گفتگو با جوانی خوش آتیه:

سید حجت حسینی، فینالیست مسابقات پرورش اندام

گفتگویی انجام دادیم با سید حجت حسینی، متولد سال ۱۳۷۸/۸/۱۲ مشهد مقدس که از سن ۱۶سالگی به ورزش پرورش اندام روی آورد، همچنین در سال ۹۹ فینالیست مسابقات استان خراسان رضوی شد و دارای مدرک رسمی از انجمن بدن‌سازان ایران است.

حسینی درباره حرکات تخصصی این ورزش گفت: یک حرکت چند مفصلی حرکتی‌ است که چندین مفصل و گروه ماهیچه ای را درگیر می‌کند.برای مثال در حرکت اسکات شما از مفاصل زانو، قوزک و لگن استفاده می‌کنید و همچنین برای انجام این حرکت شما نیازمند تلاش هماهنگ اکثر عضلات بدن هستید که بیشترین فشار را عضلات چهار سر، همسترینگ و باسن به دوش می‌کشند.

یک حرکت تک مفصلی حرکتی‌ است که در آن تنها از یک مفصلی و گروه عضلانی استفاده می‌شود (دخالت دیگر گروه‌های عضلانی بسیار محدود است).

 

وی افزود: حرکت جلو بازو هالتر یک نمونه از حرکات تک مفصلی است زیرا در این حرکت تنها یک مفصل مورد استفاده قرار می‌گیرد که مفصل آرنج است و فشار حرکت نیز روی عضلات جلو بازو خواهد بود.

 

 

فینالیست مسابقات استان خراسان رضوی ادامه داد: تعداد بهینه تکرار هر حرکت در هر ست برای دستیابی به حداکثر میزان عضله سازی، موضوعی است که شدیداً مورد بحث و زمینه اختلاف‌نظر بین جامعه بدن‌سازی ​است.

 

او گفت: اگر شما به یک انجمن و یا فروم بدن‌سازی بروید و بپرسید: “چه تعداد تکرار برای داشتن بیشترین نرخ عضله سازی مفید است؟”. با خیل عظیمی از جواب‌های متفاوت مواجه می‌شوید و بیش‌ازپیش گیج و سردرگم خواهید شد.

 

 

حسینی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هرکسی نظر کارشناسی خود را در مورد بهترین رنج تکرار حرکت برای بیشترین میزان عضله سازی دارد. مثلاً در باشگاه نزدیک محل زندگی خودتان افراد غیرحرفه‌ای وجود دارند که دائماً توصیه می‌کنند تا می‌توانید سنگین ورزش کنید و حرکت بزنید و یا محققین اینترنتی که به‌صورت آنلاین مشاوره می‌دهند، احتمالاً فقط حرف‌ها و حقایقی را که از فروم‌های بدن‌سازی مطالعه کردند، به خورد شما و دیگر مراجعان خود می‌دهند.

 

وی ادامه داد: ولی بدانید که هیچ‌یک از این منابع واقعاً مفید نیستند.

و متاسفانه من هم نمی توانم موضوعی را در این باره ارائه بدهم،

عرق کردن زیاد به این معنی نیست که شما چربی می سوزانید و به این معنی که آب نمک بدنتان در حال خارج شدن است، پس نتیجه میگیریم که عرق کردن زیاد باعث چربی سوزی نمی‌شود فقط کمک می کند به روند چربی سوزی. چربی سوزی با رژیم غذایی درست امکان پذیر است.

 

حجت حسینی درباره مکمل های ورزشی گفت: بهترین مکمل ها بستگی به ورزشکار دارذ که بخواهد حجم بگیرد یا عضله سازی کند، برای حجم کراتین و گینر در بین ورزشکاران خیلی طرفدار دارد و برای عضله سازی پروتئین وی.

 

حسینی درباره آسیب های ورزش پرورش اندام تصریح کرد: هر ورزشی آسیب های خودش را دارد، بدنسازی هم آسیب هایی همچون پارگی تاندون آب گرفتکی بین مفاصل در صورتی که حرکات رو یا خیلی سنگین بزنید یا اشتباه.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *