌ها به دولت بودیم ، سیاست دولت در این زمینه برای جلوگیری از افراط و تفریط مجریان و سوءاستفاده عده‌ای جهت تخریب دولت چیست، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید این قانون مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم است که در همان دولت هم ابلاغ شده است و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است. همه ما، هم دولت و هم مردم مکلف به اجرای قانون هستیم و پیشرفت و حل مشکلات و ساماندهی نظم امور در گرو پایبندی ما به قوانین و تحقق نظم شهری است و تضمین حقوق شهروندی هم در گرو پایبندی به قانون است.
بهادری جهرمی یادآور شد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد، ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.
طرح میان مدت آب شرب غدیر به زودی افتتاح می شود
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات آبی در کشور اظهارکرد: طرح میان مدت آب شرب غدیر که پس از سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان پیگیری شد، به زودی افتتاح می شود.
وی افزود: با کار جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در وزارت نیرو و تجمیع همه ظرفیت های فنی و تخصصی، این کار ۳۰ ماهه در ۱۰ ماه عملیاتی و اجرایی شده است.
۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شد
بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود وضعیت سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: روال غلط گذشته برای تأمین منابع سازمان تامین اجتماعی به شیوه استقراض از بانک ها متوقف و ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی های گذشته دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه شده است.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به خبر فعال شدن کریدور شمالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر، تاکید کرد: این اقدام کمک می‌کند به مرور شاهد بازگشت جایگاه تاریخی و موقعیت جغرافیایی ایران در مناسبات اقتصادی منطقه ای از طریق ترانزیت خارجی باشیم.
سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است
وی همچنین تاکید کرد: اساسا سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است و دیگری جبران شکاف بین عرضه و تقاضا است.
بهادری جهرمی ادامه داد: استانداردها و ضوابط قانونی مشخصی برای همه سرمایه‌گذاران در زمینه خودرو پیش بینی شده است. اگر ضوابط تعیین شده که مورد ارزیابی وزارت صنعت قرار می‌گیرند رعایت شوند، امکان فعالیت در مسیر واردات خودرو را خواهند داشت.
سخنگوی دولت با اشاره به موضوع رسیدگی به اعتراضات مردمی به پرداخت یارانه‌ها، تصریح کرد: نتایج اعتراض به یارانه‌ها در همین مرحله از پرداخت یارانه‌ها مشخص می‌شود.
طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در انتظار تصمیم مجلس است
بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه معرفی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به مجلس اظهار کرد: در خصوص معرفی وزیر رفاه قانون موعد را مشخص کرده است که سه ماهه است. طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در انتظار تصمیم مجلس است.
هیچگونه اختلاس، رشوه و فسادی در پرونده تخلف نهاده های دامی صورت نگرفت
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرونده تخلف نهاده‌های دامی تصریح کرد: در پرونده تخلف نهاده های دامی، هیچگونه اختلاس، رشوه و فسادی صورت نگرفت. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از بروز فساد پیشگیری شد. سوء جریانات و برخی تخلفات از نظامات اداری که صورت گرفت در مجموعه قوه مجریه رسیدگی و برخورد شد. هیچگونه ارز یا ریالی در اختیار شرکت خصوصی قرار نگرفت. رسانه ها از تکرار عناوین نادرست و تکدر ذهن مردم خودداری کنند.
حفظ کرامت و امنیت کولبران جزو اولویت های دولت است
سخنگوی دولت همچنین در زمینه آیین‌نامه ساماندهی کولبران و ته‌لنجی اظهار کرد: این آیین‌نامه نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان جزو اولویت های دولت در این آیین نامه است.
پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد
بهادری جهرمی همچنین تصریح کرد: پرداخت از جیب مشتری در حوزه نان افزایش پیدا نخواهد کرد. دستگاه‌ها در نانوایی‌ها در حال نصب هستند و اشراف دولت در زمینه توزیع نان بیشتر شده است. در حوزه دارو هم هیچگونه افزایشی در پرداخت از جیب نداریم.
دولت نگاه قلکی به بورس ندارد
وی تاکید کرد: در حوزه بورس هم شاهد ثبات نسبی هستیم. دولت نگاه قلکی به بورس ندارد. از جمله سیاست‌های جدی دولت این است که با پیگیری‌های صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است. در دولت سیزدهم نیز حدود ۱۰ درصد میانگین رشد داشتیم.
سخنگوی دولت در پایان یادآور شد: با تصمیم جدی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق و با همکاری مردم و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه برق شاهد مشکل حادی در این زمینه نبوده‌ایم. دولت مدیریت برق تابستان را از زمستان سال گذشته آغاز کرد و همچنین کاهش مصرف برق را از دستگاه‌های زیر مجموعه خود آغاز کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *