فرسودگی ۱۱۰کیلومتر از شبکه توزیع آب شهری شیروان

رییس اداره آب و فاضلاب شیروان گفت: اینک حدود ۱۱۰کیلومتر از شبکه توزیع آب شهری این شهر ۸۳ هزار نفری فرسوده است.

به گزارش صبح امروز، شهرام رمضانی روزگذشته، کل طول شبکه توزیع آب شهری شیروان را بیش از ۲۷۶ کیلومتر دانست و گفت: برای رفع فرسودگی شبکه توزیع این شهر ۸۸۴ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طول کل شبکه خط انتقال این شهر،۲۰ کیلومتر است که از این میزان هشت کیلومتر فرسوده است و برای رفع فرسودگی آن ۶۴ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

رمضانی با اشاره به وضعیت شبکه های روستایی این شهرستان اضافه کرد: مجموع کل طول شبکه توزیع آب روستایی، ۴۵ کیلومتر است که از این میزان، ۲۷ کیلومتر فرسوده است و برای رفع مشکل آن، ۱۳۵ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

رییس اداره آب و فاضلاب شیرواندر گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مجموع کل خط انتقال آب روستایی شهرستان ۴۳۰ کیلومتر است گفت: از این میزان ۲۵۳ کیلومتر فرسوده است که نیاز به ۱۲۶میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال اعتبار دارد.

به گفته وی ۱۳۳ روستا با ۴۳ هزار و ۵۹۳ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که تعداد کل مشترکین ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره در شهرها و روستاهای شهرستان، ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب دارند.

کاهش ۵۴ درصدی میزان بارندگی در سال زراعی جاری از یک سو و به دنبال آن کاهش آبگیری ۴۵ درصدی سدها به عنوان منابع ذخیره آبی آژیر قرمز خشکسالی را در خراسان شمالی به صدا درآورده است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده است و حتی در مناطق مختلف بویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *