ماجرای محرومیت شهرخودرو در لیگ برتر؛

سرآسیایی و حمیداوی حسابی شاکی شدند

مانی پویا

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و مالک باشگاه شهرخودرو درباره محرومیت شهرخودرو در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی و محرومیت بازیکنان این تیم توضیحاتی ارائه دادند.

جمشید نورشرق درباره محرومیت شهرخودرو در دو پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر و محرومیت بازیکنان این تیم یعنی میلاد سرلک و حسن جعفری گفت: محرومیت بازیکنان مذکور به علت فسخ غیرموجه قراردادها است.

او در پاسخ به این سوال که این بازیکنان بازی‌های بعدی را بازی خواهند کرد یا نه گفت:  این احکام جای شکایت دارد و تیم‌ها می‌توانند تجدید نظرخواهی کنند اما بازیکنان نمی توانند بازی بعدی تیم شان را بازی کنند.

ناعدالتی پیش از بازی با پرسپولیس

در ادامه فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو درباره احکام صادره اظهار کرد: فکر میکنم این حکم قبل از بازی با پرسپولیس ناعادلانه باشد و این واقعا حق ما نیست. من سوال دارم که ملاک قرارداد بستن یک باشگاه با یک بازیکن چه باید باشد؟ وقتی من  فسخ قرارداد یک بازیکن را از سازمان لیگ می‌گیرم به چه باید استناد کنم؟

نور شرق در واکنش به صحبت های مالک باشگاه شهرخودرو گفت: ما احکام را صادر کردیم و آن چه که در کمیته استیناف است، مشخص است و شرایط خودش را دارد.  بگذارید  که من  با اقای حمیدوای بحث نکنم. ما مطابق قانون ملکف هستیم وقت رسیدگی را تعیین کنیم و نماینده باشگاه های شهر خودرو در جلسه های مربوطه حضور پیدا نکردند. ما در کمیته تعیین وضعیت مساله ای داریم که باید  قرارداد های بازیکنان احترام بگذاریم.

رئیس کمیته تعیین وضعیت در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان لیگ فسخ را صادر نمی‌کند. سازمان لیگ بدون قضاوت، فسخ را به عنوان تقاضا ثبت می‌کند و درباره اعتبار این فسخ تصمیم گیری خواهد شد. باید نمایندگان شهرخودرو در جلسه رسیدگی این احکام حضور پیدا می کردند.

مالک باشگاه شهرخودرو در واکنش به صحبت‌های نورشرق گفت: آیا شما تا به حال جریمه بازیکنی را به یاد دارید که ۵ برابر قیمت قراردادش باشد؟ این مساله تا به حال سابقه داشته است؟ روزی که این دادگاه برگزار شده است، ما در ایران نبودیم. اینکه قبل از بازی پرسپولیس جریمه شویم واقعا به حق نیست و ما به کمیته استیناف شکایت میکنیم.

حمیدوای در پایان گفت: در حکم صادر شده آمده است زمان برای مذاکره با بازیکن مورد نظر  کم بوده.  اگر تخلف ما  این بوده پس چرا استقلال توانست با ارسلان مطهری به توافق برسد؟ چرا بازیکن تیم ما باید ۵ برابر قراردادش جریمه شود اما صادق بارانی در تیم دیگر با همین روند، چنین جریمه سنگینی را متحمل نمی‌شود؟ این‌ها مسائلی است که باید رسیدگی شود.

انتقاد شدید سرآسیایی در آستانه بازی حساس

سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو خراسان می‌گوید عده‌ای بسیج شده‌اند تا تیمش را زمین بزنند.

مجتبی سرآسیایی با اشاره به حکم عجیب کمیته تعیین وضعیت اظهار کرد: نمی دانیم این چه وضعیتی است که بر فوتبال ما حاکم است. هر چقدر از حواشی می‌خواهیم فاصله بگیریم اما گویا عده‌ای بسیج شده‌اند تا تیم ما را زمین بزنند.

او افزود: قبل از این که با جعفری و سرلک قرار داد ببندیم از سازمان لیگ استعلام گرفتیم که آیا فسخ قرار داد آن‌ها درست است یا خیر؟ که اتفاقا به ما اعلام شد درست است و مشکلی نیست. نمی‌دانم به یک‌باره چه اتفاقی افتاده است که حکم یک طرفه برای ما صادر می‌کنند.  این یک رای حقوقی تنها نیست و این رای مسائل پنهان زیادی دارد.

سرمربی شهر خودرو گفت: از کجا باید بکشیم!؟ از AFC و تصمیم ناعادلانه و ناجوانمردانه ی بازی های آسیایی مان یا از برنامه ریزی فشرده مسابقات و کرونا و… و یا از آرای عجیب و غریب کمیته ی تعیین وضعیت!؟

سرآسیایی ادامه داد: سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای بعد از بازی با شاهین بوشهر اعلام کرد که این دو بازیکن قراردادشان با شهرخودرو مشکلی ندارد حالا چه طور می‌شود که کمیته تعیین وضعیت چنین حکمی می‌دهد؟  چطور می‌شود که چند پرونده‌ی مشابه و حتی خیلی سنگین‌تر به راحتی مصالحه می‌شود و آب از آب تکان نمی‌خورد اما قبل از مهم‌ترین بازی ما با تیم پایتخت عجیب‌ترین و سنگین‌ترین رای فوتبال ایران صادر می‌شود. قرارداد این دو بازیکن‌ بعد از رویت فسخ نامه‌ای که مهر سازمان و فدراسیون داره منعقد شده است و حالا باشگاه باید جوابگوی چه مساله‌ای باشد؟؟؟

او اظهار کرد: تیم ما یک تیم خصوصی است، حمیداوی با وجود مشکلات اقتصادی یک تنه پای این تیم ایستاده است و موفق شده تیمی خوب را برای هواداران و مردم مشهد راه‌اندازی کند. همه جا وقتی یک نفر از جیب شخصی‌اش برای ورزش کمک می‌کند تحسینش می‌کنند اما در فوتبال ما گویا برعکس است و می‌خواهند او را نا امید کنند.

سرمربی شهر خودرو تصریح کرد: قطعا باشگاه درباره این حکم اعتراض می‌کند اما مانده‌ایم چرا همه اتفاقات قبل از بازی‌های حساس ما رخ می‌دهد و این بار درست قبل از بازی با پرسپولیس! از همه مهم‌تر این که چه طور می‌شود در پرونده‌ی به این مهمی و رای به این سنگینی ما دعوت به جلسه نشدیم. نامه و ابلاغ دعوت باشگاه به جلسه‌ی دادرسی کجاست!؟

وی ادامه داد: همه هواداران و مردم مشهد از این ظلم آشکار به تیم شهرشان ناراحت هستند و اعتراض دارند. ما نماینده ایران در آسیا هم هستیم ولی کسی به دنبال این چیزها نیست و فقط می‌خواهند ما را به حاشیه ببرند.

سرآسیایی افزود: مسوولان استان خراسان رضوی حالا باید بیایند پای کار تیم شهرشان. ما هم توقع داریم که همه پیگیر باشند تا حق تیم ما ضایع نگردد. شرایط خیلی سخت است و باشگاه و حمیداوی نمی‌توانند همه مشکلات را به تنهایی حل کنند.

image_print
7 پاسخ
  1. ecommerce
    ecommerce گفته:

    I blog frequently and I genuinely thank you for your information. Your article has really peaked my interest.
    I will bookmark your blog and keep checking for new details
    about once per week. I opted in for your Feed too.

    I saw similar here: Dobry sklep

    پاسخ
  2. sklep internetowy
    sklep internetowy گفته:

    Hello! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate!
    He always kept talking about this. I will forward this article to him.
    Fairly certain he will have a good read. Thanks for sharing!

    I saw similar here: Dobry sklep

    پاسخ
  3. e-commerce
    e-commerce گفته:

    Hello! Do you know if they make any plugins to help with SEO?

    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share.
    Many thanks! You can read similar article here: E-commerce

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *