همایش آشنایی با فضای کسب و کار پاکستان در مشهد برگزار شد

همایش آشنایی با فضای کسب و کار و تجارت با کشور پاکستان با حضور معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و جمعی از صاحبان واحدهای صنعتی استان در محل شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور برگزار شد.
به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان در حاشیه این همایش گفت: همایش آشنایی با فضای کسب و کار و تجارت با کشور پاکستان در راستای فراهم کردن زمینه حضور حداکثری صاحبان صنایع استان در محل پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی صنعت، ابزار و ماشین آلات کراچی پاکستان برگزار شده است.
احسانی افزود: در این همایش “امیرجعفری”، کارشناس اقتصادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی و “آقازاده” رییس کمیسیون اقتصادی و تسهیل تجارت اتاق مشترک ایران و پاکستان حضور داشتند و به سوالات تجار و صاحبان صنایع متقاضی شرکت در این نمایشگاه پاسخ دادند.
وی بیان کرد: یکی از اهداف شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در سال جاری تمرکز بر توسعه صادرات در کشورهای مرزی بوده که این موضوع تحت شرایط سیاسی که در کشور افغانستان بوجود آمد، رسیدن به این هدف را قدری دشوار کرد لذا رویکردمان به سمت توسعه صادرات کالا به کشور پاکستان تغییر کرد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در همایش امروز ظرفیتهای بالقوه و بالفعل صادراتی و مبادلاتی پاکستان، نحوه ارسال کالا و تشریفات گمرکی و تعاملات بانکی بین دو کشور، استانداردها، مجوزها و قوانین و مقررات تجاری بین دو کشور، تسهیلات مشارکت در نمایشگاه های بین المللی کراچی و نشستهایی که براساس ظرفیتهای واحدهای صنعتی در حاشیه نمایشگاه کراچی برگزار می شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
احسانی اضافه کرد: پیگیر اخذ یارانه برای حضور تجار و صاحبان صنایع ایرانی در نمایشگاه کراچی بودیم که در این راستا مقرر شد شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی 80 درصد از هزینه های حضور صاحبان واحدهای صنعتی در نمایشگاه مزبور را متقبل شود.
وی با اشاره به قابلیتهای کشور پاکستان گفت: این کشور 220 میلیون نفر جمعیت دارد و بعد از عراق از طولانی ترین خط مرزی به طول حدود 950 کیلومتر برخوردار است و می تواند فضای خوبی را برای بحث توسعه صادرات بین صاحبان واحدهای صنعتی این استان با کشور پاکستان ایجاد کند.
وی بیان کرد: با توجه به فعالیتهایی که از طریق شرکتهای مدیریت صادرات طی چند سال اخیر توسط شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی انجام گرفته است، صادرات کالا به کشور پاکستان از طریق این استان 40 درصد افزایش داشته است.
معاون شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در پی استفاده حداکثری از ظرفیت شرکتهای مدیریت صادرات استان هستیم، افزود: از 30 شرکت مدیریت صادرات کشور، بیشترین شرکت مدیریت صادرات متعلق به خراسان رضوی با برخورداری از پنج مورد است.
احسانی افزود: شرکتهای مدیریت صادرات می توانند در زمینه گرفتن استاندادرهای خارجی برای کالاهای تولید داخل، مطالعات و بازاریابی برای کالاها، انتقال هیاتهای تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی به کشورهای مختلف، برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری فعال باشند که ظرفیت خراسان رضوی در این موضوع بسیار عالی است.
وی اظهار داشت: کشور پاکستان با کشورهای اروپایی و آفریقایی تبادل کالایی زیادی دارد و ایران می تواند از طریق ارتباط تجاری با آن کشور کالاهای خود را به اروپا صادر کند.
وی اضافه کرد: ارتباط تجاری با پاکستان از طریق عمان نیز برای خراسان رضوی مطلوب است زیرا هزینه های بازرگانی کشور عمان با پاکستان صفر است و این موضوع می تواند هزینه تمام شده صادرات کالا از ایران به پاکستان و سپس به کشورهایی اروپایی را کاهش دهد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ظرفیتهای صادراتی استان به کشور پاکستان را شامل محصولات غذایی، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات مربوط به ساخت و ساز، تجهیزات پزشکی و چرم و محصولات چرمین عنوان کرد.
گفتنی است، نمایشگاه بین المللی صنعت، ابزار و ماشین آلات کراچی پاکستان 25 تا 27 آبانماه 1400 برگزار می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *