۲۵ هکتار از اراضی حریم مشهد به کشاورزی برگشت

دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد و جلوگیری از تغییرکاربری، تفکیک و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، ۷۳ مورد باغ ویلا و اراضی محصور غیرمجاز، در پهنه‌ای به وسعت ۲۵ و نیم هکتار، اعمال قانون و اعاده به وضع سابق شد.

جلیل یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد و جلوگیری از تغییرکاربری، تفکیک و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی امروز دوشنبه سوم آبانماه ۱۴۰۰، تعداد ۷۲ مورد باغ ویلا و اراضی محصور غیرمجاز که مشمول تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و بعضی نیز مشمول بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری بودند، اعمال قانون شد.

دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد با بیان اینکه علاوه بر این ۷۲ مورد،  یک فقره اجرای رای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز اعمال قانون شد، افزود: این عملیات به طور همزمان با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته صیانت از حریم کلان‌شهر مشهد و حضور نماینده دادستان، عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان مشهد و اجرائیات شهرداری با محوریت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، شهرداری منطقه ۱۰ و همچنین اداره کل نظارت و ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰، صورت گرفت.

وی افزود: در نتیجه این عملیات که تا ظهر به طول انجامید، حدود ۲۵ و نیم هکتار اراضی کشاورزی منطقه شاهنامه در مجاورت روستای شعبانی، آزادسازی و به وضع سابق  اعاده شد.

گفتنی است؛ ۱۸ اسفندماه ۹۹ نیز ویلای منتسب به یک نفر از مسئولین دولتی دخیل در تهیه طرح منفصله توس و همچنین ویلاهای غیرمجاز مجاور با آن در منطقه شاهنامه که اجرای رای تخریب آنها چند سالی متوقف بود، توسط کمیته صیانت از حریم شهر مشهد تخریب شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *