مشهد الرضا(ع) آماده میزبانی از دهه ولایت

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از آمادگی کامل مدیریت شهری برای آراستگی، فضا آرایی، نورپردازی و خدمت رسانی ویژه به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع)، در کلانشهر مشهد همزمان با دهه پر خیر و برکت ولایت خبر داد.

به گزارش صبح امروز، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن دهه ولایت و هماهنگی های صورت گرفته در میان واحدهای مختلف مدیریت شهری، اقدامات گوناگونی در زمینه فضا آرایی شهر، خدمت رسانی به زائران و مجاوران و استقبال از این دهه پر برکت پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در زمینه گل آرایی، گلکاری و زیباسازی فضای سبز شهری، بیش از ۵۰۰ هزار بوته گل فصلی تابستانه در سطح مناطق ۱۳ گانه توزیع شده است و در این ایام، پنج المان ویژه گل نوشته در میادین شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت المقدس و غدیر جانمایی می‌شود؛ همچنین مقرر شد تا ۱۰ المان گل مناسبتی نیز در عرصه میدان شهدا، لچکی های میدان شهدا و میادین شریعتی، توحید و جانباز نصب شود.
یعقوبی بیان کرد: علاوه بر موارد یاد شده، بیش از ۳۰۰ متر مربع از فلاورباکس های سطح شهر تعویض و واکاری شده است و ۱۰ المان نوشتاری نیز در میادین بسیج، امام خمینی، فرودگاه، فردوسی، لچکی های میدان جانباز و آیلند میانی بولوار احمدآباد در میان فضای سبز این نقاط، نصب می شود.
معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه آذین‌بندی و نورپردازی شهری نیز اقدامات مختلفی نظیر اکران ۳۴ المان شمسه ویژه تبریک دهه ولایت، آذین بندی ویژه میدان فجر و میدان امام علی، تعویض ۱۲۵۷ پرچم روی عرشه پل ها و میادین، اکران تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، اکران ۴۰ عدد المان نوری “یا علی(ع)” در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و اکران ویژه تبریک دهه ولایت با استفاده از ۱۰۶ چراغ گوبو در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در این ایام خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه تنظیم و شست و شو می‌شوند و همزمان با روز عید قربان با فعالیت بیش از ۶۰ اکیپ در نقاط مختلف شهر، از عرضه و کشتار غیرمجاز دام جلوگیری به عمل خواهد آمد.
یعقوبی افزود: در ایام دهه ولایت به منظور سهولت تردد زائران و مجاوران در هسته مرکزی شهر، اقداماتی نظیر سرویس دهی ویژه ۲۲۰ دستگاه اتوبوس همزمان با روز عرفه و ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در روز عید قربان در ۶ پایانه موقت اطراف حرم مطهر رضوی، افزایش زمان خدمت رسانی خطوط یک و دو قطار شهری در روز عید قربان به مدت یک ساعت، تقویت خطوط ورودی تاکسیرانی با ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و آماده باش ناوگان بیسیم تاکسیرانی با ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی، صورت خواهد گرفت.
معاون شهردار مشهد گفت: در حوزه اقدامات فرهنگی نیز در این ایام، فعالیت‌های نظیر نورافشانی ویژه در ۸ نقطه شهر همزمان با شب و شام عید قربان و عید سعید غدیر، برگزاری نمایشگاه موضوعی غدیر در کوه پارک و برگزاری جشن بزرگ ولایت در ۴ بوستان کوهسنگی، چهل بازه، ارم و اردیبهشت انجام خواهد شد و به منظور فضاآرایی محیطی شهر مشهد نیز، در این ایام، بیش از ۱۰ هزار مترمربع اکران محیطی با موضوعات دهه ولایت در سطح شهر اکران می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *