با حضور رییس جمهوری در مشهد:

رییس جمهور: شرایط زیارت ارزان فراهم شود

نشست شورای (کارگروه) ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رییس جمهوری، برخی از وزیران و مسوولان خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار و درباره زمینه های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های تردد زائران تصمیم‌گیری شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی روز جمعه در این نشست با تاکید بر تسهیل تردد زائران از مبدا تا مقصد گفت: لازم است هزینه سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران ارزان تمام شود.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت عظیم زیارت و نقش مهم آن در ارتقای اخلاق و معرفت و فرهنگ، گفت: اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و آنچه که باید سرلوحه کار شورای ملی زیارت قرار گیرد، نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با موضوع زیارت است تا وظیفه هر یک از وزارتخانه ها در این زمینه مشخص شود.

آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت نقش رسانه و هنر در ترویج فرهنگ زیارت، اظهار داشت: وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صدا و سیما لازم است که ارتباط جدی و موثرتری با مساله زیارت پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز درباره مهمترین مصوبات نخستین نشست شورای ملی زیارت گفت: نظر به سفر غیررسمی ریاست جمهوری به مشهد مقدس، پیشنهاد شد که شورای عالی زیارت با حضور آیت الله رییسی همزمان با این سفر برگزار شود که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

یعقوبعلی نظری افزود: امروز نشست شورای ملی زیارت با حضور رییس جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از وزرای مرتبط با موضوع زیارت، معاونان رییس جمهوری و استانداران سه استان زیارتی خراسان رضوی، قم و فارس و مسوولان محلی برگزار شد.

وی بیان کرد: این نشست مصوبات بسیار خوبی در بخش خدمات دهی به زائران، حمل و نقل و مباحث مربوط به زیرساختهای زیارت داشت و در عین حال بر تشکیل کمیته فرهنگی به نحوی که وزارتخانه های مرتبط با موضوع فرهنگی و نرم افزاری فعالانه کار خود را دنبال کنند، تاکید شد.

نظری افزود: همچنین مقرر شد  نشست این شورا سالی حداقل یک مرتبه با حضور رییس جمهوری یا معاون اول ایشان تشکیل شود.

وی از جمله مصوبات نشست شورای ملی زیارت را تسهیل در زیارت زائران از اقصی نقاط کشور توسط قطار با حداقل زمان و مقرون به صرفه بودن سفر، تسریع در احداث جاده های در حال احداث بویژه توسعه خدمات زیرساختی در ارتباط با ریل و راه آهن و حتی حمل و نقل های درون شهری این زمینه برای حضور زائران در مشهد، قم و شیراز برشمرد.

به گزارش صبح امروز نخستین نشست شورای ملی زیارت ۱۲ مصوبه برای آسان شدن زیارت اماکن مقدسه برای شیعیان و مسلمانان داخل و خارج از کشور داشت.

شورای ملی زیارت از هشتم آبانماه سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده است و امروز اولین بار بود که نشست این کارگروه با حضور ریاست جمهوری برگزار و مصوبات قبلی آن مرور شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *