جنجال در نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی  ادامه دارد

شبهه در رای گیری انتخاب «رئیس» و «خرانه دار»

پس از اتفاقات پر حاشیه اخیر سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی و برکناری دو عضو هیئت رئیسه آن و همچنین عدم برگزاری دو جلسه هیئت مدیره آن سازمان، در اواخرهفته گذشته جلسه هیئت مدیره به صورت فوق العاده برگزار شد و منتج به انتخاب رییس و خزانه دار جدید شد.

مطابق شنیده ها در روند برگزاری انتخابات داخلی هیات مدیره رویه معمول برگزاری انتخابات داخلی اجرا نشده به طوری که  بلافاصله در همان جلسه نتیجه اعلام شده مورد اعتراض نیمی از حاضرین قرار گرفت.

مطابق نامه‌ای که دردبیرخانه حراست اداره کل راه و شهرسازی استان و دبیرخانه سازمان نظام مهندسی استان ثبت شده است هفت عضو از چهارده عضو حاضر به نتیجه اعتراض نموده و به اشتباه احتمالی در شمارش آرا اشاره کرده‌اند.

همچنین عدم امضا پشت برگه‌های رای توسط بازرسین سازمان نظام مهندسی و جمع‌آوری آرا و محفوظ داشتن آن توسط نماینده راه و شهرسازی بر شبهات می‌افزاید. مشخص نیست چرا دبیر سازمان به وظایف معمول خود عمل نکرده است.

یکی دیگر از اتفاقات نادر، تغییر در دعوت نامه اعضا هیات مدیره است که به تغییر در نحوه برگزاری جلسه در روز جلسه (کمتر از ۴۸ ساعت) می توان اشاره داشت.

گویا اختلافات اداره کل راه و شهرسازی خراسان و سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین سازمان غیر دولتی در استان خراسان همچنان ادامه دارد و هر روز حاشیه جدیدی ایجاد می‌کند.

نامه 7 عضو هیئت مدیره نظام مهندسی

در نامه ای که به امضای هفت عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی رسیده است، نوشته شده است: اینجانبان اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، بدین وسیله اعلام می داریم با احترام به نظر تمام اعضای هیئت مدیره در رای گیری هیئت مدیره برای انتخاب رئیس سازمان در جلسه چهارشنبه مورخه 15/111/99 به جناب اقای دکتر کاظمی رای داده، لیکن در نتایج رای گیری احتمالا یک رای به اشتباه شمارش شده است، با توجه به اینکه هفت عضو از 14 عضو حاضر به این رای اعتراض دارند، تقاضا دارد به جهت رفع شبهات و تبعات بعدی، رای گیری مجدد و در صورت موافقت اکثریت به صورت علنی برگزار شود.

این نامه به اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و دبیر این سازمان نوشته شده و در رونوشتی به اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای استحضار و اقدام لازم اعلام شده است.

هم چنین این نامه به بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز برای استحضار و پیگیری لازم اعلام شده است.

سابقه ماجرا

ادعا شده، به موجب نامه ای که به امضاء “مدیر دفتر” احدی از کارکنان وزارت راه و شهرسازی رسیده، ریاست سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی(از تصدی ریاست سازمان) و خزانه دار آن سازمان(از عضویت در هیئت مدیره) عزل گردیده اند. نامه موصوف توسط مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به سازمان نظام مهندسی ابلاغ و مدیر کل “جوان” نیز ضمن توجیه این فرآیند، نسبت به مصاحبه با رسانه ها و ایراد اتهامات متعدد به این دو عضو هیئت مدیره اقدام می نماید.

فضای مجازی پر شده است از اتهامات اثبات نشده و بعضاً استدلالات درست و غلطی که باعث ایجاد تشنج و انشقاق در اتحاد اعضاء سازمان استان شده است.

راه و شهرسازی “ناظر” است نه “آمر”

بررسی دقیق و چندین باره قوانین و مقررات حاکم بر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کشور نشان می دهد دستورات صادره از جانب مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کاملاً غیر قانونی بوده که آثار و تبعات قانونی بسیار جدی برای ایشان و افراد تمکین کننده از دستورات غیر قانونی در پی خواهد داشت.

به نظر می رسد اعضای هیئت مدیره سازمان باید فقط دستورات قانونی را دریافت و اجرا کنند و برای دستورات غیر قانونی ضمن انعکاس موضوع به وزیر راه و شهرسازی و سایر مراجع نظارتی(جهت برخورد با متخلفین)، همسو با نامه ارسالی توسط ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، ضمن حفظ اتحاد و جلوگیری از هرگونه اختلال در روند عملکرد سازمان نظام مهندسی، نسبت به ادامه روند عادی سازمان اقدام کنند. البته شاید افراد درگیر در این ماجرا از مدیران راه و شهرسازی تا اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی فراموش کرده اند که حکم عضویت اعضای هیئت مدیره سه ساله و آن را وزیر امضا کرده است و فقط و فقط برابر قانون قابل ابطال است و میل شخصی افراد نمی تواند در این مهم تاثیری داشته باشد و اداره کل راه و شهرسازی “ناظر” است نه “آمر” که این خود بحثی مفصل است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *