معاون استاندار اعلام کرد:

اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال به تکمیل واحدهای مسکن مهر خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن ۱۴۰ میلیارد ریال به تکمیل واحدهای باقیمانده مشکل دار طرح مسکن مهر استان اختصاص داده است که ۷۵ میلیارد ریال در مرحله نخست به پروژه های مسکن مهر مشکل‌دار دارای متقاضی تزریق می شود.

به گزارش صبح امروز، سید کمال الدین میرجعفریان روز گذشته در نشست شورای مسکن خراسان رضوی افزود: هم اینک هزار و ۹۶۰ واحد باقیمانده طرح مسکن مهر استان دارای متقاضی هستند و مبلغ باقیمانده کمکهای سازمان زمین و مسکن نیز به تدریج به استان تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: براین اساس قیمت مصوب هر واحد مسکن مهر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی و تصویب شده است تا بتوان جذب کمکهای مالی سازمان زمین و مسکن برای اتمام این پروژه را کامل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم که رییس جمهوری در نخستین روز کاری خود اعلام کرده، ساخت مسکن است که به درستی هدفگذاری شده تا یکی از مهمترین دغدغه های مردم برطرف و همه بخشهای اقتصادی از رونق مسکن سازی منتفع شوند.

میر جعفریان افزود: با فعال شدن بخش مسکن به طور قطع موضوع اشتغال و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف تولید وابسته به صنعت ساختمان رونق می گیرد و به یکی از مولفه های اصلی در تحقق شعار امسال یعنی “حمایت از تولید و مانع زدایی از آن” پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: در این راستا تکمیل پروژه مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در خراسان رضوی در اولویت مدیران قرار گرفته است تا با یک جهاد مسکن سازی دیگر واحدی از این طرحها باقی نماند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مساعدتهای مالی سازمان ملی زمین و مسکن برای اتمام باقیمانده طرح مسکن مهر باید غنیمت شمرده شود و از همه ظرفیت دستگاه های اجرایی و همراهی شهرداران و شوراهای شهر برای جذب کامل این مساعدتها بهره گرفته شود.

میرجعفریان از متولیان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خواست ظرف ۲ هفته آینده نسبت به تعیین تکلیف اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که متولی آن بنیاد مسکن است اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این اداره کل برای همه شهرهایی که متقاضی موثر در طرح اقدام ملی مسکن داشته و واریز وجه انجام داده اند زمین مورد نظر را تامین کرده و صرفا تعداد اندکی از شهرهای استان مشکل تامین زمین دارند که به دنبال تامین آن از طریق خرید زمین یا تهاتر یا افزایش محدوده هستیم.

عبدالمجید نژاد صفوی افزود: برنامه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در خراسان رضوی ساخت ۴۸ هزار و ۸۱۹ واحد مسکونی است که تاکنون ۱۰۷ هزار و ۹۱ متقاضی برای آنها ثبت نام کرده اند و از این تعداد تاکنون ثبت نام ۱۷ هزار و ۷۳۳ نفر تایید نهایی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای پنج هزار و ۳۴۴ نفر حساب بانکی افتتاح شده و مبالغی نیز واریز کرده اند و ۲۵ هزار و ۶۳۶ مترمربع زمین برای ساخت واحدهای مسکونی آنان اختصاص یافته است و در مجموع تاکنون ۷۷۸ پروژه برای ساخت ۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد مسکونی تعریف شده که به  ۸۲.۳۲ درصد از متقاضیان زمین اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برنامه ساخت طرح اقدام ملی مسکن در مشهد شامل ۱۴ هزار و ۸۶۷ واحد، در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر خراسان رضوی شامل ۹ هزار و ۴۷۷ واحد، در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان شامل  ۶ هزار و ۶۹۰ واحد و در شهرهای جدید استان شامل ۱۷ هزار و ۷۸۵ واحد است که به دلیل نبود زمین در مشهد، سهمیه این کلانشهر به شهرهای جدید اختصاص می یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *