بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد؛

تحریم نفتی آمریکا علیه روسیه

رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت واردات نفت روسیه و گاز را اعلام کرد و گفت: این تصمیم در رایزنی نزدیک با شرکای خود گرفته شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ممنوعیت واردات نفت، گاز و سایر واردات انرژی روسیه را اعلام کرد و گفت، این تصمیم در رایزنی نزدیک با شرکای خود گرفته شده است.

وی که در کاخ سفید سخنرانی می‌کرد، گفت ایالات متحده «شریان اصلی اقتصاد روسیه» را هدف قرار داده است. همانطور که مردم آمریکا «یک ضربه قدرتمند دیگر به ماشین جنگی پوتین» وارد می‌کنند، از این پس، گاز روسیه دیگر در بنادر آمریکا تحویل گرفته نمی‌شود.

بایدن افزود این اقدام از حمایت قوی دو حزب کنگره برخوردار است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت آمریکایی‌ها برای حمایت از مردم اوکراین تجمع کرده اند و به صراحت اعلام کرده‌اند که ما بخشی از یارانه جنگ پوتین نخواهیم بود.

بایدن در عین حال گفت واشنگتن متوجه است هم‌پیمانانش در اروپا قادر نیستند به ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بپیوندند.

به نوشته اسپوتنیک، بر اساس آمار کمیسیون اروپا، روسیه در سال 2021 با سهم 27 درصدی، صادرکننده عمده نفت خام به اتحادیه اروپا بوده است و پس از آن نروژ، قزاقستان و آمریکا هر کدام با 8 درصد واردکننده نفت این کشور بوده‌اند.

روسیه همچنین حدود 45 درصد از کل واردات گاز به اتحادیه اروپا را تامین می‌کند، در حالی که نروژ 23 درصد، الجزایر 12 درصد، ایالات متحده 6 درصد و قطر 5 درصد.

درحالی که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان با تحریم نفت گاز روسیه به علت وابستگی مخالف هستند، منابع آگاه امروز از اینکه واشنگتن به تنهایی برای تحریم واردات نفت از روسیه اقدام کند، خبر داده بودند.

در ساعات پایانی روز گذشته، نشریه پلتیکو اعلام کرده است انگلیس تا پایان امروز، تحریم‌های نفتی علیه روسیه در یک بازه یک ماهه برای جلوگیری از شوک به بازار اعلام خواهد کرد.

عرضه نفت روسیه چندان در بازار انگلیس قابل توجه نیست. صادرات روسیه 8 درصد از واردات نفت و 18 درصد از واردات گازوئیل این کشور را تشکیل می دهد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز دیروز با اذعان به اینکه نیازهای انرژی اتحادیه اروپا بدون واردات از روسیه قابل تامین نیست، خاطر نشان کرده بود، آلمان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای توقف واردات انرژی از روسیه ندارد.

این مقام آلمانی با هشدار در مورد تحریم نفت و گاز روسیه به علت عملیات نظامی در اوکراین گفت: واردات انرژی از روسیه برای زندگی روزمره اروپایی‌ها «ضروری»ست.

بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد

همچنین گفتنی است در پی صدور فرمان تحریم نفت و گاز روسیه از سوی رئیس جمهوری آمریکا بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد.

به نقل از یورونیوز، در پی صدور فرمان تحریم نفت و گاز روسیه از سوی رئیس جمهوری آمریکا بهای هر بشکه نفت پایه برنت از مرز ۱۳۳ دلار عبور کرد و قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی به بیش از دو هزار و ۵۶ دلار رسید.

همچنین گفته می‌شود قیمت روبل روسیه به محض اعلام تحریم نفتی و گازی توسط آمریکا سقوط آزاد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود از ریزش پنجاه درصدی ارزش روبل از زمان آغاز جنگ با اوکراین و هدف قرار گرفتن توسط بسته‌های تحریمی غرب خبر داد و اعلام کرد: یک روبل هم‌اکنون کم‌ارزش‌تر از یک پنی آمریکایی است. ما جلوی بانک مرکزی روسیه را گرفته‌ایم تا نتواند ارزش روبل را بالا بکشد. ما بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه را از سیستم مالی بین‌المللی جدا و توانایی آن‌ها در دادوستد با سایر جهان را فلج کردیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *