با حضور کارشناسان و ذی‌نفعان انجام می‌شود:

آسیب شناسی طرح‌های تفصیلی مشهد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس گفت: با توجه به مباحث و دغدغه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز در خصوص طرح‌های تفصیلی، نشست‌های آسیب‌شناسی این طرح‌ها با حضور کارشناسان و ذی‌نفعان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح امروز، حمید ضمیری با اشاره به جلسه هم‌اندیشی که با فعالان حوزه ساخت‌وساز درخصوص اجرای طرح تفصیلی جنوب‌غرب برگزار شد، اظهارکرد: با توجه به مباحث و دغدغه‌های مطرح شده توسط فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز در خصوص ابلاغ طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب، این نشست با حضور سرپرست محترم دادسرای ویژه فضای مجازی و شهرسازی، معاون محترم شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداران مناطق 9 و 11 شهرداری مشهد و جمعی از سازندگان و سرمایه‌گذاران این حوزه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این نشست، سازندگان و مدیران شهری و استانی به طرح نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند، گفت: سرانجام مقرر شد تحقق پذیری طرح‌های تفصیلی ادوار گذشته مشهد توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر آسیب‌شناسی شود.

لزوم اخذ نظر ذینفعان، کارشناسان و فعالین حوزه ساخت‌وساز

ضمیری افزود: با توجه به لزوم اخذ نظر ذینفعان، کارشناسان و فعالین حوزه ساخت‌وساز در خصوص طرح‌های در دست تهیه و موافقت حاضران در جلسه، بنا شد که جلسات هم‌اندیشی درخصوص مابقی طرح‌ها و همچنین ضوابط و مقررات آن با حضور سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی و شهرسازی و معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه‌وشهرسازی استان و اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر و ذی‌نفعان برگزار شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به در دست اقدام بودن تصویب و ابلاغ قانونی طرح‌های تفصیلی، تصریح کرد: در نحوه پاسخگویی به درخواست‌های شهرسازی جاری شهروندان در شهرداری نباید مشکلی ایجاد شود و لذا اطلاع‌رسانی جامع و موثر در خصوص برنامه زمانی ابلاغ طرح‌ها به شهروندان و ذینفعان طرح مورد نظر، باید حداقل یک ماه قبل از ابلاغ طرح به شهرداری توسط معاونت شهرسازی‌ و معماری شهرداری و معاونت شهرسازی‌ و معماری اداره کل راه‌وشهرسازی انجام شود.

دسترسی شهروندان به اسناد و مدارک طرح‌ها

ضمیری گفت: با توجه به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سازمان فاوا شهرداری مشهد به منظور بهره‌مندی شهروندان باید نسبت به بارگذاری اسناد و مدارک طرح‌های ابلاغی جهت بهره‌مندی شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه اداره کل راه‌وشهرسازی در این جلسه موافقت کرد که طی مدت یک ماه، تاییده لازم درخصوص ضوابط و مقررات بلندمرتبه‌سازی شهر مشهد را از شورای عالی شهرسازی و معماری اخذ کند، افزود: شهر مشهد از مشاوران توانمندی برخوردار است و به همین خاطر، حمایت و پیگیری‌های لازم جهت به‌کارگیری، ظرفیت‌سازی و استفاده از پتانسیل این مشاوران را در دستورکار قرار می‌دهیم چراکه اشراف بیشتری به موضوعات جاری شهر مشهد دارند.

بازنگری در ضوابط پارکینگ و پیش‌آمدگی در معابر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به توضیحات مشاور طرح در خصوص حذف پیش آمدگی‌ها در معابر و لزوم پیش‌بینی و جانمایی پارکینگ مازاد در واحدهای با مساحت زیربنای بیش از 165 مترمربع و با توجه به درخواست سازندگان، گفت: برهمین اساس، پیشنهاد شد که در ضوابط تامین پارکینگ واحدهای مسکونی و ضوابط پیش‌آمدگی در معابر و … بررسی و بازنگری انجام شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *