رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:

اعتماد درون سازمانی رمز موفقیت کار شورایی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر ضرورت اعتماد بین کارکنان و کارشناس و اعضای شورا و تلاش برای اجرای دقیق و کامل مصوبات و مقررات شورا برای افزایش درصد موفقیت در برنامه های و اهداف دور ششم تاکید کرد.

به گزارش صبح امروز، حسن موحدیان در اولین جلسه شورای اداری در دور ششم شورا ضمن تبریک روز خبرنگار از شهردار سابق مشهد، شورای پنجم و به ویژه ریاست آن به خاطر تمام زحماتی که برای شهر کشیده‌اند قدردانی کرد و گفت: درستی انجام کارها به حضور و مشارکت همه احتیاج دارد. مشارکت کانون همکاری است و بدون آن همکاری معنا ندارد. مرکز همکاری نیز اعتمادسازی است و باید برای آن تلاش کنیم. ما به عنوان شورای جدید به همه کارکنان و کارشناسان و مدیران شورا اعتماد داریم و به خاطر زحماتی که در ادوار گذشته کشیدند دست تمام آنها را می بوسیم. قطعا بدون اعتماد کاری از پیش نمی رود. از کارکنان شورا نیز تقاضا داریم متقابلا به ما اعتماد کنند. در نهایت هدف همه ما خدمت به مردم است. تا جاییکه بتوانیم باری از مشکلات مردم را کم کنیم و این مهم بدون وجود و حضور ایشان امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: ما به این اصل آگاهیم که توان اجرایی هر دستگاه مجری به همت کارکنان آن به فعل تبدیل می شود. چرا ما همیشه در قوه مجریه گیر داریم؟ چون که توان و استعداد سازمان به فعل تبدیل نمی شود و کارمند و کارشناس و مدیر باید این وظیفه خطیر را به عهده بگیرد. شورا اگر در پی موفقیت باشد این هدف را نه با ابزار مصوبات بلکه با فعلیت مصوبات محقق خواهد کرد. ما قوانین و مصوبات بسیار زیادی داریم و هیچ کشوری به اندازه ما قانون و مصوبه و آیین نامه و… ندارد اما کارها پیش می رود و مدیریت انجام می شود حتی در سطح فراملی.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه بر طبق تجارب و سوابق مدیریتی به فشارهای روانی سنگینی که تغییر و تحول در سازمان ها بر کارکنان ایجاد می کند به خوبی آگاه است گفت: بنده به عنوان رئیس شورا تلاش خواهم کرد در حد امکان این فشار را از کارکنان دور نگه داشته و یا آن را کاهش دهم.

موحدیان در ادامه تاکید کرد: برای شکل گیری اعتماد چند شاخص مهم وجود دارد که اول حمایت است یعنی همه باید از هم حمایت کنند. اگر کارمندی از همکار خود حمایت نکند، اگر غیبت کند ظلم کرده و بخشودنی نیست. این گناهان از آن دسته است که در روز قیامت نیز نادیده گرفته نخواهد شد. من به عنوان یک عضو سازمان موظفم از همکارم و مدیرم و گروهم حمایت کنم. همه ما در قالب یک سازمان باید از یکدیگر حمایت کنیم تا اعتماد شکل بگیرد. شاخصه دوم انصاف است به این معنی که هر اقدام ما معطوف به مقرراتی است که از قبل اعلام شده و اگر برابر همان موارد اقدام کردیم جانب انصاف را رعایت کرده ایم اما اگر تندروی کردیم گرفتار بی انصافی شده ایم. اگر کاهلی کردیم هم بی انصافی است پس خیلی از امور باید شفاف اعلام شود و همه باید بدانیم هر کار ما در قبال همکار و گروه خود با چه تبعاتی همراه است.

به گفته موحدیان، شاخصه سوم همدلی است. ما باید خود را همواره جای دیگران حس کنیم، گرفتاری‌ها و مشکلات همکاران خود را درک کرده برای کمک به ایشان تلاش کنیم. همدلی به این معنی است که توانایی داشته باشیم خود را به جای همکارمان قرار دهیم. اینگونه من به عنوان مدیر درک می کنم همکار من چه مشکلاتی تحمل می کند و همه مدیر خود را درک می کنند که دچار چه فشارها و گرفتاری‌هایی است.

وی افزود: مساله دیگر در اعتمادسازی مربوط به شایستگی اعضای شورا است. هرچقدر ما شایسته باشیم به همان میزان سبب جلب همکاری کارکنان خواهد شد.ما به عنوان اعضا باید هر روز شایستگی خود را ارتقا دهیم و همواره این سوال رو از خود بپرسیم که شایسته حضور در شورا و این جایگاه هستیم یا نه. امیدواریم شایسته باشیم و بتوانیم برای ارتقای آن تلاش کنیم.

صرفه جویی و درستکاری نیز دیگر نکته مورد تذکر رئیس شورا بود و در این خصوص با بیان خاطره ای از سفر کاری به کشور هلند که در حوزه کاری تا چه اندازه کم هزینه و به دور از تشریفات بودند، اضافه کرد: هدف همه ما حل مشکلات همه مردم است و حتی اگر یک گره از کار مردم بگشاییم مورد قبول و رضایت خداوند خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: شنیدن سخن و مشکلات کارکنان نیز برای من اولویت دارد و باید در جلسات شورای اداری کارکنان به بیان نظرات و مشکلات خود بپردازند. بنا بر روایت از ائمه اطهار(علیهم السلام) کسانی که از تو انتقاد می‌کنند در زمان خودش از تو حمایت می‌کنند اما کسانی که مداوم از تو تعریف و تملق کنند در زمان نیاز پشت تو را خالی خواهند کرد. کارمندی که از ما انتقاد کند روی چشم ما جای دارد و احترام بسیار زیادی به ایشان قائلیم.

تاکید بر کار فنی، کارشناسی و سیاستگزاری دقیق

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر اهتمام و تمرکز شورای ششم در حوزه فنی و کارشناسی و برنامه ریزی و راهبری مدیریت شهری براساس معیارهای سازمانی و کارشناسی تاکید کرد.

مهدی ناصحی گفت: شورای شهر قرار است راهبر، سیاست گذار و مغز متفکر شهرداری باشد. پخت و پز کارشناسی نیز به دست کارشناسان شورا انجام می شود و مدیران و کارشناسان شهرداری باید به پشتوانه عقبه امور کارشناسی در شورا کارهای خود را به پیش برند. این نکته بسیار مهمی است. باید به لحاظ دیسیپلین به قدری محکم و مسلط کار شود که تمام توان کارشناسی شهرداری برای اجرای منویات شورا به خط شود. این مهم تنها از عهده اعضا خارج است و تمام کارکنان شورا یک عضو هستند و باید در اجرای برنامه ها و سیاست گذاری همراه و هم پیمان باشند.

وی تاکید کرد: اگر شورای پنجم موفقیتی کسب کرده قطعا در سایه توان کارشناسی کارکنان شورا بوده است. بنده تقاضا دارم در مدتی که به عنوان شورای ششم مهمان شما و خدمتگزار مردم هستیم همه اهتمام خود را به کار بندیم تا شهرداری پیام ویژه ای از شورا دریافت کند؛ اینکه همه طرح ها و لوایح و قوانین و مقرراتی که به شهرداری ابلاغ می شود از قنای کارشناسی بالایی برخوردار است. البته حتما در هیات رئیسه هم به ارتقای جایگاه کارشناسان شورا دقت می شود این مهم رویکرد اساسی ما خواهد بود.

ناصحی افزود: امروز دیگر بحث سیاسی نداریم و در مقام شورای شهر موضوع کار کارشناسی فنی است. اگر کسی نیز قرار باشد به مجموعه شورا اضافه شود حتما در حوزه کارشناسی بوده و نگاه سیاسی بر رفتار شورای ششم حاکم نیست. ابزار نظارت و پایش و کنترل قوانین و مقررات شورا کارکنان و کارشناسان آن هستند و ورود شما به پیگیری ها و نظارت ها بسیار مهم است. ما شما را از خودمان می دانیم و شما نیز با ما اینگونه باشید. ریاست شورا که سوابق بسیار زیاد مدیریتی دارند حتما به ما اجازه می دهند در جهت ارتقای عملکرد شهرداری به استفاده بهینه از بدنه کارشناسی شورا اقدام کنیم.

به گفته وی اگر شهرداری کار خود به درستی انجام ندهد همه ما و شما باید در محضر امام رضا(ع) پاسخگو باشیم و امیدوارم در پایان دوره خدمت در شورا وقتی به حضرت سلام می دهیم روی خود را از ما برنگردانند.

پرهیز از سوگیری سیاسی و تلاش برای رفع مشکلات شهری، سیاست راهبردی شورای ششم مشهد است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد رویکرد اصلی شورای ششم را تمرکز بر حل مشکلات مردم و توسعه شهر با تکیه بر توان فنی و جهادی همه نیروها از همه تفکرات و سلایق عنوان کرد.

مجید طهوریان عسکری نیز دراین جلسه گفت: در فرصت چهارساله ای که به لطف خدا به ما عنایت شده می بایست با همت و کمک همه همکاران شورایی برای مشهد یک جهش جدی ایجاد کنیم. امروز باید چهارسال آینده را ببینیم، آنچه پس از این دوره باقی خواهد ماند مودت و محبت، فعالیت های جهادی، کمک به مردم به ویژه محرومین و مستضعفانی که در مشهدالرضا(ع) چشم به کارگزاران مدیریت شهری دارند. آمدن و رفتن شورا نباید سبب کندی در مسیر حرکت شهر شود بلکه باید نویدبخش انرژی و توان جدید و اقدامات جدید در عرصه آبادانی و پیشرفت شهر باشد.

وی اضافه کرد: مشهدالرضا(ع)، جهان شهر برکت و کرامت فرصتی است برای درخشش جوانان این شهر در عرصه بین الملل، ملی و محلی. اگر این فرصت را همه گرامی بداریم می‌توانیم به موفقیت برسیم. از همه همکاران شورا تقاضا دارم خود را از فضای جناحی که متاسفانه در مدیریت شهری سایه افکنده دور نگه دارید.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: آنچه برای شورای ششم مهم است نگاه و اقدام مدیریتی و جهادی، در راستای حل مشکلات مردم است که به طور انفرادی و تنها با اقدام شورا به نتیجه نمی رسد. امیدوارم آنچه در این چهار سال اتفاق می افتد رضایت حضرت حق را به همراه داشته و در پایان چهارسال همه ما لبخند زیبای ولی نعمتمان امام رضا(ع) را شاهد باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *