همه چیز درباره عمل بینی

عمل بینی از اولین و متداول ترین عمل های زیبایی به منظور بهبود ظاهر افراد است که در دنیا طرفدارای بسیار زیادی دارد. در طی این فرایند جراح پلاستیک، غضروف و استخوان بینی را برای تجسم رسیدن به یک ظاهر مطلوب تر تغییر می دهد. برای مردان و زنان که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی بینی یک راه حل زیبایی مطمئن، موثر  به آنها پیشنهاد می دهد وقتی کار را به یک جراح زیبایی با تجربه و ماهر بسپارند. رینوپلاستی می تواند تا حد زیادی تعادل ویژگی های صورت را بهبود دهد و به بیماران کمک کند اعتماد به نفس تازه ای پیدا کنند. عمل بینی همچنین می تواند برای اصلاح نقص های ساختاری، از جمله مواردی که باعث مشکلات تنفسی می شود، به کار گرفته شود. در این باره با دکتر مژده کشاورزمنش متخصص گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، مدیر سابق گروه آموزشی و درمانی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن بیمارستان شهید کامیاب، فلوشیب شکستگی های سر و صورت، گفتگویی دلنشین خواهیم داشت. اگر شما هم انجام جراحی زیبایی بینی مدنظرتان است، برای آشنایی بیشتر با این عمل جراحی با ما همراه باشید.
عمل بینی یا رینوپلاستی به معنی بازسازی و بهترسازی شکل عمل بینی است. در عمل رینوپلاستی شکل ظاهری بینی باید بهتر از قبل شود اما این امر صددرصد نخواهد بود. دکتر کشاورز منش در ادامه در ارتباط با دلایل عمل جراحی بینی اذعان کرد: دلایل مختلفی برای این عمل وجود دارد از جمله؛ بدشکلی های مادرزادی بینی، تغییر شکل هایی که به خاطر آسیب بافت سخت و نرم بینی به وجود آمده، مشکلاتی که به خاطرعدم تطابق بینی با سایر اعضای صورت اتفاق افتاده و دلیل آخر هم زمانی است که خود بیمار از شکل ظاهری بینی‌اش راضی نباشد، در این موارد ما عمل رینو پلاستی یا همان عمل بینی را انجام می دهیم.
وی اشاره کرد: به هر دلیلی که عمل رینو پلاستی انجام شود، شکل ظاهری بینی باید بهتر از قبل شود، اما این یک امر صددرصد نخواهد بود. عزیزان باید توجه کنند که رینو پلاستی برای بهتر کردن شکل بینی است و برای بدون نقص کردن آن نیست. این که ما انتظار داشته باشیم بعد از عمل بینی به طور کامل قرینه باشد امکان پذیر نیست زیرا ما در طبیعت هم چیزی به عنوان قرینگی نداریم.
وی همچنین در ارتباط با عمل سپتوپلاستی بیان کرد: عمل سپتو پلاستی یا همان عمل انحراف بینی برای درست کردن سپتوم بینی یعنی تیغه ی وسط بینی واختلالات داخل بینی است که باعث انسداد در راه تنفس می شود. صاف کردن تیغه ی وسط بینی که داخل بینی است باعث صاف شدن بیرون بینی نمی شود و این اشتباه رخ می‌دهد که فکر می‌کنند عمل سپتو پلاستی باعث می‌شود بیرون بینی هم صاف شود. قسمت اسکلت بیرونی بینی با اسکلت داخلی بینی تفاوت دارد و برای صاف کردن بیرون بینی لازم است که ما داخل بینی هم صاف کنیم اما هر کدام از اینها یک عمل مجزا است.
دکتر کشاورزمنش برای بعد از عمل جراحی بینی نیز توصیه کرد: اقدامات بعد از عمل هم به این صورت است که تا 24 ساعت بعداز عمل استراحت نسبی داشته باشند و تا وقتی که تامپون ها کشیده نشده، به بینی خود دست نزنند. بعد از اینکه تامپون ها کشیده شد می‌توانند غذای معمولی مصرف کنند ترجیحا کم نمک نه بی نمک چون برای رفع سرگیجه نمک موثر است. به طور کلی چیزی که من به بیماران خود توصیه میکنم این است که بعد 24 ساعت به زندگی معمولی خود برگردند اما نباید ورزش های سنگین وفعالیت هایی که سبب آسیب به بینی می‌شود را انجام دهند.
همچنین بهتر است تا یک هفته از کیسه آب گرم استفاده نکنند چون باعث کبودی می‌شود، از بخور آب سرد یا گرم بدون اضافه کردن ماده ی خاصی به آن استفاده کنند، بعد از 5 تا 10 روز گچ برداشته می شود. بعد آن طبق دستور پزشک باید چسب بزنند اما داشتن صبر مهم ترین چیزی است که بیماران باید بعد از عمل داشته باشند زیرا سیستم ترمیم هنوز فعال است و شکل استخوان هنوز فیکس نشده وممکن است بینی هر روز به یک شکل باشد لذا بیماران محترم باید بدون نگرانی و استرس بازه بین 6 ماه تا یک سال را برای جا افتادن بینی صبر کنند و مسئله آخر این است که اجازه بدید برای شکل بینی شما، پزشک تصمیم بگیرد. هرچند که پزشک به علایق شما نسبت به مدل بینی و… توجه می‌کند اما باتوجه به تجربه‌ای که دارد می‌تواند به بهترین شکل به شما در این راه کمک کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *