نایب رئیس شورای شهر مشهد در آغاز جلسه علنی شورا:

مغرضان با انفکاک بین شورای شهر و شهرداری راه به جایی نخواهند برد

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سیاست شورای پنجم، اثبات خودش است و نه نفی دیگران، اظهارکرد: در چنین شرایطی، برخی سعی می‌کنند که بین شهردار و شورای شهر انفکاک ایجاد نمایند؛ شهردار، محصول شورای شهر بوده و مسئولیتش نیز به عهده ماست. ممکن است در شیوه اداره شهر اختلاف نظرهایی داشته باشیم که طبیعی است و اگر نباشد جای سوال دارد.

به گزارش صبح امروز حمیدرضا موحدی‌زاده در آغاز یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، با بیان اینکه سال 1399 با تمام تلخی‌های فزاینده و شیرینی‌های اندکش به پایان رسید، اظهارکرد: از همین رو برای ما تجربه‌ای ساخت تا وضع حال را تغییر دهیم و آینده را برای خود بسازیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا آسایش ما را سلب کرده و خیلی دردآور است که این بیماری بتواند همچنان در سطح جامعه جولان دهد، گفت: مردم ما سال قبل در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی نشان دادند؛ مدیریت شهری نیز سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و پارک‌ها و بوستان‌ها را تعطیل کرد، میلیاردها تومان اعتبار حمایتی از بخش‌های مربوطه به تصویب شورای شهر رسید و تخصیص یافت و از میلیاردها تومان درآمد چشم‌پوشی کردیم تا سلامت مردم تهدید نشود.

وی با اشاره به آمادگی کامل شورای شهر و شهرداری در بحث مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: رویکرد و نگاه حمایتی خود را از ابتدای شیوع ویروس کرونا نشان داده‌ایم و عزم ما برای کمک به ریشه‌کنی ویروس جدی است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم ماه‌های آخر عمر خود را سپری می‌کند، افزود: در این مدت پیش‌رو تلاش می‌کنیم که کارنامه و تجربیات و حتی نقاط ضعف خود را در اختیار آیندگان قرار دهیم و آن را منتشر خواهیم کرد؛ کارشناسان مشغول تهیه این تجربه‌نگاری هستند.

موحدی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم‌ها، تنگناهای دولت و کاهش درآمدهای عمومی و … است که مدیریت و ساماندهی آن در اختیار شورای شهر و شهرداری نیست؛ در عین حال همه باید همراهی کنیم تا این مسائل را با کمک یکدیگر حل و فصل نماییم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری پیش رو، گفت: براساس رسالت و حق عرفی، قانونی و شرعی که بر عهده ماست، باید تذکراتی را به خودمان و دیگران بدهیم.

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه رقابت کاندیدا باید رقابتی سالم، برنامه‌محور و اخلاقی باشد، افزود: در شرایطی که موافق و مخالف، به عملکرد خوب شورای پنجم اعتراف می‌کنند و مدیریت شهری در این دوره توانسته که به خوبی شهر را اداره کند و در جهت عمران و توسعه شهر گام بردارد، برخی این عملکرد مثبت را نفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بحث گفتمان‌های فرهنگی نیز عملکرد مدیریت شهری در این دوره موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: تا پیش از شورای پنجم، فضای حاکم بر شهر فضایی تک‌ساحتی بود ولی الان فضای جامعه باز شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به حالت قبل بازگرداند؛ دیگر هیچ شهروند درجه 2 و 3 نداریم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سیاست شورای پنجم، اثبات خودمان است و نه نفی دیگران، اظهارکرد: در چنین شرایطی، برخی سعی می‌کنند که بین شهردار و شورای شهر انفکاک ایجاد نمایند؛ شهردار، محصول شورای شهر بوده و مسئولیتش نیز به عهده ماست. ممکن است در شیوه اداره شهر اختلاف نظرهایی داشته باشیم که طبیعی است و اگر نباشد جای سوال دارد.

موحدی‌زاده گفت: در مجموع، شهردار را قبول داریم وگرنه ایشان الان شهردار مشهد نبود؛ برخی بدانند که از این اختلاف‌افکنی‌ها نتیجه‌ای نخواهند گرفت و با صبر و شکیبایی این روزها را می‌گذرانیم.

نام گذاری یک بولوار به نام استاد محمود فرشچیان

هم چنین در این جلسه طرح نام گذاری یک بولوار به نام استاد محمود فرشچیان دردستور کار قرار گرفت و پس از تصویب شهرداری مشهد مقدس مکلف شد برای تجلیل و قدردانی از استاد ارجمند محمود فرشچیان یکی از معابر سطح شهر را به نام این هنرمند برجسته نام گذاری و تندیس وی را به همراه شرح مختصری از زندگی نامه در ورودی معبر نصب کند.

اصلاح تبصره ۷ بند ۳ مصوبه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت های فرسوده

طرح اصلاح تبصره ۷ بند ۳ مصوبه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی دیگر از دستورهای جلسه علنی امروز شورای شهر بود که طی آن کلیه محلات هدف بازآفرینی که در محدوده مصوب( سکونتگاه غیر رسمی، بافت فرسوده) قرار گرفته اند( برابر نقشه پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر مشهد مقدس) مشمول کلیه مشوق های این مصوبه خواهند بود. در خصوص سایر محلات هدف بازآفرینی شهرداری مکلف است لایحه مربوطه را ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارسال کنند

واگذاری دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسیران
همچنین در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر، طرح واگذاری دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسیرانی و لایحه ارائه خدمات حمایتی به تاکسیرانان در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب به شهرداری مشهد (سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) اجازه داده شد، در راستای حمایت از تاکسیرانان شهر مشهد، نسبت به ارائه خدمات حمایتی شامل خرید و توزیع یک جفت لاستیک تولید داخل به ازای هر دستگاه تاکسی، با تخفیف ۵۰% و دریافت مبلغ به صورت نقد، در سقف اعتباری ۷۰ میلیارد ریال انجام شود. همچنین مقرر شد این سازمان نسبت به پرداخت ۵۰% حق بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان اصلی و کمکی (تاکسیران کمکی دارای سابقه بیش از ۵ سال فعال) فاقد بیمه تامین اجتماعی در سقف اعتباری ۸۹ میلیارد ریال و توزیع رایگان بن کارت خرید کالا به تاکسیرانان به مبلغ هر نفر ۵ میلیون ریال، در سقف اعتباری۸۰ میلیارد ریال اقدام کند.

دیگر مصوبات این جلسه

همچنین تصویب لایحه افزایش سرمایه سازمان فردوس‌ها، تصویب لایحه هوشمند سازی، شهروند سپاری و استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی در ارایه خدمات شهرسازی و تصویب لایحه آیین‌نامه “خیرین شهر یار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه” از دیگر مصوبات یک‌صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *