با حضور نویسنده کتاب؛

برگزاری آئین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی»

به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آئین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» با حضور حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد ملکوتی، معاون نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی؛ فاطمه سادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛ فاطمه سلیمی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد؛ سرهنگ صدری، جانشین فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان شهید طرحچی و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) گفت: امروز میزبان برگزاری آئین خوانش کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور که مزین به نام حضرت امام خمینی(قدس سره) است، هستیم.
وی در خصوص معرفی حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب اظهار داشت: ایشان سالها پرچمدار نهضت تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و از انقلابیون پا بر جا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است که حضوری مستمر و پررنگ در سخنرانی های رهبری در آن سالها داشته اند و در واقع از پیشتازان و سردمداران دفاع از نظام و رهبر انقلاب اسلامی محسوب می شوند.
علی اکبر سبزیان با اشاره به محتوای کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی»، افزود: دو نکته در این کتاب حائز اهمیت است، اول اینکه طبق فرمایشات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در دهه 80، نکات ناب و ارزنده ای در سخنرانی های ایشان وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است، اگر چه بعدها کتابهایی در این خصوص منتشر شد اما حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب از دهه 70 توجه خاصی به این مسئله داشته که سند محکم آن درج پاورقی ها ایشان در جراید روز با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.
وی تصریح کرد: نکته دوم، نیاز اصلی بررسی و تحلیل فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی پس از هر سخنرانی است که می تواند یک الگو و راهبرد برای انجام بسیاری از امورات در کشور شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه های مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان سردمداران حوزه فرهنگ و پیشتازان جبهه دانایی انقلاب اسلامی تبیین معارف انقلاب و شرح و تبیین بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. امیدوارم خروجی این برنامه گامی موثر در مسیر اجرای «نهضت تبیین» طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باشد.

در ادامه حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برای برگزاری برنامه در رابطه با هدف از نگارش کتاب عنوان کرد: یکی از دغدغه های همیشگی بنده در مواجهه با فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نوع برخورد و برداشت افراد از سخنان ایشان بوده است. جلوگیری از تهدید تحریف، شیوه استفاده و تفهیم بیانات ایشان در جامعه امروز یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در بیشتر مواقع تنها به نشر مطالب و زدن تیترهای خاص اکتفا می شود، سعی من بر آن بوده این مسیر را به سمت درک و فهم عمیق از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هدایت کنم چرا که این مسئله باعث جلوگیری از اختلاف نظرات در رابطه با برخورد با مسائل مطرح شده توسط ایشان می شود. این کتاب با دو رویکرد توجه به ترتیب زمانی سخنرانی ها در طول سال و تولید پاراگرافهایی با تاکید ایشان از برخی واژه ها و تاریخچه آن، به نگارش درآمده است.
حمیدرضا ترقی توجه به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی با دید پژوهشگرانه را گامی موثر در راستای لبیک گویی به «جهاد تبیین» و پاسخگویی به شبهات ایجاد شده دانست.
نویسنده کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» گفت: درک بنده از سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اینگونه است که سخنان ایشان بسیار هدفمند وعمیق در مسیر مسایل روز است و این نشان دهنده تسلط ایشان به موضوعات مختلف است. همچنین سعی کرده ام علاوه بر جمع بندی محتوا، راهبردهایی نیز برای عملیاتی کردن برخی از امورات بر طبق فرمایشات ایشان استخراج کنم.

حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی عنوان کرد: در ایام دهه فاطمیه هستیم و چه خوب است که به ابعاد ولایت مداری و ولایت پذیری این حضرت چه در بعد سببی و چه در بعد اکتسابات معنوی توجه بیشتری داشته باشیم. امروزه همه در مسیر ولایت مداری در ابعاد مختلف زمینی از طریق اهل بیت(ع)، معنوی به واسطه خداوند بزرگ و متعال و در فصل غیبت در ولایت مداری حجت خدا حضرت مهدی(عج) در حال حرکت می باشند.
وی به برشمردن ویژگیهای حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» پرداخت و گفت: حفظ روحیه مطالبه گری و پژوهشگری، به روز بودن خط اندیشه در مسیر ولایت و اسلام، اعتبار بخشی به شعار «ما می توانیم» با وجود تمام محدودیتها و محرومیتها، قدرت ریسک پذیری در جهت رفع مشکلات مردم و خلاقیت و نوآوری با بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز، مبتنی بر اصول اسلامی از ویژگیهای منحصر به فرد ایشان است.
حبیب الله آسوده در پایان پیشنهاد نگارش کتابی با عنوان «شرحی بر حدیث ولایت» با محوریت محرومیت زدایی و خدمت به مردم با نگاه به مکتب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به قلم حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب را داد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد ملکوتی، معاون نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: تمامی کشورها در حسرت داشتن رهبری فرزانه، آگاه و عالم هستند، فردی که بتواند جامعه، کشور، آبرو، ناموس و … را از میان طوفانهای سهمگین به سلامت عبوردهد.
وی ضمن قدردانی از نگارش کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» افزود: بیایید نگذاریم تاریخ تکرار شود، اگر در زمان حضرت علی(ع) این ثبت، ضبط و تبیین از فرمایشات ایشان انجام و کتابی مانند نهج البلاغه گردآوری می شد، شاید الان دچار برخی از سردرگمی ها نبودیم. کتاب نهج البلاغه به اندازه ای مفید و موثر است که فردی مسیحی به نام «جرج سمعان جرداق» با خوانش دویست باره این کتاب دست به نگارش کتابی با عنوان «صوت العداله الانسانیه» می زند. ثبت، ضبط و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باعث ماندگاری دغدغه ها و راهکارهای ایشان در طول تاریخ می شود.

یادآور می شود کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» توسط انتشارات خادم رضا(ع) در 168 صفحه و تیراژ 5300 نسخه در سال 1383 به چاپ رسیده است.

گفتنی است، در پایان مراسم رونمایی و امضای پوستر برنامه، امضای کتاب و تقدیر از حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» نیز برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *