استاندار خراسان رضوی از حاشیه شهر مشهد بازدید کرد

استاندار در حاشیه

استاندار خراسان رضوی، معاون عمرانی استانداری، شهردار مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی این استان رسیدگی به کمبودها و مشکلات شهرک شهید رجایی از مناطق حاشیه شهر مشهد را در قالب طرحهای بازآفرینی شهری آغاز کردند.

در همین راستا محمدصادق معتمدیان استاندار  خراسان رضوی عصرپنج‌شنبه به اتفاق سایر مدیران دستگاههای مربوطه از بخش‌های مختلف شهرک شهید رجایی مشهد معروف به “قلعه ساختمان” دیدن کرد.

۵۰۵ پروژه بازآفرینی در حاشیه شهر مشهد اجرا خواهد شد

استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از شهرک شهید رجایی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۵ پروژه عمرانی در قالب طرح باز آفرینی شهری در ۷۸ محله واقع در حاشیه کلانشهر مشهد اجرا خواهد شد.

محمد صادق معتمدیان افزود: هزینه اجرای  این پروژه ها از وضعیت موجود تا رسیدن به وضعیت مطلوب حدود هشت هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی اضافه کرد: این پروژه ها در قالب امکانات بهداشتی و درمانی، فضاهای ورزشی، آموزشی و فرهنگی اجرا خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در همین راستا ۲۰۰ پروژه زیربنایی نظیر اجرای تاسیسات برق، آب و فاضلاب نیز در حاشیه شهر مشهد پیش‌بینی شده است.
معتمدیان افزود: در چند ماه اخیر مطالعات دقیقی با استناد به اطلاعات گذشته و جدید با همکاری امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از کمبودها و مشکلات حاشیه شهر مشهد احصاء شده است و تمام تلاش ما این است که خدمات رسانی به حاشیه شهر مشهد با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود.
وی اضافه کرد: در این راستا هماهنگی هایی با  سازمان برنامه و بودجه برای ساخت  مسکن در حاشیه شهر مشهد انجام شده است و بنیاد مسکن نیز قول مساعد داده است که به عنوان معین خدمات ارائه دهد.

برگزاری چهار ساعت جلسه

پس از آن استاندار خراسان رضوی به اتفاق شهردار و دیگر مدیران شهری و نمایندگان دفاتر تسهیلگری محلات شهرک شهید رجایی طی جلسه ای که به مدت چهار ساعت در محل استانداری خراسان رضوی به طول انجامید رفع کمبودها و معضلات این شهرک را مورد بحث و  بررسی قرار دادند.
در این جلسه محمد صادق معتمدیان برای رفع مشکلات احداث بیمارستان در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند نفر دیگر از مسوولان مرتبط عالی رتبه در تهران به صورت تلفنی گفت وگو کرد و هماهنگی ها برای عملیاتی کردن ساخت بیمارستان مزبور  و نیز حل مشکلات فاضلاب منطقه و دیگر مسایل موجود را انجام داد.
استاندار خراسان رضوی طی سخنانی در این جلسه  گفت: چهارچوب رسیدگی به مشکلات شهرک شهید رجایی مشهد در قالب طرح باز آفرینی شهری امروز تعیین شد و پس از آن با تدوین برنامه های مختلف این طرحها عملیاتی می شود.
محمد صادق معتمدیان افرود: همین الگو برای ساماندهی مشکلات و کمبودها در سایر محلات و مناطق حاشیه نشین شهر مشهد اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرحهای بازآفرینی در ۱۱۷ محله مشهد اجرا می شود که ۷۸ محله از این تعداد در مناطق حاشیه ای شهر مشهد استقرار دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیر بنایی در قالب طرحهای باز آفرینی شهری در مناطق حاشیه ای مشهد در حوزه های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و تاسیسات زیر بنایی اجرا خواهد شد.
معتمدیان افزود: در شرایط کنونی که شاهد تخلیه روستاها و سکنی گزیدن اهالی آنها در حاشیه شهرها هستیم باید معضلات حاشیه نشینی مدیریت و ساماندهی شود تا مانع از گسترش حاشیه نشینی شویم.
وی تاکید کرد: باید جلوی مهاجرت  بیشتر روستائیان به حاشیه شهرها گرفته شود و این امر جز با توسعه روستاها امکان پذیر نیست.
شهرک شهید رجایی مشهد معروف به قلعه ساختمان با جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفر یکی از مناطق پرجمعیت حاشیه نشین کلانشهر مشهد به شمار می رود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *