نفس به «مهر ایران » جان گرفت

مسعود میرادی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود و یا توجه به شرایط بحرانی کشور در مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و درایت خویش و انجام چهار فاز که دو فاز کشوری به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال و دو فاز استانی با ۱۶ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی قرار داده است، در فاز دوم استانی خود در حال توزیع حدود ۲۸۷ قلم تجهیزات پزشکی شامل تعداد ۲۴ دستگاه اکسیژن ساز و متعلقات، تعداد ۷ ترالی اورژانس تعداد ۱۰۶ دستگاه تب‌سنج لیزری، تعداد ۲۸ دستگاه بارکدخوان و تعداد ۱۲۲ دستگاه پالس اکسی‌متر، جمعا به ارزش ده میلیارد ریال بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در استان خراسان رضوی می‌باشد. از این رو طی یک جلسه با حضور مدیران دانشگاه علوم‌پزشکی، بانک مهر ایران و ریاست بنیاد شهید استان خراسان رضوی، اقلام تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی گردید.

به گزارش « صبح امروز» محمد رضا صبوری مدیر شعب بانک مهر ایران در استان خراسان رضوی پس از خیرمقدم به مهمانان گفت: خداوند را شاکریم که توفیقی حاصل شد تا قدم کوچک دیگری در جهت اعتلای نظام پزشکی کشور  داشته و در همکاری در جهت پیشگیری ویروس کرونا سهمی داشته باشیم و امید است این آخرین جلسه‌ در خصوص بیماری کرونا باشد و در جلسات بعدی، مبالغی ببشتر در جهت همیاری با همکاران تلاشگر و نظام پزشکی کشور داشته باشیم.

صبوری با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر ۱۳۸۶ با سهامداری ۱۰ بانک خصوصی و دولتی شکل گرفت، افزود:. شکل‌گیری این بانک در راستای دستیابی به نیت نیکوی قرض‌الحسنه و اعطای کمکی برای قشر آسیب‌پذیر جامعه در تمامی بخش‌ها از جمله درمان، ازدواج و اشتغال و همه زمینه‌هایی که می‌توانند کمکی در محرومیت زدایی جامعه باشند ، صورت گرفت.

وی گفت: ما در استان خراسان رضوی با ۳۰ شعبه و ۵۳۲ نفر همکار مشغول خدمت رسانی در همه بخش‌های کشور هستیم که از جمله این افتخارات، شناخته شدن بانک قرض‌الحسنه در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ بعنوان سومین بانک برتر جهان اسلام از لحاظ بانکداری بدون ربا و اولین بانک اسلامی بدون ریا در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان خراسان رضوی تصریح کرد: ما شرکت‌داری و بنگاه‌داری انجام نمی‌دهیم، صرفاً بانکداری قرض‌الحسنه انجام می‌گیرد و این توفیق بزرگی برای ما و همکارانمان در این مجموعه است.

وی همچنین ادامه داد: در همین مدت بیش از ۵۷ هزار میلیارد و در سال جاری ۱۸ هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و امروز تنها بانکی هستیم که در امر وام ازدواج که بالغ بر ۳۸۸۵ نفر با ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد در استان خراسان رضوی بوده است، هیچ کسی را در نوبت نداریم.

صبوری افزود: در تبصره ۱۶ کمک به بخش اشتغال به بهزیستی و کمیته امداد رتبه دوم را لحاظ کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما این بوده است که در هر مرحله کیفیت کار را بالا ببریم، بیان کرد:. در همین راستا در مرحله اول کپسول اکسیژن خریداری شد و در این مرحله اکسیژن ساز تهیه شد و تمامی این اقدامات از محل درآمد بانک هزینه شده است و بانک درآمد حاصل را در امر منفعت کشور هزینه می‌کند و امیدواریم همه ادارات و بانک‌ها همکاری لازم را داشته، تا بتوانیم باری را از روی شانه‌های جامعه پزشکی برداریم.

مدیر شعب بانک مهر ایران در استان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر بانک مهر ایران تنها بانکی است که بدون برگه کاغذ یه عنوان بانکداری سبز کار انجام می‌دهد و مشتریان می‌توانند بدون حضور به بانک، افتتاح حساب انجام داده و کارت را درب منزل تحویل ‌گرفته و تمامی امور بانکی خود را از طریق همراه بانک و موبایل بانک انجام دهند و به طور کل کلیه تسهیلات، بدون حضور به بانک انجام می‌گیرد.

همچنین محمد وجدانی معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی گفت: کارآمدی نظام سیاسی هر کشور بسته به سه موضوع کاربردی دارد، اعم از بهداشت، امنیت و معیشت که خوشبختانه در دو مقوله بسیار موفق و متاسفانه در یکی ناکارآمد عمل کرده‌ایم. نظام بهداشت و سلامت ایران در سطح جهان صاحب سبک بوده و رضایت ۸۰ درصد از مردم را جلب کرده و در دو مورد کارآمد بوده است. اما در امر معیشت ناکارآمدی وجود داشته است که باید همه ارکان در صدد به کارآمد رسانی و رفع نواقص موجود در سطح نظام جمهوری اسلامی برآیند

وی ضمن اشاره به اینکه معصومین و پیامبر اسلام(ص) سلامت را بر امنیت مقدم می‌شمارند، ادامه داد: اگر برادران حوزه امنیت از سلامت کافی برخوردار نباشند، حتماً دچار چالش جدی خواهند شد و بر همین مبنا کمال تشکر را از برادران بانک مهر ایران داریم که در این مقوله با تامین تجهیزات مورد نیاز و کاربردی پزشکی به مجموعه پزشکی استان کمک‌های شایانی را به انجام رسانده‌اند.

وجدانی ادامه داد: متاسفانه تجربه فوتی در اثر کرونا بیشتر از زمان جنگ تحمیلی بود. ما در ۸ سال دفاع مقدس روزانه ۱۲۰ شهید داشتیم، اما متاسفانه در دوران کرونا آمار ۶ برابر بود که امید است با همکاری مردم در امر واکسیناسیون، این بیماری را ریشه‌کن کرده تا زودتر جشن پایان کرونا را داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام معصومی ریاست بنیاد شهید استان خراسان رضوی گفت: مدتی قبل اعمالی در خصوص بی‌اعتبار کردن جامعه پزشکی افتاد تا عملکرد این حوزه را کمرنگ نشان دهند‌، اما فداکاری و پشتکار کادر پزشکی تماما آن تفکر را خنثی کرد.

وی با اشاره به شباهت شرایط موجود با دوران جنگ ادامه داد: از جمله این شباهت‌ها، محدودیت‌ها و امکانات اندکی بود که در زمان جنگ در اختیار داشتیم و در دوران کرونا هم این کمبودها احساس می‌شد و همانطور که با تحریم‌های سنگین در زمان جنگ، حتی سیم خاردار هم نمی‌دادند و در حال حاضر سرم و سرنگ را تحریم کردند. همچنین ایثار و فداکاری کادر درمان ما را به یاد رزمندگان دوران جنگ می‌اندازد.

ریاست بنیاد شهید استان خراسان رضوی تصریح کرد: جا دارد از تمام عزیزان کادر درمان و خیرین و تمام کسانی که در امر پشتیبانی همراهی کرده‌اند از جمله بانک مهر ایران کمال تشکر را دارم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *