چطور به یک مخ زن خفن تبدیل شویم!

اعظم عباسپور

وقتی پای حرف ها و دردل های برخی دختران و پسران جوان می نشینیم از روزهایی می گویند که در بیم و امید رابطه‌های بی سرانجام به اصطلاح مخ زدن در فیسبوک و لاین و اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی آزار دیده‌اند.

کسانی که به اصطلاح جوان های امروزی در شبکه های اجتماعی مخ می‌زنند شخصیت‌های تلقین پذیری دارند؛ یعنی خودشان با خواندن و یا فرستادن پیام‌هایی همانند شما با علامت سوال و  آیا این عکس خودتونه؟ چقدر زیبا و جذاب هستید، آیا تمایل دارید تو گروه های تلگرامی جذاب ما عضو بشوید پس شماره تان را برای من ارسال کنید و…برای طرف مقابل ارسال می کنند که بگویند من تنها هستم. اگر طرف مقابل به در خواست آشنایی و دوستی آنها پاسخ مثبت داد یعنی او هم تنهاست و دچار خلا عاطفی و کمبود محبت در زندگی خود شده است و بدین صورت ارتباط عاطفی بین دو نفر ایجاد می شود.

وقتی فردی در شبکه های اجتماعی مثل لاین و اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کند دو حالت دارد: یا تنهاست و یا مهم نیست طرف مقابلش چه کسی باشد پس ارتباط برقرار می کند و به اصطلاح مخ می زند برای اینکه فقط خلاء عاطفی اش پر شود، اینجاست که طرف مقابل هم فضا را برای آدم هایی با هویت های جعلی باز می کند که وارد فضای روحی و روانی و در اصل حریم شخصی اش شوند.

بدون شک شما چند نفر به اصلاح «استاد مخ‌زنی» را در ميان اعضا خانواده، آشنايان و يا همكاران خود مشاهده كرده‌ايد و ما در ميان آدم‌هاى مشهور و سياستمداران آنها را ديده‌ايم. آنها كسانى هستند كه از روى عادت، حيله گر و محاسبه‌گر هستند و بى سر و صدا عمل مى‌كنند، استاد مخ زن‌ها ماكياوليست هستند.

محتوای کارگاه‌های مخ زنی

ترسناک‌ترین بخش دلبری کردن چیست؟ نزدیک شدن به یک فرد، وقتی کف دست‌هایتان عرق کرده و به دنبال جمله‌ای هوشمندانه می‌گردید که به یک فرد جذاب بگویید، احساس اعتماد به نفس و جذابیت دشوار است. اما لازم نیست شکستن یخ رابطه بیش از حد پیچیده باشد. به خودتان مسلط باشید، از زبان بدن باز و حالت بدن دوستانه و غیر تهدیدآمیز استفاده کنید. با یک سوال یا نظر ابتدایی سر صحبت را باز کنید.

سعی کنید قبل از اولین حرکت، فرد را تحلیل کنید تا از شوخ‌طبعی و نگرش او ایده‌ای داشته‌باشید. اگر دیدید فردی با بی‌حوصلگی به میزبان میهمانی که در آن حضور دارد، نگاه می‌کند، به سوی او بروید و آرام بگویید: ”این میهمانی کسالت‌آور است، من می‌خواهم نقشه‌ی فرار بکشم، شما هم می‌آیید؟“ یخ‌ها شکسته می‌شود.

برای این‌که دلبری‌تان را بسیار عالی شروع کنید، بیش از حد فکر نکنید. معرفی خودتان و پرسیدن نام او، هم‌چنین پرسیدن یک سوال خیلی عمومی، مثل ”چی باعث شد اینجا باشی؟“ یا ”شب خوبی است؟“ روشی کاملا معقول برای شکستن یخ‌ها است. لازم نیست شکسپیر باشید

کارگاه های مخ زنی در شهرهای بزرگ

از حدود ۵۰ سال پیش پدیده راهنمایی مردان برای دست یافتن به زنان با کتاب‌های نظیر «هنر جذب زنان» شروع شد، دلیل اصلی پناه بردن مردان به یادگیری تکنیک‌های جدید برمی گردد به تغییرات وسیعی که در وضعیت  زنان ایجاد شد که با شیوه‌های قدیمی انتخاب جفت، همخوانی نداشت.

در حال حاضر بیشتر مردانی که به کارگاه ها و سمیناری عمومی و حتی نشست های تک به تک با مربیان مخ‌زنی متوسل می‌شوند، مردان بین ۲۵ تا ۴۵ ساله هستند که شغل و موقعیت مساعدی دارند ولی اعتماد به نفس یا «زرنگی» لازم برای ابراز آشنایی یا تاثیرگذاری بر نسل جدیدتر زنان را ندارند.

 

اصطلاحاتی نظیر شکار کردن، به کمین نشستن، تکنیک اغوا، در این بازار ایجاد شد. شعار اصلی انواع مربیان مخ زنی این است که به مردان شجاعت بیشتری برای روبرو شدن با زنان مستقل و تحصیلکرده دنیای جدید بدهند. بعضی منتقدین این شیوه‌های جلب زنان را گمراه کننده و ضد زن می‌دانند و بعضی ها هم به ضرورت تغییر مرام جفت‌یابی اشاره می کنند و  یادگیری تکنیک‌های جدید را مفید می‌دانند.

اولین مربی معروف مخ زنی Ross Jeffries از حدود ۴۰ سال پیش با چاپ کتا ب و مقاله و راه اندازی سمینارهای ویدئویی در بیشتر شوهای تلویزیونی آمریکا حضور یافت و راه های « سریع» جفت یابی را تشریح کرد.

مخ زنی به این معنی است که می‌توانید با هرکسی سر صحبت را بازکنید و او را متقاعد به انجام کاری کنید، ولی دوست سازی یک‌چشم انداز عمیق‌تر و بلندمدت از مخ زنی دارد. دوست سازی یعنی نه‌تنها مخ افراد را بزنید و در کوتاه‌مدت به خواسته خود برسید، بلکه یک رابطه دوستی طولانی‌مدت و مستحکم با آن‌ها ایجاد کنید.

مخ زنی همان پارتی سازی است

وقتی بتوانید مخ هرکسی را بزنید و از این اتفاق یک رابطه طولانی‌مدت ایجاد کنید، پس دارید در حقیقت پارتی سازی می‌کنید.

با مهارت مخ زنی دیگر درب هیچ بانک، موسسه، شهرداری و غیره برای تو بسته نیست.

تازه دیگر لازم نیست از دیگران بخواهید که واسطه شوند و شما را به شخصی معرفی کنند، بلکه دیگران به شما مراجعه می‌کنند و می‌خواهند که محبتی کنید و آن‌ها را به شخص مهمی معرفی کنید.

مخ زنی یک مهارت است و قابل یادگیری است

اگر خسته شدید از اینکه یک سری از افراد بدون مهارت، بالاتر از تو هستند. حق‌دارید ولی آن‌ها مخ زنی و یا به قول ما دوست سازی را بلد هستند، که می‌توانید یاد بگیرید.

اگر خسته شدید و به خود می‌گویید «من هیچ آشنایی ندارم یا اینکه چرا کسی پیدا نمی‌شود در فلان مسیر به من کمک کند»، باید مهارت مخ زنی را یاد بگیرید. بعد معجزه را متوجه می‌شوید.

نه، اصلاح می‌کنم خودتان به معجزه برای دیگران تبدیل می‌شوید….

خسته نشدید که این‌قدر برای هر کاری به دنبال پارتی گشتید. فکر نمی‌کنید که وقت آن رسیده است که به‌جای گشتن، پارتی برای خود بسازید…

بعضی از افراد را حتماً می‌شناسید که در بیشتر ادارات آشنا دارند یا به قول قدیمی‌ها مهره مار دارند، با هرکسی که بخواهند ارتباط برقرار می‌کنند و کارهایشان انجام می‌شود. به‌جای اینکه بنشنید و حسرت بخورید کافی است که تکنیک‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند را یاد بگیرید.

مراحلی که کمک می‌کند شما به یک مخ زن خفن تبدیل شوید

در ده مرحله قرار است یاد بگیرید چطور به یک مخ زن خفن تبدیل شوید:

اول: مخ زنی چه چیزی هست؟

دوم: با مخ زنی چه‌کارهایی می‌توانید بکنید؟

سوم: چرا افراد با همه این فواید مخ زنی نمی‌کنند؟ (آخ آخ اینجا تمام باورهایی که نمی‌گذارد به این هدف برسید را شناسایی و برطرف می‌کنید)

چهارم: برای تبدیل‌شدن به یک مخ زن حرفه‌ای چه مهارت‌هایی لازم دارید؟

تمام مهارت‌هایی که لازم است بدانید بر اساس اصول، تحقیقات علمی و سال‌ها تجربه  در کار با بزرگان کسب‌وکار کشور است. تازه در کنار همه این‌ها بخش‌هایی که تا حالا کمتر کسی به آن‌ها پرداخته نیز در اختیار تان قرارگرفته است.

پنجم: تأثیرگذارترین الگوهای شروع کردن یا باز کردن سر صحبت

این الگوها به‌شدت کاربردی هستند و معجزه می‌کنند. این 55 الگو نتیجه ماه‌ها تلاش یک تیم در کنار تحقیق و پرسشگری با افراد و قشرهای مختلف جامعه به‌دست‌آمده است که در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهید کرد. حتماً تعجب کردید. این الگو مخصوص این محصول است و بس.

ششم: پانزده روش تأثیرگذاری کلامی

یعنی چطوری می‌توانید با کلام، بدون اینکه دیگران متوجه شوند بر آن‌ها تأثیر بگذارید و آن‌ها را قانع کنید که کاری که می‌خواهید را انجام بدهند.

هفتم: بررسی تیپ‌های شخصیتی مختلف برای مخ زنی

با هر فردی باید به مدل خود او رفتار کنید تا درصد موفقیت شما در مخ زنی افزایش پیدا کند. به‌طور کامل به شما گفته می‌شود که با هر تیپ شخصیتی باید در چه مواردی صحبت کنید و در چه مواردی نباید حرفی بزنید. چطوری باید سر صحبت را بازکنید و چگونه باید دل آن‌ها را به دست بیاورید. خلاصه اینجا هست که شما هم مهره مار را به دست می‌آورید.

هشتم: مهارت‌های تکمیلی

در اینجا به مهارت‌هایی برای تکمیل تکنیک‌های بالا پرداخته‌شده است و در کنار همه این‌ها به خاطر نیاز این روزها نحوه دوست سازی از طریق تلفن یا شبکه‌های اجتماعی آموزش داده‌شده است که بتوانید در مخ زنی تلفن و اینستاگرام حسابی ماهر شوید.

نهم: کارهای ممنوعه در مخ زنی

مشکل اصلی در مخ زنی خیلی اوقات این است که افراد مراحل فوق را به‌درستی پیش می‌روند ولی در طول مسیر یا در انتهای آن کاری می‌کنند که تمام بافته‌های بالا را پنبه کرده و همه‌چیز را خراب می‌کنند. پس به‌عنوان یک مخ زن حرفه‌ای باید بدانید که چه‌کارهایی را نباید بکنید یا اگر پیش آمد چطوری از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

دهم: تبدیل مخ زنی به یک مهارت

در این بخش آموزش‌هایی برای ساخت یک سیستم مخ زنی در اختیاردارید. بعد از پایان این بخش شما به یک مخ زن فوق ستاره تبدیل‌شده‌اید. به شما تبریک می‌گویم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *