گزارش صبح امروز از وضعیت سینماها در خیز جدید کرونا:

درب سینما باز است و حال سینما خوب نیست

سرویس فرهنگ

مدت کوتاهی از اکران فیلم‌های جدید در سینماهای سراسر کشور نمی‌گذرد که باز هم شیوع کرونا و موج پنجم آن، زمزمه‌های تعطیلی سینماها را از سر گرفته است.

هفته گذشته، در شرایطی که اغلب سالن‌های تئاتر در سطح تهران و کلان شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند به خاطر شیوع گونه دلتای ویروس کرونا تعطیل شده‌اند و سالن‌های سینما نیز در معرض تعطیلی قرار دارند، دبیر شورای صنفی نمایش از اضافه شدن دو فیلم جدید به فیلم‌های در حال اکران خبر داده است.

و درست در زمانی که فروش گیشه دینامیت و اقبال مردم از این فیلم کمدی، امید را در دل سینماداران و اهالی سینما زنده کرد، اما باز هم زمزمه‌های تعطیلی بذر ترس را بر دل آن‌ها پاشیده و نگران تعطیلی مجدد سینماها هستند.

تزریق امید به سینما داران

اکنون با گذشت چندماه از بازگشایی مجدد سینماها، از پرده‌های این سالن‌ها خاک افشانی شده و مردم مجدد سینما را مورد توجه و اقبال خود قرار داده‌اند

در ادامه ضمن انجام مصاحبه‌ای با مدیر سینما هویزه مشهد و گفت‌وگو در خصوص وضعیت سینماهای این شهر پس از بازگشایی چندماهه و موج جدید کرونا پرداختیم که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.

مدیر سینما هویزه مشهد می‌گوید: خوراک سینما فیلم است و با اکران فیلم‌های جدید بر روی پرده سینما، اقبال مردم از سینماها نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شده است.

احمدرضا بهبهانی در مصاحبه با خبرنگار صبح امروز پیرامون وضعیت سینماهای مشهد و امکان تعطیلی مجدد سالن‌های سینما به موجب موج پنجم کرونا، اضافه می‌کند: سینماها قبل از شروع موج جدید و از ابتدای بازگشایی سالن‌ها محدودیت‌هایی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، ساعات محدود و ضدعفونی مداوم و ساعتی سالن‌های سینما را اعمال کرده‌ و در شرایط جدید نیز تمامی  پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم.

مردم فیلم‌های کمدی دوست دارند

وی ابراز می‌کند: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، اقبال عمومی مردم از اکران فیلم‌های کمدی در سینماها است و با اکران ۳ فیلم کمدی، سینماها وضعیت بهتری نسبت به قبل پیداکرده و روند بهبودی یافته است.

بهبهانی در خصوص ژانرهای در حال پخش بر روی پرده سینما توضیح می‌دهد: تقریبا در چندماه اخیر فیلم‌های خوب و در ژانرهای متفاوتی مانند درام، وحشت، کمدی به سینماها تزریق شده و با بهبود کیفیت و کمیت فیلم‌ها، استقبال مردم از سینماها بیشتر شده است.

دینامیت؛ بمب فروش گیشه بعد از کرونا

وی بیان می‌کند: بیشترین فروش گیشه مربوط به فیلم دینامیت بوده که در مدت زمان کمی که از اکران آن می‌گذرد موجب استقبال بیشتری از بین مردم به سمت سینما شده و کمترین گیشه نیز مربوط به فیلم خونی شد به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی است.

هیچ ارگان دولتی برای بهبود وضعیت سینماها به مدیران آن‌ها کمک نکرده و بیشترین سوال مردم در تماس‌های تلفنی با دفاتر سینما مبنی بر بازبودن سینماها بوده و هنوز این آگاهی جهت باز بودن و ادامه فعالیت به عموم مردم داده نشده است

بهبهانی اظهار می‌کند: در میان فیلم‌های اکران شده، فیلم خورشید با ژانر درام به کارگردانی مجید مجیدی و همچنین فیلم هفته‌ای یک‌بار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی نیز مورد توجه مردم قرار گرفت.

وی تبیین می‌کند: فیلم تک خال به کارگردانی مجید مافی اگرچه در ابتدای اکران با استقبال مردم روبرو شد اما در حال حاضر، اقبال عمومی از این فیلم ریزش پیدا کرده و افت داشته است.

سینمای فراموش شده

بهبهانی اذعان می‌کند: اکنون با گذشت چندماه از بازگشایی مجدد سینماها، از پرده‌های این سالن‌ها خاک افشانی شده و مردم مجدد سینما را مورد توجه و اقبال خود قرار داده‌اند.

وی اضافه می‌کند: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت شده اما زمزمه‌های جدید مسئولین و آقای رییسی وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی مجدد سینماها امید را در جان ما مدیران سینما انداخته، چرا که تعطیلی برابر با فراموشی سینما از اذهان مردم و متضرر شدن سینماداران است.

بهبهانی تشریح می‌دهد: هیچ ارگان دولتی برای بهبود وضعیت سینماها به مدیران آن‌ها کمک نکرده و بیشترین سوال مردم در تماس‌های تلفنی با دفاتر سینما مبنی بر بازبودن سینماها بوده و هنوز این آگاهی جهت باز بودن و ادامه فعالیت به عموم مردم داده نشده است.

سینما حادثه خیز نیست؛ نقاط درست را انتخاب کنید

وی تذکر می‌دهد: امروز زمزمه‌هایی مبنی بر حادثه خیز بودن سالن‌های سینما در خیز پنجم کرونا رسیده، اما واقعیت امر چیز دیگری است چرا که سینما این‌روزها مشتری زیادی به خود نمی‌بیند و اگرچه بالاترین فروش در زمان قبل از کرونا به ۸۰ میلیون می‌رسید اکنون به ۳۰ و خورده‌ای میلیون و آن هم در روز جمعه رسیده در ِغیر این صورت سینما داران، سالن‌ها را با فروش روزانه حدود ۸ و ۹ میلیون تومان اداره می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *